Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-10-2021, 07:19   #1
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Default God morgen fra FCO

God morgen fra Plaza premium på FCO, sitter og venter på å fly med Singapore til København og SAS videre til Oslo etter en langhelg i Roma.
Destinasjonen ble i grunnen styrt av selskap og flytype.
Old 25-10-2021, 07:31   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default God morgen fra FCO

God morgen fra kontoret. Mailboksen er allerede under kontroll. Nå trengs det en espresso. Greit å kunne slappe av litt på kontoret før det bærer hjem til henting av barn, middagslagingen, barn som skal på trening, egen trening før det til slutt skal spilles inn ukens podcast

Håper på en trip rapport fra trådstarter?

Ha en fin dag
Old 25-10-2021, 07:40   #3
fluxie
Flyprat fusentast

Default Re: God morgen fra FCO

God morgen fra linje F2 mot Oslo Lufthavn. Ingen flyturer i dag, men konferanse på The Qube ved OSL. Spekket dag med mye på programmet, går slag i slag til sent i kveld. Ønsker alle en flott dag!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 07:56   #4
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg.

Da er ungene sendt til skolen og kona på jobb så nå har roen senket seg i huset. Her blir det som det har vært siste tiden en rolig dag. En liten tur står på programmet ellers blir det vel mest avslapping og kanskje litt huslige sysler. Nå kom også innkalling fra Riksen til det som forhåpentligvis er siste undersøkelse i denne omgang, så da blir det noen dager der inne i slutten av uken. Drar inn torsdag ettermiddag og kommer forhåpentligvis hjem igjen på lørdag om alt går som planlagt.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 08:01   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Det Someone sa minus podcast.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 11:40   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hei fra Sandnes. Her startet dagen rooolig da man har tatt ferie denne uken. Frokost er inntatt og man er i gang med litt indretjeneste da. Om litt blir det å ta kjerra ut til NAF en tur for en garantiutløpstest. Ha en fin en!
Twin Otter is online now   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 11:52   #7
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

God dag fra gjemmekontoret

Nok å gjøre, og nok surr fra kundene i dag også.

Lærte også at når Snap Drive annonserer med nøkkelboks 24/7, så gjelder det kun for levering, ikke henting. Er vel sånt man har reservenøkkel til?
Ikke ble regningen mer enn ca. dobbelt så dyr som forventet heller, så det var ikke så aller verst.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 13:11   #8
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det Someone sa, minus alt unntatt middagslaging.

Fortsatt mørkt på terrassen. Håper pleiersken dukker opp i dag. Hun skal visstnok ha kommet hjem, så vi håper.

Fikk booket booster i går, så i morgen skal det installeres 5G forsterker i venstrearmen. Akkurat 8 måneder siden forrige dose nå.

Et par blytunge luftskipherrer synger om en indisk region på radioen .. snart tid for dagens andre kaffekopp.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 14:02   #9
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God dag fra Malaga. Behagelig tur med Flyr i går, 3/4 fullt fly og de hadde booket oss på D og F så ledig midtsete. Kaffe, te og vann inkludert og i tillegg mulighet for å bestille både mat og alkohol. Det siste utgikk da man skulle plukke opp en leiebil. Installert på et boutiqe-hotell i gamlebyen. Har handlet inn litt snacks på det lokale matmarkedet. Nå er det kaffe mens fruen er på Zara. Så langt, en godt over middels mandag
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 14:07   #10
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Forus,
En grei dag så langt på kontoret , forberedelser for flytur over til ABZ i morgen ettermiddag. Alt av sertifikater og dokumenter er lastet opp , ingen spøk for en kort tur over til øya i vest nå lenger.
I kveld styremøte i mitt politiske lokallag.
Ha en fortsatt fin dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 14:50   #11
Polaris
Free Luigi

Hallais herfra også. Kaffepause, imellom "arbeidet" jeg gjør. Forsøker å skaffe spon til et dyrehjem som redder dyr fra skjebnen på bildet ovenfor, hvor gris, gås, ku og geit får lov å kose seg i friheten og bli gammel og bortskjemt Har så langt klart å prute prisen ned til 150kr/m3. Fornøyd med det. Ellers lukter det sur gammel ved utendørs, noe som betyr at sparsomme tyskere har skrudd av gasskrana og hevet noe fuktig ekkelt i ovnen. Elendig opplegg for luftkvalitet og forurensning, da er det bedre å subsidiere prisen på gass ned. Eller forby vedfyring, selv om jeg personlig svært gjerne nyter det (da naturlig med ordentlig ved og moderne ovn...).
Old 25-10-2021, 16:46   #12
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post

Håper på en trip rapport fra trådstarter?
Er ingen "skriver," men får se hva man får til.
Old 25-10-2021, 17:14   #13
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

God mandag fra Bainbridge - her man storfornøyd med hjemme kontor, ser ingen fordel i aa bevege seg ut i regnet (annet enn aa gaa tur med de 2 firbente) men med en Atmosfaerisk Elv - blandet med en Orkan - et Kontainer skip mistet 40 Containere rett utenfor kysten her.

Med den oekte produktiviteten som hjemme kontor gir, ser jeg ingen retur til pendling igjen. Ha en toerr Mandag
Old 25-10-2021, 17:38   #14
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

God ettermiddag fra Nittedal,

Nærmer seg slutten av Dommertjenesten, har rettsfri dag i morgen, så da blir det jobbdag før man avslutter på Onsdag i retten. Kjenner at 7 dagers sak tar litt på.

Og i gåd familieånd, så var det 2 stk kids som skulle vaksineres i dag. Så sneik med hu største halvannen time tidlig så fikk de samtidig. Gjorde underverker for logistikken.
Nå straks litt middagslaging mens fruen holder på med studier. Før en bretter opp ermene og gjør litt "vanlig" jobb også. Er noen excel ark som skriker etter oppmerksomhet.

Godt det bare er to dager til Onsdag, og da er vi halveis i uka.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 19:00   #15
livinspeed
ScanFlyer Blue

God tidlig kveld fra et Scandic i Oslo på dag to av 27 i strekk her. Første gang jeg bor så lenge sammenhengende, og det er dumt det er så sent på året at jeg ikke rekker nok til å bikke top level. Da er det bare å finne ut hvordan man skal bruke kveldene fremover - er allerede lei av rommet Burde vel strengt tatt valgt Thon for EB-opptjening, men 100 meter til oppdragssted veide tyngre enn 13500 ekstra poeng nå som dagene blir mørkere og surere.

Fikk prøvd Sir Winston til F1 i går kveld, det var gøy å "dele" racet med andre - heldigvis blir det fast inventar på i det minste 3 søndager fremover - så får man bare finne på noe annet de andre 24 kveldene

Ha en fin en der du er!
livinspeed is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 19:05   #16
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by livinspeed View Post
God tidlig kveld fra et Scandic i Oslo på dag to av 27 i strekk her. Første gang jeg bor så lenge sammenhengende, og det er dumt det er så sent på året at jeg ikke rekker nok til å bikke top level. Da er det bare å finne ut hvordan man skal bruke kveldene fremover - er allerede lei av rommet Burde vel strengt tatt valgt Thon for EB-opptjening, men 100 meter til oppdragssted veide tyngre enn 13500 ekstra poeng nå som dagene blir mørkere og surere.

Fikk prøvd Sir Winston til F1 i går kveld, det var gøy å "dele" racet med andre - heldigvis blir det fast inventar på i det minste 3 søndager fremover - så får man bare finne på noe annet de andre 24 kveldene

Ha en fin en der du er!
Kan anbefale RØØR i Rosenkrantz' gate om du vil ha litt utvalg på øllet.

God kveld fra Bergen. Jobb her i dag og i morgen, før WF tar med til Bodø i morgen kveld. Har ellers begynt å se litt på hvordan jeg kan få brent litt feriedagen. Har vel et par og 30 igjen, så det skal vel litt til å få de brukt opp i år..
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 20:42   #17
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Er ingen "skriver," men får se hva man får til.
Det er ikke jeg heller, så derfor har jeg ikke skrevet noen trip rapport.
Så hvis du skriver en, så må vel jeg gjøre det.

Og så må jeg ikke glemme at jeg skyller Martin to Japp.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 20:56   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Og så må jeg ikke glemme at jeg skyller Martin to Japp.
Jaha??

.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 21:06   #19
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Jaha??
Der våknet du God kveld!
Nei, det var en til deg og en til Elefanten.

Du veddet en Japp på at du hadde rett på en ting her på forumet, og du hadde rett
B747-8 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules