![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() http://www.aftenposten.no/forbruker/reise/article1495283.ece Personlig har jeg aldir hatt noen gode erfaringer med CPH, men det er kanskje fordi jeg har fløyet med Norwegian for det meste. Og Helsinki er da ganske kjedelig (?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hmm, finner ikke Båtsfjord noe sted på lista...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det ikke litt merkelig at Gardermoen aldri kommer på slike lister....dette var for ikke lenge siden en splitter ny flyplass som var bygget opp helt fra grunnen av. Forutsetningene for å komme høyt på slike lister burde jo abslolutt være tilstede. Men mulig en spør passasjerer som reiser langruter.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hva er det gardermoen har da? Fasilitetene er ikke så bra, og det er en hovedsaklig en charter- og innenlandsflyplass.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
- En lys of luftig terminal. Spesielt innsjekkingsområdet synes jeg er bra, mens det etter sikkerhetskontrollen er mer tydelig at det begynner å bli mer trafikk enn flyplassen er beregnet for. - God transport til Oslo sentrum, med et velfungerende flytog. - En relativt ryddig og oversiktlig bussterminal med gode forbindelser til det meste av Østlandet. - Brukbare shoppingmuligheter. - Bra utvalg i spisesteder, ihvertfall på utenlandspiren. - Grei parkeringskapasitet. Selvfølgelig er ikke alt fryd og gammen. Det finnes vel knapt noen flyplass i verden som transfer er mer kronglete på enn Gardermoen om man lander med en utenlandsflight og skal videre innenlands, f.eks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Pilsen er altfor dyr på OSL!!!! Grisepris!
![]()
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men, en flyplass som garantert kommer til å komme et stykke opp på listen er den nye flyplassen i BKK. Var forbi der tidligere i uken, og ble imponert over både byggverkt, fasiliteter og effektivitet. Spesielt med tanke på at den har vært åpen bare noen få uker syntes jeg at det meste fungerte meget bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Norske flyplasser kommer selvfølgelig med et handicap når det gjelder transfer utland-innland, så lenge man må passere tollen. Forsåvidt er det ingen norske flyplasser som har noen veldig god løsning på dette problemet. Det jeg synes er spesielt frustrerende på Gardermoen er først og fremst den totale mangelen på skilting. Bortsett fra informasjonsskiltet i rulletrappa som gjør oppmerksom på at man må tollklarere bagasjen i Oslo så finnes det ikke noe informasjon for transferpassasjerer. Ikke noe skilt etter tollen om hvilken retning man skal bevege seg, ikke noe informasjon om at transfer check in gjøres i det normale check in området. Ingenting. Selvfølgelig ikke noe problem når man er kjent, men forvirrende nok. Egen transfer check in er det spor etter, men jeg tror ikke den skranken har vært i bruk på ganske mange år. Joda, man slipper de store avstandene, men det virker mer som et resultat av en forholdsvis kompakt flyplass enn gode løsninger for transfer innland-utland. EDIT: Men, altså, et lite problem på en flyplass som absolutt fortjener mer ros enn den vanligvis får. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
God morgen! Jeg deler fullt ut oppfatningen av at OSL er langt bedre enn mye av den generelle omtalen plassen får i norsk presse. Det er litt provinsielt over det hele, straks det er litt smårusk på OSL, så dømmes hele flyplassen nedenom og hjem. Prisnivået på serveringstedene er dog for høyt.
Mine verste flyplassopplevelser har vært i utlandet, noen som har sjekket inn på Bergamo tidlig morgenrush når alle lavkost-flight´ene tar av samtidig? Securitykø/kaos på LHR som medførte at folk mistet flyene........etc.etc. Jeg har også erfart veldig mye tråkking på CPH....... OSL er faktisk svært effektiv for passasjerene, oversiktlig hvis man følger med, transfer er jo helt "gull", osv. Skjønner ikke hva "Superhai" mener med at OSL er en innenlands- og charterplass, utenlandstrafikken står for ca halve totaltrafikken...........enig med "farmer" OSL er en av mine favoritter. Men jeg har ikke vært i BKK eller Changi |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mener jeg hørte at GM var bygget etter inspirasjon fra MUC. Men dessverre har man jo de fleste steder en tendens til å underdiminsjonere byggene man bygger her til langds.
Synes Detroit er en flott flyplass å bytte fly (det gjelder sikkert bare NWA). Tog har de jo også fått plass til inni terminalen ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Verdens 100 beste flyplasser ( 2013 World Airport Awards ) | BraathensSafe1985 | Småprat | 1 | 21-04-2013 18:13 |
Verdens 10 beste flyplasser *link* | Norwegian 2009 | Flyforum | 1 | 27-09-2009 19:37 |
Verdens 10 beste flyplasser 2009 | jcnorway | Reiseforum | 7 | 01-07-2009 02:40 |
Verdens verste flyplasser | sirpjalle | Flyforum | 23 | 04-04-2009 15:22 |
Verdens beste flyplasser | sirpjalle | Flyforum | 1 | 14-08-2007 10:02 |