Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-02-2025, 06:22   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Reisetorsdag

God morgen,
Her har klokken bikket 12.00 og vi forflytter oss til Banhkok. Neste stop er instafriendly hotell.

Det greiene borti Usa blir jo bare villere og villere. Her er det vel bare å fyre opp døgndrift på både Raufoss og Kongsberg.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2025, 06:43   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: Reisetorsdag.

Glad torsdag fra Ris. Kaffe og årets første påskemarsipan (den er jo best fersk og ikke når den selges på tilbud etter påske). Snart opp til toppen av byen og dagens oppgaver…som heldigvis også inneholder lunsj med en herlig frøken. Gressenkemanntilværelsen fortsetter - så da blir det kanskje en matbit ute i ettermiddag. Kjør på:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2025, 06:47   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Clarion Gøteborg. Nydelig kveld i går og klar for lang fin dag. Disse jordbær-hotellene vokser bittelitt på meg og føler de blir bedre og bedre i forhold til pris. Litt mye hotell siste månedene og sliter med; lys konfigurasjon, forstå dusj-innstilling og romnummer - men det går seg vel til.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2025, 07:02   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Lech. Til St.Anton på ekspedisjon med eldstemann i dag. Så da blir det noen turer i noen seter fra Doppelmayr. Fondue aften i kveld. Med dette etegildet her blir jeg som Lasse Kjus på slutten av karrieren innen vi reiser hjem.

Old 20-02-2025, 08:44   #5
Polaris
Free Luigi

God morgen,

dårlige nyheter. Kaffekonsumet og stressnivået mitt har vært så høyt, at jeg nå har pådratt meg mageproblemer og kaffeforbud i noen uker. Hvorfor skal alt godt være skadelig? Hvordan skal man nå overstå kneika på morgenen? Krise. Tenker mørk sjokolade kanskje er løsningen, men ingen ting er som kaffe altså. F***.

Jeg vil i dag anbefale to artikler, for de som er bevandret nok i tysk til å lese slikt. Det ser ut til at russerene ikke bare har klart å ødelegge Amerika fra innsiden, men at de nå planlegger det samme her i landet jeg bor. Valget er 23. Februar, og de siste ukene har mange blitt skremt av angrep fra asylsøkere både med kniv og bil. Selv om det er tragisk, har man naturlig spurt seg selv: dette er da en veldig absurd situasjon, at ingen ting skjer også schwups - får man flere slike hendelser rett før et valg? Viser seg at russerene kan stå bak Dette er interessant lesning, uansett hvilken politisk mening man har.

https://www.fr.de/politik/russlands-...-93578132.html
(Intensivert hybridkrig før valget i Tyskland)

https://www.sueddeutsche.de/politik/...ene-li.3196560
(Sabotasjeaksjon med byggskum, Russerne står bak)

I dag blir det bare skål med mineralvann, uten karbondioksid Orker ikke
Old 20-02-2025, 10:06   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
God morgen,

dårlige nyheter. Kaffekonsumet og stressnivået mitt har vært så høyt, at jeg nå har pådratt meg mageproblemer og kaffeforbud i noen uker. Hvorfor skal alt godt være skadelig? Hvordan skal man nå overstå kneika på morgenen? Krise. Tenker mørk sjokolade kanskje er løsningen, men ingen ting er som kaffe altså. F***.

Jeg vil i dag anbefale to artikler, for de som er bevandret nok i tysk til å lese slikt. Det ser ut til at russerene ikke bare har klart å ødelegge Amerika fra innsiden, men at de nå planlegger det samme her i landet jeg bor. Valget er 23. Februar, og de siste ukene har mange blitt skremt av angrep fra asylsøkere både med kniv og bil. Selv om det er tragisk, har man naturlig spurt seg selv: dette er da en veldig absurd situasjon, at ingen ting skjer også schwups - får man flere slike hendelser rett før et valg? Viser seg at russerene kan stå bak Dette er interessant lesning, uansett hvilken politisk mening man har.

https://www.fr.de/politik/russlands-...-93578132.html
(Intensivert hybridkrig før valget i Tyskland)

https://www.sueddeutsche.de/politik/...ene-li.3196560
(Sabotasjeaksjon med byggskum, Russerne står bak)

I dag blir det bare skål med mineralvann, uten karbondioksid Orker ikke

Når jeg tenker mineralvann så er det vann man kjøper? Er vel god nok vannkvalitet i Tyskland jevnt over at om man skal ha vann å drikke uten noe mer fiksfakserier at man bare kan ta rett fra springen? Men enig med deg om kullsyre jeg synes kullsyrevann er forfriskende godt, så blir litt penger på Farris eller noe lignende på butikken... Bortkasta kan man si. Ellers er det få ting som slår vann fra en norsk fjellbekk. Man må bare ikke ta det de årene det er mye harepest og lemmen etc, men ellers er det bare å forsyne seg om det ikke kommer rett fra en bre (men det ser man som oftest på vannet at det er full av grums).

Jaja god torsdag fra Oslo, litt småtterier som må fikses også tilbringes helga både lørdag og søndag på jobb.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2025, 11:10   #7
OJB
ScanFlyer Rusty

God dag fra Forus,
Another day in paradise ! Siste dag på jobb før vinterferie , d.v.s. sydpå.
Innsjekk er gjort for morgendagens red eye flight til NCE via CPH.
Det skal bli godt å komme ned til huset i Provence på en liten tidlig springbreak.
Ha en fin dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2025, 11:42   #8
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Med dette etegildet her blir jeg som Lasse Kjus på slutten av karrieren innen vi reiser hjem.
Du får trøste deg med Kjuserns berømte utsagn: Fett=fart. Selv bruker jeg den formelen ofte og det funker kanonbra. Spesielt i nedoverbakker.

Mornings fra østkanten av Asker. Her er mann i kjøkkenbenken byttet ut med mann i kjøkkenviften. Forhåpentligvis får han ordnet opp uten at bokstavlig talt the shit hits the fan.

Ønsker alle god fart både i nedoverbakkene og på viften.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2025, 12:02   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Du får trøste deg med Kjuserns berømte utsagn: Fett=fart. Selv bruker jeg den formelen ofte og det funker kanonbra. Spesielt i nedoverbakker.
Det er vel essensen av alpint, er det ikke?

G’morgen. Gårsdagens eventyr med svigerbeistet gikk overraskende greit, men siden hun ikke har tannlegeforsikring, måtte hun spa opp mer enn 300 Trump-pesos.

Frokost overstått. Pelsdotten ligger og stirrer hardt på meg, så da er det vel på tide å begi seg ut i mørket.

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
God dag fra Forus,
Another day in paradise ! Siste dag på jobb før vinterferie ,.
Nå ga du meg håp om at det allerede var fredag, men nei ….
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2025, 12:06   #10
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Det greiene borti Usa blir jo bare villere og villere. Her er det vel bare å fyre opp døgndrift på både Raufoss og Kongsberg.
Ja borti gaten her går driften for fullt. Det har den gjort lenge og det strømmer stadig inn nye ordrer. Husker også under koronatiden når de aller fleste bransjer slet, så gikk våpenfabrikken så det suste med stadig nye store ordrer.

Vel, vel. God morgen fra Kongsberg. Her er det kaldt og overskyet i dag så det blir nok en rolig dag her i dag.
Old 20-02-2025, 12:12   #11
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God torsdag fra Santiago. Hjemme fra høylandet for litt ompakking. Setter oss straks i bilen for en helg med strand og fersk sjømat ved kysten.
Ezeiza is online now   Reply With Quote
Old 20-02-2025, 14:11   #12
Gunnar
ScanFlyer Gold

Torsdag på Hana også. Jeg sløyfer "god" i dag også. Leker fortsatt brannmann, selv om jeg i dag også har lekt litt politi. Heldigvis varer det bare 2 dager denne gangen...
Old 20-02-2025, 19:56   #13
Gunnar
ScanFlyer Gold

Default Re: Reisetorsdag

Når man først må bruke 2 dager på øvelse får det være en bonus at jeg klarte å skremme et befal ved å bare stå helt stille inntil en vegg
Old 20-02-2025, 20:47   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Reisetorsdag

Quote:
Originally Posted by Gunnar View Post
Når man først må bruke 2 dager på øvelse får det være en bonus at jeg klarte å skremme et befal ved å bare stå helt stille inntil en vegg
Noen har det bare i seg ..

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules