![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Heisann!
Legger ut fire bilder jeg tok ved Whistler Air sin sjøflybase! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Håper dere likte bildene! Whistler er ellers en kjempeflott by med mange muligheter og opplevelser... naturen er imponerende ![]() Kommentarer er selvfølgelig hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Veldig flott Håvard - drømmen er å buzze rundt med kamera der oppe i slikt vær!
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Snadder!
Har selv vaert i Whistler, men da var det hvitt der ..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte bilder. Kvaliteten er bra den, det er mange med Digitale speilrefleks og kostbare objektiver som ville levert kvalitet langt under dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kvaliteten var det ingenting å utsette på og bildene forøvrig var rett og slett nydelige med et flott gult fly og slik bakgrunn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Stilige bilder. Og fjellene rundt Whistler er jo helt fantastiske!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Nyydelige bilder ... inspirerer til en liten hoest tur til Whistler....
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kvaliteten skal du iallefall ikke unnskylde, og hadde det ikke vært for den der hersens spisse snuten, hadde det vært perfekt!!
![]()
![]() |
#9 | |||||
Newcomer
|
![]()
Hei igjen!
Tusen takk for mange hyggelige kommentarer - fint at dere likte dem! Quote:
![]() Quote:
Quote:
![]() Quote:
![]() Whistler er ellers en strålende by på kveldstid! Masse liv i gatene, og stemningen er på topp. Prisene kan være relativt stive i forhold til andre steder, men dette varierer selvfølgelig mye fra butikk til butikk. Uterestauranter er det mye av, men det kan være lurt å være tidlig ute... Det var litt om Whistler ![]() ![]() Quote:
Her har vi det andre flyet... C-FEGE: ![]() Begge to ved basen: ![]() Vi stoppet også ved Kamloops flyplass. Jeg fikk forklart av sjefen at dette var hovedsentralen for brannslokkingsflyene (eller hva det heter... ![]() Etter en prat med sjefen fikk jeg komme inn i fly nr. 76. Et ganske artig fly egentlig - inngangen er i taket. Man går opp ved hjelp av en stige på høyre side, og klatrer ned. Her er fire fly samlet: ![]() Det var det - ha en hyggelig kveld alle sammen ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Takk for at du ville dele de knalle bildene!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Har selv tilbragt mye tid i Whistler, bodde tidligere litt under 2 timer unna, saa vi dro ofte paa dagstur for aa staa paa ski.....heis koene kan vaere ille i helgene, men paa ukedagene opplevde vi aldri noe problemer.....noe som ogsaa kan anbefales er aa staa paa ski om kvelden i Vancouver...utrolig flott aa byen opplyst under en......
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Idyll var det første jeg tenkte når jeg så disse bildene.
Det andre var noe en bekjent sa om Otter med turbin. Han er kanadier og har selv fløyet mye Twin Otter på floats. Single Otter med turbin har visst forårsaket endel episoder med "chop-chop" av bakkepersonell når de skal inn til brygga. Grunnen er visstnok at propellen kommer lenger fram en tuppen på flottørene i motsetning til andre sjøfly. Usj! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nr. 76 er vel en Grumman Trader. Takker igjen for flere flotte bilder...., med stjerne i snuten!
![]() Får meg til å tenke tilbake til 1980, da det krydde med Tradere på KB..., bare ta en titt på bildet i denne linken ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
WOW! Dette var snadder - både Otteren (med fare for å bli kalt pervers av stempel-fantastene synes jeg Turbo-Otteren blir ganske tøff....*dukker*) og brannflyene. Herlig! Kom gjerne med mer!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder!
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan de brannflyene fylle vann mens de flyr over et lokalt vann?
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Newcomer
|
![]()
Jeg takker for alle hyggelige kommentarer igjen!
![]() Quote:
Quote:
![]() Hvilken type fly de bruker kommer an på basen de opererer på. Takk til alle dere andre som også kom med tilbakemeldinger - setter virkelig pris på det! ![]() På fredag (i morgen) reiser jeg til Dominikanske Republikk... reiseruten er blitt komplisert pga. standby (OSL-CPH-AMS-MAD-SDQ, eller OSL-CPH-ZRH-MAD-SDW... eller kanskje ingen av delene?), men flyet fra Madrid til Santo Domingo var nesten TOMT! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Canada prøver seg med LCC igjen - Air Canada Rouge | Someone | Flyforum | 33 | 05-04-2022 08:36 |
Air Canada - Transit i Montreal/Canada | robertaas | Reiseforum | 5 | 20-03-2015 23:18 |
Canada nekter EK og EY flere slots til Canada | Chaos Controller | Flyforum | 9 | 16-10-2010 01:41 |
Canada | sk931 | Bilder & foto | 0 | 23-01-2009 11:15 |