![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2013
Posts: 867
|
![]()
Hei.
Så på flight24.com tidligere i dag at en liten WF DASH 8 Maskin tok av fra BGO via KSU til HFT. Og nå flyr denne WF maskinen samme rute tilbake mot BGO via KSU. Er dette innleid charter maskin eller?? Noe som vet noe.??? Ja det er jo en lang tur for en liten WF Maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,014
|
![]()
Ja, du ser det på rutenummeret. WF7xxx = charter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2013
Posts: 867
|
![]()
Okey. Skjønner. Siden den mellom lander KSU. Er det fuel stopp??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,014
|
![]()
Mest sannsynlig har et oljeselskap chartret den for å fly innom både KSU og BGO til/fra HFT
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2013
Posts: 867
|
![]()
Skjønner. Lang tur uansett. Må vel sikkert ta mellom 3-4 timer en vei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,014
|
![]() Quote:
BGO-HFT nonstop tar ca 2:45 med den maskinen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,545
|
![]()
Charter ja.
Ligger inne til uti juni med daglig rotasjon mandag til fredag og søndag, kun en vei fredag og søndag. https://avinor.no/flyplass/hammerfes...KSU&active=cha |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 350
|
![]()
Aker BP / Odfjell Drilling som benytter charterfly ifm crew change på riggen Deepsea Nordkapp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,053
|
![]()
Føy Haugesund-Nice direkte med en Wdereøe Dash 8-400 `bursdagscharter for et par år siden, det ble sagt at det var nære limiten for hva flytypen kunne gjøre direkte med bra belegg ombord.
Last edited by Eirik; 11-04-2021 at 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 772
|
![]()
Ugh, ikke en spesielt lystbetont tur i en DH8-100. Skjønte ikke hvor mye støykanselleringen "gjør" i en DH8-400Q før jeg prøvde TOS-BGO i en stappfull DH8-300 i god motvind og nesten 3 timer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,155
|
![]()
Tenk deg hvis oljeselskapene hadde benyttet seg av helikopter for å fly alle disse charterturene opp og ned langs kysten. Da er kanskje ikke en Dash 8 så dumt likevel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BMI Regional starter KSU-SVG og SVG-GOT | Trdfly | Flyforum | 22 | 17-02-2015 12:31 |
Widerøe Dash 8-300 til HFT? | LN-KRF | Register- og ATC-Forum | 5 | 23-12-2013 11:45 |
Widerøe lander i Hammerfest (HFT) | LN-KKL | Bilder & foto | 2 | 31-01-2012 18:16 |
Charter handling BGO/SVG. Norport vs. SGS | Whatever | Flyforum | 9 | 27-07-2010 00:42 |
Charter til KSU | flyKSU | Flyforum | 10 | 25-02-2007 22:34 |