Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 18-04-2025, 00:58   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Vi klinker til med fredag, gjør vi ikke?

Langfredag på gang, og den markeres tydeligvis av mange i USA i motsetning til i Norge.

Sas valgte å kansellere flighten vår. Ble som diamant ombooket til BA umiddelbart i hva de sa var premium, men ut fra erfaring med ombooking til Delta på utreisen (og at 1 t 30 min mellom lhr t5-t3 ikke fristet) utsatte vi heller en dag. Med 25 grader i går og i dag fredag er jo det helt ok. Ser flyet er nesten fullt i business så sikkert endel som ble ombooket til i dag. Hadde jo vært greit om vi også hadde blitt tvunget til det og fått 4x600 Euro.

Intercontinental Buckhead er bra og mer generøse enn hva en kan forvente i Usa. Vi fikk til og med club lounge på dag nr 2 som vi betalte med poeng. At de ikke trekker fra de 15 dollarne på barregningen som skal være inkludert på destination fee får vi ta ved utsjekk. Men Destination fee er noe dritt, og det blir for dumt når de ikke følger opp.

Og for en som ikke er fotballinteressert er det jo kjempegøy med Bodø Glimt!

Last edited by Chriscross; 18-04-2025 at 11:47.
Chriscross is offline  
Old 18-04-2025, 06:32   #2
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Default Re: Vi klinker til med fredag, gjør vi ikke?

God langfredag fra det sørlandske. Litt lang blir den da noen ville starte dagen kl 5 igjen, men etter en litt for stor diskusjon ble vi enige om at det var en dårlig idé. Nå sover han igjen mens jeg er lys våken .
Brukbart vær i dag så får vel ut og lufte oss en tur, og noen har mumlet om vafler på verandaen senere også

Henshaw is offline  
Old 18-04-2025, 07:02   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Glad langfredag fra København. Digger religiøse fridager - tenker det er fint at religionen betaler litt tilbake etter å ha behandlet en del mennesker galt opp gjennom historien. Nå er det snart morgenmad før det blir frokost ute. København byr på den beste påskestemningen i år som så mange år tidligere. Njuta:-)
EB is offline  
Old 18-04-2025, 08:24   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Beitostølen. Solen er tilbake, så det blir en skitur eller to. Ha en fin dag.
Old 18-04-2025, 08:42   #5
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Mornings fra Stockholm. Her våknet man også tidlig, typisk når frokosten serveres helt frem til kl 12 God Tapas-lunch i går men middagen (to forsøk…) i Gamla Stan forbigåes i stillhet. Litt varmere i dag, men fortsatt lite å se til sola. Ingen store planer for dagen, kanskje Abba-museet? Ha en god og lang fredag!
TriStar is offline  
Old 18-04-2025, 08:49   #6
Ezeiza
ScanFlyer Blue

Riktig god morgen fra Gaustablikk. I dag blir det sol og kos Men først kaffe. Ha en topp fredag.

Ezeiza is offline  
Old 18-04-2025, 08:52   #7
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen fra hybelen i Bergen. Her sov en jaggu til kl 08 gitt, godt jobba.
Nå er en klar for dagen og snart settes kursen opp til opphavet hvor to av mine døtre oppholder seg, frokost er satt til 10. I går var vi inne i by’n, spiste is, drakk kaffe og var på Fløyen, middag hos en kollega og tur i skauen før leggetid. Blir nok litt roligere i dag.
Ha en fin fin Langfredag
Old 18-04-2025, 09:29   #8
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

På tidlig åtti-tallet hadde min mor en kollega som flyttet fra Nederland for å jobbe i Sandnessjøen. Oppstartsdato i den nye jobben var 1. april. Etter bare en drøy ukes tid fikk hun bakoversveis da en kollega pakket sammen og sa god helg på en onsdag klokken 1200. Selv var hun katolikk men ikke forberedt på at Norge skulle stenge ned i noen dager.

God langfredag fra Sandnes. I dag var det min tur å stå opp med mini. Så vi hører på påskemusikk og koser oss. Pappa har morgenkaffen og mini holdet på å tømme innholdet i stellebagen. Ellers ligger det an til å bli en rolig hjemmepåske. :-)
Twin Otter is offline  
Old 18-04-2025, 09:46   #9
AndreasN
ScanFlyer Silver

God morgen fra Genève.

Løpetur av det rolige slaget unnagjort etter europeisk fotballdrama ut i de sene timer på en hyggelig pub/bar i går kveld.

Kjølig i går kveld sammenlignet med Oslo, men nå skinner solen.

Nå ut å finne seg litt mat, før kursen settes over grensen til Annecy.

Last edited by AndreasN; 18-04-2025 at 09:48.
AndreasN is offline  
Old 18-04-2025, 09:48   #10
jb1
ScanFlyer Rusty

God korsfestelsesdag fra Stockholm. Barna er glade for påskeegg og avslappende dager og pappa trenger litt hvile også.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 18-04-2025, 09:56   #11
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
På tidlig åtti-tallet hadde min mor en kollega som flyttet fra Nederland for å jobbe i Sandnessjøen. Oppstartsdato i den nye jobben var 1. april. Etter bare en drøy ukes tid fikk hun bakoversveis da en kollega pakket sammen og sa god helg på en onsdag klokken 1200. Selv var hun katolikk men ikke forberedt på at Norge skulle stenge ned i noen dager.

God langfredag fra Sandnes. I dag var det min tur å stå opp med mini. Så vi hører på påskemusikk og koser oss. Pappa har morgenkaffen og mini holdet på å tømme innholdet i stellebagen. Ellers ligger det an til å bli en rolig hjemmepåske. :-)
Ja modern har spurt meg etter påskeferie nå i snart 1 uke, og i dag først av, er første røddag for oss her nede. Man kan selvfølgelig også spørre seg hvorfor mamma ikke har fått med seg dette på de 10 årene jeg har bodd her nede, men det får være en annen sak (what the actual fuck som tiden går a folkens, har snart bodd mer utenlands enn i Norge i mitt liv).
Old 18-04-2025, 10:04   #12
Polaris
Free Luigi

Forøvrig tror jeg mini-me kommer til å gå av hengslene for påskegaven i år.... Akkurat pusla den sammen med svigerfar. (På påskeaften er det gavebonanza for kidsa fra påskeharen)

Old 18-04-2025, 10:13   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Gjeeesp fra fjellet.. Ligger i sengen og glor utover fjellheimen. Ble vekket av fruS med kaffe og sjokolade på sengen. Lang tur i går med to vinstopp på andre hytter og barna som bryr seg om kjendiser synes dette var stas.

I dag tur, sauna, solvegg og rakfisk.. Nesten så jeg ikke savner lukten av flybensin og sololje.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline  
Old 18-04-2025, 11:20   #14
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag Jar,

Påskedager med "Høvdingen" i familien. Snart 95 år så det er naturlig å prioritere familiens overhode noen dager.
Tur til Haslum kirkegård for å hilse på tidligere medlemmer av familien står på programmet i dag og senere middag med gjengen.

Ha en fortsatt fin Påske.
OJB is offline  
Old 18-04-2025, 13:02   #15
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Forøvrig tror jeg mini-me kommer til å gå av hengslene for påskegaven i år.... Akkurat pusla den sammen med svigerfar. (På påskeaften er det gavebonanza for kidsa fra påskeharen)

Flott erke amerikansk traktor!!
Midtiblinken is offline  
Old 18-04-2025, 13:13   #16
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Ikke så god morgen/tidl ettermiddag her. En vanlig kameratgjeng fra Eidsvoll VGS gjorde huset mitt om til et krigsområde iløpet av få timer igår. Mor, unger og hushjelp flykta på hotel i Larvik. Vi ramla utpå byen for å si det pent. En forsøkte å ta med seg ei betalingsdame fra et el annet latino land hjem til mæ. Men der går grensen - hotel på han også😀

Mulig jeg skal reise tilbake til HNL imrg. Da må man se etter interessante flymuligheter. Håper egentlig jeg kan bli her på Vinderen til minst 25.4.

Nå repareres det med litt «svart katte»(Gato Negro).,

God Påsk
Old 18-04-2025, 13:28   #17
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Gate closed cph-atl tyder på st det blir atl-cph i kveld.
Chriscross is offline  
Old 18-04-2025, 14:49   #18
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God dag fra ALC

Venter på en SAS maskin skal komme og frakte meg til CPH, så BGO. Hjemme etter midnatt så det blir en lang dag men hva finner man seg ikke i med en billett til 300.- i skatter/avgifter.

Noen som er i Spania i påsken så vær forsiktig med drinkene dere får på bar. En dreven party mann som meg fikk noe ubehageligheter i morges når jeg våknet og så meg selv i speilet. Spor etter en hard natt

FQTV

FQTV is offline  
Old 18-04-2025, 16:10   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen fra det sydkarolinske .. Morgenens plikter er unnagjort, og været er fint. Har en del småting som må gjøres, så skuta får være i fred i dag. Men det blir nok en tur i morgen.

Langfredag? Nei, med sine 24 timer er den akkurat like lang som alle andre fredager.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline  
Old 18-04-2025, 16:11   #20
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Flott erke amerikansk traktor!!
Made in Germany, guttungen bryr seg ikke om merke, han vil ha traktor. Men ja, brandingen er «dessverre» John Deere. Skulle heller hatt Fendt, var utsolgt.
Polaris is offline  
Closed Thread

Posting Rules