Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-11-2022, 05:09   #1
Concorde98
ScanFlyer Silver

Default Glad mandag fra Lillestrøm!

God morgen!
Ny uke i gang igjen, og det er bare å ta fatt! Heldigvis fri på onsdag og det er deilig. Til og med en tur fra tirsdag til onsdag på gang. Det er noe som ikke kan leveres til den nye leiligheten vår under bygging i Larvik så vi tar en tur nedover i morgen og ser på alternativer onsdag. Det blir sikkert bra!

Bra var også turen hjemover med OS i går. Alt i rute og god service! Maten smakte også godt.

Ha en fin start på uka folkens!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20221120_112353.jpg
Views:	482
Size:	31.1 KB
ID:	52382   Click image for larger version

Name:	20221120_114329.jpg
Views:	483
Size:	47.2 KB
ID:	52383   Click image for larger version

Name:	20221120_115552.jpg
Views:	484
Size:	64.6 KB
ID:	52384   Click image for larger version

Name:	20221120_115604.jpg
Views:	482
Size:	39.2 KB
ID:	52385   Click image for larger version

Name:	20221120_133759.jpg
Views:	486
Size:	33.0 KB
ID:	52386  

Old 21-11-2022, 05:54   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: Glad mandag fra Lillestrøm!

God morgen fra Røros. Minus 11 grader - så vi kan vel si at vi nå er inne i den kalde fine tiden. Nå venter ny dag med strategier før den grønne dash`n tar meg hjemover i kveld. Ha en bra start på en best uke!
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2022, 07:08   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra 250-bussen. Siden bilen skulle på en siste service før tilbakelevering ble toget byttet ut med buss i dag. Ha en fin dag
Old 21-11-2022, 07:36   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen. Skikkelig surt i dag så droppet joggetur etter å ha syklet til kontoret, men litt løfting av skrot fikk jeg til.

Det skal vel jobbes litt også skal jeg forsøke å lage ny Sixt Platinumkonto siden det gamle kortet ikke virket. De har en bil på Lax jeg håper å få ta med og levere i Sfo om jeg ringer dem. Det går ikke på nett.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2022, 08:09   #5
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Her starter dagen med litt blodprøver på sykehuset. Ser disse fine ut blir det nok en tur til Bergen på onsdag og første flytur på evigheter. Ellers snøvær i Kongsberg i dag og ganske ufyselige forhold.
Old 21-11-2022, 08:27   #6
fluxie
Flyprat fusentast

God morgen fra Lysaker! Gikk greit å sykle ned til stasjonen i Mjøndalen selv med 5 cm nysnø. Lagt om til nye vinterdekk på sykkelen, så de satt god på veien. Mandag er møtedag på kontoret, så får bare sørge for å holde kaffekoppen velfylt! Ønsker alle en flott dag!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2022, 09:08   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Knaus Anton. Matpakker er laget og de håpefulle er levert på skolen. Nå er det nykvernet kaffe og peis som gjelder frem til Taxifix får en ut til utenrikskantina før Kongens By.

Forøvrig ufattelig lei Qatar-maset.. Kunne ikke brydd meg mindre om fotball, men det jo de som gir mesterskapet til Qatar som det er noe alvorlig galt med.

Ser alle de som boikotter nå for å få litt cred.. De flyr gledelig med Thai, Turkish, Emirates, Sq osv.. De reiser på ferie til land som plager fremmedarbeidere langt verre enn Qatar (som Thailand, Indonesia, Tyrkia, Malaysia, Egypt osv). Nå går det sport i å finne ut den minste feil Qatar gjør.. Dobbelmoral er ikke mye bedre en null moral.

Nyt mandagen.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2022, 09:42   #8
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Mornings. Må vel jobbes litt i dag også, men slik er vel ståa. Blir nok en tur ned til Akershus festning på vei hjem fra jobb i dag da det dukker opp en båt der snart. Balja er vel for øyeblikket nå i skuddvidde fra Oscarsborg

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2022, 10:01   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
God morgen fra Knaus Anton. Matpakker er laget og de håpefulle er levert på skolen. Nå er det nykvernet kaffe og peis som gjelder frem til Taxifix får en ut til utenrikskantina før Kongens By.

Forøvrig ufattelig lei Qatar-maset.. Kunne ikke brydd meg mindre om fotball, men det jo de som gir mesterskapet til Qatar som det er noe alvorlig galt med.

Ser alle de som boikotter nå for å få litt cred.. De flyr gledelig med Thai, Turkish, Emirates, Sq osv.. De reiser på ferie til land som plager fremmedarbeidere langt verre enn Qatar (som Thailand, Indonesia, Tyrkia, Malaysia, Egypt osv). Nå går det sport i å finne ut den minste feil Qatar gjør.. Dobbelmoral er ikke mye bedre en null moral.

Nyt mandagen.
Nå ble jo flere av dem som var involvert i Qatar tildelingen dømt til fengselsstraffer. Så langt flere ting enn Qatars behandling av fremmedarbeidere som skurret. Men samtidig enig med deg, det var feks veldig få her til lands som boikottet Kina OL sist vinter og så gladelig på det på tv. Det var en trist affære å se på uansett med 0 tilskuere grunna Kinas ja fortsatt latterlige covid politikk i februar 2022 (mind you Norge opphevet alle restriksjoner rundt denne tiden).
Kina er for øvrig et av få land som fremdeles har tilnærmet stengte grenser for utlendinger, med mindre det ikke er noe helt helt spesielt.

Jaja god formiddag fra Oslo. Makan til et ufyselig vær ute. Det er iallefall helt sikkert og jeg må ut en tur om ikke så altfor lenge.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2022, 10:27   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Lillestrøm. Her er det hjemmekontor i dag. Litt fakturering og litt ymse som skal til. En liten tur på sånt utsalg for overskuddsmateriell blir det nok også tid til sammen med Fungerende etter lunch.

Alt i alt en lugn mandag fra Lillestrømsbygda

Apropos fotball VM. Jeg er egentlig ikke spes interessert i fotball, men jeg liker landslagsfotball og spesielt VM. Mest fordi jeg blir engasjert av å sitte og heie på noen. Men i år føles det bare døvt. Det har ikke med en moralhest jeg har satt meg på, selv om man nok har mange grunner til det. Men det har bare dødd litt inni meg. Jeg brukte å elske Tour de France også. Tok meg fri noen ganger til og med, for å sitte og se på. Men når det kom frem at alt bare var dop og søl så gadd jeg ikke lenger. Det er ikke noe kult når noen rykker og man heier i 2 sekunder før en indre stemme sier at "han er sikkert dopa". Håper FIFA og IOC får ordnet litt i rekkene så ikke disse store arrangementene bare blir en parodi fremover. Det har jo alltid vært noe man gledet seg til. Men så kom Sochi, Qatar, Beijing *2 (Sommer OL der var jo egentlig fortjent).

Ok, digresjon over.

Ha en fjong dag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2022, 10:40   #11
OttoL
ScanFlyer Crusty

Hoi fra oslo sentrum hvor det er ufyselig. Tenkte å skrive et reisebrev i helgen, men det gikk jo i vasken. Får prøve igjen i kveld. Tenkte også å benytte meg av en av Norwegian sine nye ruter til Italia, mulig BLQ. Dessverre går ikke Bari lenger enn høysesongen, hadde vært gøy å se fotball der. Jaja, i-landsproblemer...

Quote:

Nyt mandagen.
Fin whataboutism å starte dagen med det der. Det e jo d samme når noen kritiserer Emiratene, da kommer du fort med "jamen hva med"...

Det e lov å kritisere hvordan fotballen (og sport forøvrig) har utviklet seg fordi man er glad i fotball, og fordi Emiratene, Qatar og Saudi Arabia bruker det utelukkende som motiv for sportsvasking. Og det var jo Qatar som virkelig gikk inn for at VM skulle bli gitt til Qatar med å dytte masse penger i diverse lommer og andre økonomiske motiver som gjorde at det var vanskelig å stemme på noe annet enn Qatar.

Om du e så lei qatar-maset så e d rart at du maser om det
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2022, 11:30   #12
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Hoi fra oslo sentrum hvor det er ufyselig. Tenkte å skrive et reisebrev i helgen, men det gikk jo i vasken. Får prøve igjen i kveld. Tenkte også å benytte meg av en av Norwegian sine nye ruter til Italia, mulig BLQ. Dessverre går ikke Bari lenger enn høysesongen, hadde vært gøy å se fotball der. Jaja, i-landsproblemer...

Fin whataboutism å starte dagen med det der. Det e jo d samme når noen kritiserer Emiratene, da kommer du fort med "jamen hva med"...

Det e lov å kritisere hvordan fotballen (og sport forøvrig) har utviklet seg fordi man er glad i fotball, og fordi Emiratene, Qatar og Saudi Arabia bruker det utelukkende som motiv for sportsvasking. Og det var jo Qatar som virkelig gikk inn for at VM skulle bli gitt til Qatar med å dytte masse penger i diverse lommer og andre økonomiske motiver som gjorde at det var vanskelig å stemme på noe annet enn Qatar.

Tja.. Folk kan kritisere så mye de vil.. Men som jeg skriver, det er dobbelmoralen jeg ikke liker. Det sitter folk og sier at de boikotter Qatar VM av humanitære grunner for å så reise til enda verre drittland, eller faktisk kjøpe seg produkter produsert i Bangladesh. De aller fleste nyter tjenester og produkter som ikke kommer til etter norske forhold og bryr seg fint lite om det så lenge det gagner dem selv.

Jeg ser faktisk ikke noe Whatabaoutism med det i det hele tatt (selv om det er et kult ord)

Quote:
Den skjønte jeg faktisk ikke.. Man skal være temmelig isolert for å ikke få med seg denne debatten i de fleste medier/medium.

Old 21-11-2022, 11:53   #13
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Tja.. Folk kan kritisere så mye de vil.. Men som jeg skriver, det er dobbelmoralen jeg ikke liker. Det sitter folk og sier at de boikotter Qatar VM av humanitære grunner for å så reise til enda verre drittland, eller faktisk kjøpe seg produkter produsert i Bangladesh. De aller fleste nyter tjenester og produkter som ikke kommer til etter norske forhold og bryr seg fint lite om det så lenge det gagner dem selv.

Jeg ser faktisk ikke noe Whatabaoutism med det i det hele tatt (selv om det er et kult ord)

Den skjønte jeg faktisk ikke.. Man skal være temmelig isolert for å ikke få med seg denne debatten i de fleste medier/medium.
Så man skal bare la være å kritisere fordi man ikke er 100% innafor på alt man gjør her i verden? Det er ikke slik verden funker. Det må være mulig å diskutere en sak uten å få en "ja men hva med" i retur
Old 21-11-2022, 12:04   #14
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Da ringte legen på sykehuset meg med beskjed om at prøvene var fine. *hurra* Da blir det tur til Bergen på onsdag om det ikke skulle dukke opp noe helt uforutsett.
Old 21-11-2022, 12:20   #15
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Så man skal bare la være å kritisere fordi man ikke er 100% innafor på alt man gjør her i verden? Det er ikke slik verden funker. Det må være mulig å diskutere en sak uten å få en "ja men hva med" i retur
Du har jo til og med quotet andre gangen jeg sier det; folk KAN kritisere så mye de vil, men det er skinnheligheten med boikott hvor man ikke er konsekvent.. Skulle man formodning dra dit/sponse osv. så er man plutselig en del av ondskapens akse. Det blir så veldig woke (er det de kaller det?) at folk må rope at de er i mot og boikotter dette (helt til de får en gratis billett da)

Et gjennomkorrupt VM som ødelegger en sport burde man absolutt kritisere (ha stoppet for den saks skyld)

Old 21-11-2022, 14:30   #16
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Du har jo til og med quotet andre gangen jeg sier det; folk KAN kritisere så mye de vil, men det er skinnheligheten med boikott hvor man ikke er konsekvent.. Skulle man formodning dra dit/sponse osv. så er man plutselig en del av ondskapens akse. Det blir så veldig woke (er det de kaller det?) at folk må rope at de er i mot og boikotter dette (helt til de får en gratis billett da)

Et gjennomkorrupt VM som ødelegger en sport burde man absolutt kritisere (ha stoppet for den saks skyld)
Så hvis man boikotter må man være konsekvent med alt annet som er moralsk tvilsomt her i verden? Ok
Old 21-11-2022, 15:16   #17
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Så hvis man boikotter må man være konsekvent med alt annet som er moralsk tvilsomt her i verden? Ok
Nei, det høres jo merkelig ut, hvem mener slikt? Ingen må kose som helst heldigvis. Jeg personlig mener dog at hvis man boikotter idrett fordi vertslandet er så ille, så synes jeg det er merkelig og da støtte verre land med ferier, flyselskap, klær osv. Nå ser jeg folk til og med kjører biler fra Kina (men de tenker jeg ikke boikotter foppal)

Nå ble dette plutselig litt kvinneforum/VG Debatt - men jeg har mine personlige meninger om wokingen rundt dette arrangementet.

Old 21-11-2022, 19:00   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Håper FIFA og IOC får ordnet litt i rekkene så ikke disse store arrangementene bare blir en parodi fremover. Det har jo alltid vært noe man gledet seg til. Men så kom Sochi, Qatar, Beijing *2 (Sommer OL der var jo egentlig fortjent).
Nå er det vel både FIFA (og IOC) som etterhvert er blitt problemene. Grådighet og korrupsjon har overtatt for fair play og inkludering. Spillerne viser sin misnøye i små drypp, og publisiteten er vel etterhvert mer pinlig for FIFA enn det det hadde vært å la det skure. Flaut ..

Nå skulle dette vært en post om hvordan det føles å prøve hvordan det er å være i himmelriket en måneds tid, men i stedet får det bli en ‘meh’. Jeg vil se på, men bakteppet er blitt litt flekkete..

Over lunch her .. travel dag. Kjøleskapet var fylt med is, mistenker en liten vannlekkasje jeg ikke kan finne. Men fin dag for sånt, da innholdet bare kunne flyttes ut ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2022, 20:05   #19
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post

Nå skulle dette vært en post om hvordan det føles å prøve hvordan det er å være i himmelriket en måneds tid, men i stedet får det bli en ‘meh’. Jeg vil se på, men bakteppet er blitt litt flekkete..
Det er omtrent slik jeg tenker også. Jeg kommer til å kikke på kampene (ikke alle selvsagt), men uten noe stor entusiasme og glede slik det vanligvis er med VM.
Old 21-11-2022, 20:12   #20
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det første jeg så da jeg skrudde på USA-matchen, var en gjøk med Atlanta United-trøye ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules