![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
http://www.yeye.no/aktuelt/article2027586.ece
Jobber opptil 63 timer på 3 dager, og en del rot med lønninger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tviler ikke på at disse folkene sliter, men i artikkelen er journalisten på bærtur når det gjelder antall passasjerer på OSL. Han skriver 7,8 mill i året, en "tanke" for lite gitt.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har hørt folk som bare har jobbet der som timevikarer klage på at lønningene tok forever. En kollega av meg hadde måttet benytte seg av fagforeningen sin...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Forresten genialt, er vel første medie som skriver at MA tar over CO?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bra at det blir satt fokus på dette. Hvis det stemmer, og det tror jeg faktiskt det gjør, er det virkelig ille. Men det henger jo igjen sammen med at en del folk tror at en flybillett kun skal koste noen hundrelapper...uansett hvor langt man flyr...eller hva fuelen måtte koste...
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Ja dette er sånn gammel gufs i fra Northport tiden.. gamle kolegaer av meg det der..
Det er rart å se at Menzies som skulle bli så fantastisk ikke er bedre enn hva proffice/Northport var.. Men jeg synes synd på mine game kolegaer, tydligvis så går proffit og ontime foran alt.. å menneskene som utfører slike oppgaver bare er en legofigur for de som sitter på toppen i selskapet..Når skal selskaper fra Europea skjønne at Norge er et land ennå med arbeidsmilijø og bestemmelser i god behold i forhold til sine annsatte.. Jobber nå i røros å det er jo ikke perfekt det heller, men det er et Norsk selskap som komuniserer på norske prinsipper, selv om det sikkert ikke er perfekt der heller.. noe som det kansje ikke helt kan bli...men bedre er det i så fall.. Lykke til videre til Menzies folkene.. synes synd på dere, dere fortjener ikke og ha det sånn... Man må kansje snart begynne og innse at det er veldig vanskelig og bedrive lavpris selskaper i Norge... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er vel det som er litt av problemet..at noen ikke skjønner sammenhengen. Den knallharde konkurransen på pris som det er i dag, kommer ikke kundene tilgode på lang sikt iallefall.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
På tide at arbeidstilsynet tar seg en tur til Gardermoen synes jeg. Det er langt fra lovlig å drive slik. Og ingen tvil at det går ut over sikkerheten når man jobber så mye. Man blir ikke like oppegående og overvåken etter så mange timer på jobb, og uten nok søvn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Snakk om å gjøre fra seg i sitt eget reir, dette kan jo så store konsekvenser for MA fremover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
At saken nå går i media er vel ikke det heldigeste for noen parter, men kanskje siste virkemiddel? Hva hadde du selv gjort hvis du hadde lagt ned så mange timer (uansett arbeidgiver) og ikke fått riktig betalt på månedsvis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Synd at arbeidsmiljøet fra Northport har fått lov til å fortsette i Menzies etter at vi ble splittet opp i 2 ulike firma.
Som nphelay skriver så er det ryddige forhold i Rfly og eg er også glad for å jobbe i et Norsk selskap som følger de reglene som gjelder. Tror ikke dette får noen konsekvenser for MA så lenge de rydder opp i problemene og følger Norsk arbeidsmiljølov. Ønsker kun det beste for de ansatte hos MA ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det overrasker meg ikke at det er slik som det er under G49, ledelsen i Norge er vel ikke av de som er mest erfarne, etter det skjønner så sitter så og si samma ulla der nå som det gjorde da det het Northport, og den ledelsen der hadde ikke noe ledelseserfaring, som jeg skjønte så var det vel toabilsjåfører fra SA og nye folk som fikk de mellomlederstillingene der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Jeg er ansatt i MA, men bare i to mnd.
Det er ingen tvil om at det har vært tildels store problemer med både det ene og det andre over lang tid. MEN, rett skal være rett. Siden jeg begynte, så har jeg sett et enormt arbeid for å få alt på plass. Men det er mange ting det avhenger av (og alt skal heller ikke tas her) Lokal ledelse. - Det er ansatt en norsktalende stasjonssjef, med bred erfaring fra bransjen. - Det er ansatt HR medarbeider som jobber for å få kontroll på lønn etc. (Veldig mange problemer som henger igjen fra NP/Proffice og mange gamle synder fra ansatte og selskap med tanke på rapportering egen kontroll etc. - Struktur og kontroll - etter at DY forsvant fra NP og man bare har hatt BA og AY så har det vært en veldig lett og enkel struktur, og små forhold. Litt "sjappe" feeling kan det se ut som. Nå har man plutselig dobbelt så stor og vel så det. Og da må det mye strammere strukturer på plass. Er i ferd med å endre seg. Alt i alt, for meg som kommer utenifra så kan jeg oppsumere. Mye gammelt grums fra NP tiden og tidligere ledelse som ødelegger mye. Det jobbes beinhardt for å få på plass den nødvendige strukturen og organisasjonen man behøver. Jeg vil tro at det i løpet av 3-4 mnd vil se helt annerledes ut. Og at det aller meste er på plass. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Godt aa hoere. Jeg kjenner Menzies som et ryddig selskap, saa jeg tviler paa at HQ vil akseptere denne typen forhold paa en permanent basis. Det er alltid vanskelig aa overta en full organisasjon, saa litt jernspon i smoereolja maa man regne med i starten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Siden Mars/April har det vært en nederlender som har vært midertidlig sjef. I tillegg har han fått support fra andre stasjoner.
Det er fra 1.juli ansatt en ny stasjonssjef, som vil jobbe sammen med stasjonssjefen fra PMI i ca 8 uker for å komme inn i jobben. Den nye stasjonssjefen skal ha god erfaring og noe sier meg at vedkommende vil sette noen krav.... S |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vindforhold i høyen, i forhold til ekstreme forhold på bakken. | Polaris | Flyteknisk forum | 16 | 27-03-2011 23:51 |
Osl 18 mai, elendige forhold. | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 18-05-2009 21:58 |
Auda Menzies | Shadow | Flyforum | 12 | 28-07-2008 16:41 |
Spesielle meteorologiske forhold! | LN-ATC | Flyforum | 8 | 17-07-2006 09:59 |
Lumske forhold i Kenya | Blubird | Flyforum | 0 | 23-01-2005 19:37 |