Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-07-2022, 05:53   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Bra tirsdag fra Ris

God morgen fra kjøkkenbordet. Siste arbeidsdag før ferien. Dagens første møte er på Åpent Bakeri på Holtet så da er det vel egentlig bare å komme seg ut i solen. Ha en bra tirsdag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 06:34   #2
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Default Re: Bra tirsdag fra Ris

God morgen fra Bangkok. Her ble morgenkaffe’n inntatt på terrassen mens en fikk med seg soloppgang, deretter ble det mer soving og ved 8 tiden ble det final oppstandelse og hjemmelaget frokost ala thai style
Nå er det iskaffe på cafè Amazon før turen går ned til Asok og Terminal 21.
Det telles ned til tur tilbake til SVG på 117- billett men tenker det bør gå bra så lenge dem ikke er bankerott innen den tid da
Ha en fin fin sommer-tirsdag
Old 05-07-2022, 07:24   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra kontoret. Sykkel for tog i morgensolen er både litt deilig og sunt. En espresso før dagens morgenmøte. Ha en fin dag
Old 05-07-2022, 07:32   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra kontoret på Forus. Det skal nok resepsjoneres litt i dag og. Men det trengs en bøtte eller to med kaffe kjenner jeg. Og så blir det vel å følge litt med på utviklingen i bolaget (dersom det er noen utvikling). Ha en fin dag forumister!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 07:38   #5
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg sykehus. Da er dagens første antibiotika kur samt dagens målinger gjennomført. Det ble byttet antibiotika i går grunnet oppvekst av noen bakterier. Formen var ikke den beste i går på formiddagen da jeg fikk feber, men i dag er den fin fin igjen. Satser på at den nye antibiotikaene virker som den skal.

Blir misunnelig på alle som er på ferieturer for tiden. Det kribler i reisefoten her også, men jeg må nok enda vente n stund før det blir aktuelt. Neste uke skal sønnen og jeg på en liten miniferie etter planen. Vi tar båten til København og kjører opp med noen stopp og overnattinger på veien. Om dette lar seg gjennomføre gjenstår å se. Jeg skal ta en prat med legene på Riksen når jeg skal dit senere i uken, så får jeg følge rådet fra dem tenker jeg.
SK384 is online now   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 07:42   #6
OJB
ScanFlyer Rusty

God morgen fra SAS Loungen OSL,
Her er det dårlig med gjester på morgenkvisten , faktisk var vi de første inn for en halv time siden. Naturlige årsaker antagelig...........
Vel etter en grei natt på vestsiden av rwy , er vi klare for dagens forflytning hjem til SVG via BGO med Cityjet'en på begge legger.
Forholdsvis mye folk her på OSL selv om det er en pågående streik.
Ha en fin dag folkens
OJB is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 08:10   #7
roger
Rakettforskar

Morn frå Trondheim. Hegding av leigebil-for-fly ser ut til å svare seg, så det blir tur mot KRS i morgon. Må seie eg ser på sas med litt egoistiske auge no, håpar EB-kontoen berga. Poeng nok til fem Noregsturar med alle kidsa er mykje i spel. På ei anna side, eg set ikkje på ei gresk øy og venta på flyet. Så vi får no sjå.

Siste jobbedag før ferien i dag, skulle vore i Darmstadt, men det blir webex istaden.

Ha ein strålande dag!
Old 05-07-2022, 08:12   #8
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

God morgen fra Superspeed 1. Her er man på vei mot verdens største land. Årets første ferietur er startet. Så nå blir det å kjøre litt el-bil i Nord-Europa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
storg is online now   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 08:44   #9
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

God morgen fra heimen. Her er det ikke streik så det er bare å brekke seg i gang med dagens gjøremål. Ha en fin dag, med eller uten pilot i førersetet

Old 05-07-2022, 10:53   #10
Futura
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by storg View Post
God morgen fra Superspeed 1. Her er man på vei mot verdens største land. Årets første ferietur er startet. Så nå blir det å kjøre litt el-bil i Nord-Europa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
God morgen. Vi har alt kommet oss til verdens største land, Utlandet. Til og med til det mest folkerike i Europa.
Vi reiste med konkurrenten til Superspeed i går kveld, Fjordline FSTR. Kjøpte lounge plass foran på båten/flyet. Med 2t 15min fra KRS til Hirtshals så flyr man jo over skagerak. Jeg vil anbefale alle som reiser med FSTR å kjøpe loungeplass. 199kr for en liten buffet med gratis kaffe og brus, reservert sete med utsikt fremover, er ikke å klage på. Man skal ikke gå så veldig bananas i kiosken før man passerer det beløpet. Jeg pratet med en familie i Audi Etron, som hadde ladet på fergen. De kjørte Elbil for fly til Kroatia og var litt spent på lademulighetene sørover. Vi så knapt en svensk bil i går men ca 10% var norske
Vi overnattet på en Cirkel K ca 5 mil nord for tysklandsgrensen. I dag startet vi med å kjøre innom Biltema inntil E45 ved Rødekro og tanket Diesel til 16.99 Det er også 6 ladeplasser for Tesla der, McDonalds og Burgerking. Nå har vi kjørt over grensen til Tyskland og er på grense-kjøpesenteret ved E45. Spiser "frokost" på Burgerking, er på nettet og laster ned på GPS'n vi kjøpte i Kristiansand før vi stelte oss i fergekø.
Etter litt shopping her blir det videre til Hamburg. Vi har tenkt til å besøke prototypenmuseum. Kanskje stikker vi også innom Mini wonderland. Den modelljernbanen er absolutt vert et besøk. Jeg regner med at natten tilbringes i nærheten av Ruhr-gebit. Vi skal i alle fall avslutte morgendagen i Calais.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 11:15   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
God morgen. Vi har alt kommet oss til verdens største land, Utlandet. Til og med til det mest folkerike i Europa.
Vi reiste med konkurrenten til Superspeed i går kveld, Fjordline FSTR. Kjøpte lounge plass foran på båten/flyet. Med 2t 15min fra KRS til Hirtshals så flyr man jo over skagerak. Jeg vil anbefale alle som reiser med FSTR å kjøpe loungeplass. 199kr for en liten buffet med gratis kaffe og brus, reservert sete med utsikt fremover, er ikke å klage på. Man skal ikke gå så veldig bananas i kiosken før man passerer det beløpet. Jeg pratet med en familie i Audi Etron, som hadde ladet på fergen. De kjørte Elbil for fly til Kroatia og var litt spent på lademulighetene sørover. Vi så knapt en svensk bil i går men ca 10% var norske
Vi overnattet på en Cirkel K ca 5 mil nord for tysklandsgrensen. I dag startet vi med å kjøre innom Biltema inntil E45 ved Rødekro og tanket Diesel til 16.99 Det er også 6 ladeplasser for Tesla der, McDonalds og Burgerking. Nå har vi kjørt over grensen til Tyskland og er på grense-kjøpesenteret ved E45. Spiser "frokost" på Burgerking, er på nettet og laster ned på GPS'n vi kjøpte i Kristiansand før vi stelte oss i fergekø.
Etter litt shopping her blir det videre til Hamburg. Vi har tenkt til å besøke prototypenmuseum. Kanskje stikker vi også innom Mini wonderland. Den modelljernbanen er absolutt vert et besøk. Jeg regner med at natten tilbringes i nærheten av Ruhr-gebit. Vi skal i alle fall avslutte morgendagen i Calais.
miniaturwunderland er helt nydelig - besøker det hver gang jeg er i Hamburg.

God dag fra Oslo her nytes en fridag som man ofte får en hel av etter å ha gått av nattevakt i går.
Dagvakter onsdag, torsdag og fredag. SÅ er det helg. Ja ordentlig helg. Jeg ser at en annen avdeling maser om en ekstravakt i kveld som jeg kanskje kunne vurdert og tatt, men nei. Det gå aften-dag er slettes ikke noe moro så da holder jeg fridagen hellig.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 12:10   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Kjapp god morgen fra Sheraton CDG. Kjekt å ha Air France billett hjem i dag vil jeg tro.

Nå en kjapp tur i loungen, forhåpentligvis er det lite kø på innsjekk og security.

Ha en flott dag!

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 14:39   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra deilige Amerika. Artig 4 juli i går hvor man tuslet inn til den lokale landsbyen og hadde en nydelig middag og tok resten av feiringen på huset med orkesterplass mot fyrverkeriet. Disse delfinene gir F og svømte uanfektet rund og tjafset i seg lokal fisk.

I dag blir det krabbe eller biff inne i St Petersburg som vi faktisk aldri har besøkt, men hører mye godt om.

En ting - fatter ikke at amerikanere klarer å drikke dette klorvannet på restaurant? Selv colaen må være fra dispenser full av klor på de aller fleste stedene selv om en boks koster to kroner på supern?

Spennende å se routingen hjem om 21 dager.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	47AB2281-B010-4D6A-9FAB-71665C8A4309.jpeg
Views:	395
Size:	108.7 KB
ID:	51560  

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 14:59   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen fra litt lenger nord. Her har man allerede vært på dynga og jeg har fått kokt meg elefantkopp nummer to. Bikkjemat er i trykkoker'n og litt mellommat for far (cinnamon bun) er under fortærelse.

Selv om at fyrverkeriet er ekstremt dyrt i år, var det tydeligvis ingen hindring for mange. Det smalt friskt både lørdag, søndag og mandag. Bikkjene klarte seg bra lørdag og søndag men i går ble det litt for mye for begge to. Velvel, over nå, håper jeg ..

Dagen er nok en fridag før jeg drar på med 10 vakter på 11 dager. Men så blir det noen uker fri ...

Skikkelig klamt ute. Spørs om ikke det blir litt nedbør etterhvert ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 15:45   #15
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
G'morgen fra litt lenger nord. .....og litt mellommat for far (cinnamon bun) er under fortærelse.
Det kan du si det. Nå fikk jeg vann i munnen
Hvorfor kan ikke Cinnabon være i Norge??
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 15:59   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Flere som kan lage kanelboller, så det burde da ikke være noe problem å få tak i? Men jeg spiste litt for mye derfra da jeg jobbet på SeaTac ....

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 16:09   #17
B747-8
ScanFlyer Crusty

Ja, man får kjøpt kanelboller flere steder i Norge, men ingen er så gode og saftige som Cinnabon.
Jeg har spist kanelboller på SEA, og det var der jeg ble hekta og har spist de hver gang jeg har vært i USA etter det
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 16:21   #18
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

Spennende å se routingen hjem om 21 dager.
Lengter du hjem allerede? Bongos Tryllereiser kan sikkert begynne å lage noen alternative reiseruter allerede. Ellers så har du Finn.no?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 16:56   #19
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Deli deLuca (Esso) har hatt dem. Ikke sikker på om de selger dem nå for tiden, men verdt et forsøk. De var knallgode.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 17:06   #20
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mange rare meninger her. Amerikanske kanelboller er gjerne klissete og litt ekle. Skandinaviske derimot er skikkelig bakst
Reply

Posting Rules