![]() |
|
![]() |
#1 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Etter å selv ha jobbet i mange år på flyplass og med å bl.a sende fly så har man sett mye rundt dette med boarding og hvordan prioritet og grupper håndteres.
F.eks, SAS har sine opprop med Plus,, Eurobonus, Star Alliance, fine bibliotek kort etc. Innen man er ferdig med opprop, så kunne man vært halveis i selve boardingen. Andre, som Norwegian setter gruppe på boarding kort, og så lar de systemet putte de med en type PRIO i gruppe A etc. Ved opprop så hører passasjerene mye bedre hvis man har enkle konsise opprop i stedet for lange kreative tekster. Nå har også OSL lagt opp til at man får grupper på skjermen, jeg observerte 2 stk DY boardinger, og det virket som folk så det, og faktisk fikk det med seg ![]() Last edited by learjet; 01-09-2022 at 09:49. Reason: bilde |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
.. eller slik det gjerne håndheves. Først åpnes boarding for alle, og innen de er ferdig med med oppropet så er halvparten allerede ombord, i random rekkefølge...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kan nevne at GOL også deler passasjerene i 4 grupper. Gruppekoden vises på ombordstigningskortet. I tillegg har de separate sluser for de 4 gruppene. Slusene åpnes ikke før slusen foran er tømt, dvs at B-slusen må vente til alle i sluse A har gått ombord, C må vente på B og D, som skal bakerst i flyet, kommer sist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() Sent fra min SM-G781B via Tapatalk
![]() |
![]() |