![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
La i dag merke til at logojeten til NAS (LN-KKZ) har fjernet den grå filmen på radomen på nesen (nå flyr det med rød nese). Jeg spurte en NAS tekniker om hvorfor, og han sa at laserene som sitter i docking-systemet på OSL, BGO og TRD prellet av på den grå filmen slik at ikke flyet kunne "vinkes" inn via skjermen. Mulig denne fyren køddet med meg, men hvis ikke så har NAS anskaffet seg et stealth fly!
Noen stuere som har dypere kjennskap til det automatiske docking systemet?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel, jeg vet iallefall at de hos oss nå har installert noen nye lasere ifm dockingsystemt....
Det kan jo hende at disse er noe overfølsomme eller noe, en av våre teknikere har iallefall drevet på med testing på forskjellige fly nå de siste ukene...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er ikke jeg noen fysiker akkurat, og aner ikke hvordan disse dockingsystemene er konstruert, men kan det være at sølvfolien kaster lyset i alle retninger, istedet for å reflektere tilbake til en sensor eller noe sånt?
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Ja mulig det er noe sånt...:huh:
Uansett så burde NAS finne på et eller annet, for slik flyet ser ut nå, så ser det ikke ut! ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Stemmer nok det at sensorene ikke fanger inn det de skal. Dette er ikke et nytt problem på OSL, selv om det den siste tiden har vært et nesten ikke eksisterende problem.
Den første tiden var det store problemer med flyene til Malmø Aviation (hvis noen husker de flyene de hadde med masse reklame på). Både dockingsystemet og sensorene i broene slet med å kjenne igjen disse flyene. Det var til og med skader på et av disse flyene, fordi sensorene i brua ikke stoppet brua i tide, slik at brua gikk inn i siden på flyet og lagde flenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
The forgotten stealth bomber | TriStar | Flyhistorisk forum | 0 | 02-03-2014 10:56 |
Irans mini-stealth | AggTouchdown | Flyforum | 1 | 02-02-2013 14:12 |
B-2 Spirit stealth bomber model. | SE-SAM | Samlerhjørnet | 1 | 28-01-2010 20:16 |
Stealth visit | TigerBlack | Flyforum | 2 | 08-09-2006 10:20 |