![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Da var sommerferien over og pliktene kaller igjen. Starter direkte med en ny langtur for noen dager med møter og Workshop på et nytt prosjekt i Asia.
Endelig godvær hjemme etter en meget fuktig og kald juli så langt. Heldigvis ikke avreise med første fly i dag. Avreise kl 1108 er ikke så blodig egentlig, og det ble tid til en lang bondefrokost med kone og barn. Det å bo ute i distriktet er jo på både godt og vondt.. mest godt.. og det med å komme seg på flyplassen er jo en enkel og rask sak. Ingen køer og ingen problem med å parkere 3 meter fra inngangsdøra. Innsjekk og setevalg for første del av turen var gjort online så den delen gikk jo greit. WF759/29jul DH1 LN-WII Det skulle ha vært god plass i dag i følge bookingtallene, men vi tok av med nesten fullt fly. Tåke i Sandnessjøen hadde medført at mange hadde blitt sendt med buss derfra og inn til mer sentrale strøk av Helgeland. Vi tok av mot sør noen minutter før rute og fikk raskt informasjon fra Styrhuset at vi måtte påregne en del turbulens pga det varme været og en del skydannelser med store cumulus skyer. De skulle nå styre unne de verste slik at det ikke ble for ille. Merket ikke noe til turbulens, så de holdt seg vel unna da ![]() Serveringen på Kortbanerutene er jo ikke det store, og jeg nøyde meg med en flaske vann til 40 kroner literen. Vi landet silkemykt på Værnes ca 15 minutter før rutetid, noe som passet meg utmerket da jeg egentlig hadde bare 20 minutter forbindelse til neste fly til CPH. WF354/29jul DH4 LN-WDA Sete 3C Fikk bedre tid på Værnes enn jeg hadde ventet, og flyet tok av i rute etter litt plunder med en stor italiensk gruppe som ikke hadde hadde hverken køkultur eller folkeskikk. Makan til hønseflokk skal man lete lenge etter.. Men alle kom seg da ombord til slutt. Fin flytur i flott sommervær. Holdt meg på den asketiske linjen fortsatt med en kopp kaffe og en flaske vann her også. Trekantsandwichene fristet ikke i det hele tatt i sommervarmen. Ganske fullt fly og mye å gjøre for de 2 flotte representantene av unge flyvertinner med godt humør og glimt i øyet. Vi landet ca 5 minutter etter rute etter å ha hatt en uvanlig lang innflyging hvor vi passerte langt øst for Malmø, fortsatte sydover i en god stund for vi vendte nesen mot nord igjen og landet fra sør. Bussing inn fra flyet, noe som egentlig er helt greit på Kastrup. Kommer da rett inn ved pir C, hvor bare en rulletrapp og 20 meter skiller en fra SAS loungen hvor kaffen alltide er fortreffelig. Rakk en kjapp kopp før jeg måtte gå til neste avgang som jeg hadde knapt en havtime på å rekke. SK505/29jul MD81 OY-KHG Sete 3A Etter en labyrintaktig vandring gjennom passkontroll, opp trapper, langs balustrade, ned trapper kom jeg til gate D102 hvor køen var laang. Plukket med meg en haug aviser og ventet og gikk ombord som en av de siste. Vi ble forsinket ca 15 minutter pga problemer med fueling.. ble det sagt. Vel ombord i MD81 på første gang på lenge ble jeg møtt av en hyggelig kvinnelig dansk purser i godt voksen alder og en purung dansk flyvertinne. Trillebagen ble omhendertatt og satt i garderobeskapet slik at jeg fikk plass til PC-ryggsekken under stolen foran meg. Ja, jeg reiser med 2 kolli handbagasje da jeg ikke tør å gi fra meg bagasjen til fremmedfolk .. vet jo ladri hvor den havner da ![]() Vel i lufta vanket det Hot towels, cashew nøtter og en iskald Tuborg. Etter en kort stund kom maten, som smakte helt utsøkt. Frisk salat med marinert og stekt kyllingfilet. Alt dette ble skylt ned med en rødvin, før kaffe med konjakk ble nytt i lange drag. Etter hva jeg kunne se var de 3 radene i Business fylt bra opp, mens det var bedre plass lenger bak i bussen. Vi landet noen minutter sen, akkurat slik at vi fikk en horde passasjerer fra Air India foran oss i passkøen. Men jeg snek meg på Eu-køen og det gikk jo glatt som bare det. Nå har jeg hatt meg en runde og kikket litt rundt på fly og andre ting, fått meg en kopp Latte og nå er det vel på tide å gå og se om innsjekkingen til TG har åpnet for kveldens siste flytur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Buss...., allo allo, vi snakker vel MD81 her ... Flott med nye reiseskildringer fra den herren . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,321
|
![]()
Hyggelig rapport - TG er jo ofte trivelig selv om man ikke er online.
En tur foran i MD er jo heller ikke å forakte. Hvorfor via London forresten? Lengre reisetid, alle billettyper er vel ikke kompatible den veien heller, men du har vel noen krumspring rundt denslags hindringer...
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
TG917/29jul LHR-BKK B744 HS-TGM Sete 2K
Da var innsjekk gjennomført. Sannelig en liten luksus å inneha EBG kort. Kjempelange køer ved siden av en helt tom skranke som tydeligvis bare ventet at jeg skulle komme. Der satt en hyggelig SGS dame som lurte på om det kunne passe å reise i First Class i dag, da flyet var såpass overbooket. For å si det enkelt så var det ikke den lengste protesttalen jeg har gjennomført selv om jeg mistet mitt sete på Upper Deck ![]() Etter innsjekk med et lekkert Boardingkort i hånden gikk jeg opp fra det lettere kaotiske innsjekkingsområdet på T3. ( Snakk om at Gardermoen er flere ganger mer innbydende og velordnet ) Egen Fasttrack for sikkerhetskontroll gjorde at også DEN delen gikk som en drøm. Etter å ha ruslet litt rundt i kjøpesenteret fant jeg ut at jeg heller skal tilbringe litt tid i SAS sin London Lounge, som vel må være en av de bedre som SAS har rundt om i verden. Nå har jeg kløpt et par interressante bøker og ser fram til en feiende flott reise i horisontalen. Skal tydeligvis fly en av de nyoppussede 747-400 hvor det bare er ett sete på hver side av midtgangen helt foran. Skal jo bli spennende å prøve dette produktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Kommer det bilder fra First Class????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
TG917/29jul LHR-BKK B744 HS-TGM Sete 2K
forts.. JA, EB .. her kommer bilder. Etter en god time i SAS loungen var det på tide å spasere ut til gaten som var langt avgårde. Det ble bare mer og mer folk jo nærmere jeg kom, og det viste seg at TG hadde avgang omtrent samtidig som Air India, Pakistan Air og Saudi , alle med 747-er fra gatene ved siden av hverandre. Da kan man snakke om fargerikt og støyende fellesskap og nær det komplette kaos. Selv LHR er ikke bygget for slike sammenstimlinger kan jeg love. Men, jeg kom meg da vel ombord i god tid før avgang. Det er en fryd å komme ombord og bli møtt med et stort smil og deretter bli geleidet til venstre og lengst fram ![]() HS-TGM begynner vel å få noen år på baken, men du verden så flott det er når fly blir pusset opp innvendig på denne måten. Luktet "nyfly" så det kan ikke være lenge siden denne jobben ble gjort. Etter hva jeg kan huske var det tidligere 18 seter i F på TG. Nå er dette redusert til kun 10 stoler. 3 single langs sidene og 4 i midtes plassert ved siden av hverandre. Og hvilken benplass det er! Her må man løse opp setebeltet og ta et par skritt fram for å nå tak i seteryggen på stolen foran. Meget god stol, med en fotskammel som kan beveges fram og tilbake når stolen er gjort om til seng, og som kan brukes til sitteplass om man ønsker å spise sammen med en medpassasjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
TG917/29jul LHR-BKK B744 HS-TGM Sete 2K
Endelig godt plassert i godstolen hvor en av de 2 kabinansatte som skulle stå for servicen underveis hadde gitt meg valget mellom Cold Towel eller Hot Towel kjente jeg på meg at dette ville bli en helt flott reise.Fikk en ekstra pute, et glass kald champagne og sikkerhetsvideoen ble vist på skjermen som kom opp fra sidepanelet. Avgangen gikk i rute som det seg hør og bør, og hele kabinen var fullsatt. Ikke at DET føltes så trykkende der jeg min bondetamp satt og storkoste meg. Etter takeoff var det påfyll av forfriskninger samt litt snacks. Jeg valgte Cashew Nøtter og en alldeles utsøkt Chicken Satay med peanøttsaus. De av dere som har vært i Thailand vet hvor godt det er. Og, det beste er at her var det ikke noe problem å be om påfyll hverken en eller 3 ganger. ![]() Purseren kom og gav en rask innføring i den nye stolens fasiliteter, og det jeg likte best var massasjefunksjonen, som faktisk var meget behagelig og som kunne stilles inn i flere varianter. Om jeg skal klage på noe, så var det at nakkestøtten ikke kunne kjøres lengre opp. Mulig at den er tiltenkt kortere rygger enn min. Men det får nå være måte på å klage da! En annen morsom ting er at jeg fikk meg en ny fin toalettmappe med masse skikkelige saker i av merket Hermes. I tillegg til dette ble jeg også den stolte eier av en myk og fin pyjamas av merket Guy Laroche. Kan jo ikke sove med vanlige klær på må vite. Heldigvis fant de størrelse XL slik at den satt rimelig bra den. Her et lite bilde av bordet, utslått i halv størrelse. Tror nesten at det er like stort som enkelte kjøkkenbord rundt om. Det lille fatet og glasset følte seg nok litt ensomt der .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Ja, Odd - det er et hardt liv du lever....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Ja TOS.
Hardt er det, men livet må jo leves. Et lite bilde til av serveringsvogna som var overfylt av all verdens godsaker. Jeg drikker svært lite alkohol på slike lange reiser, så det holdt med en diet coke for å skylle bort champagnesmaken før mer mat kom. Men, her er det ikke hverken plastflasker eller miniatyrflasker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Etter at drikke og snacks var servert første gang, kom etter min mening turens høydepunkt når det gjelder godsaker. KAVIAREN ! mmmmm det er stas og det er godt og man får påfyll
![]() Matserveringen forøvrig er i toppklasse med hele 6 forskjellige retter å velge på, sammen med 8 forskjellige viner til. Jeg valgte denne gangen en indrefilet med en mild peppersaus, som jeg fikk stekt akkurat slik jeg ønsket det. Ekstra grønnsaker ba jeg også om, og fikk det. Jeg må si at F-produktet til TG virkelig har tatt seg opp, og dette er vel den beste turen jeg har hatt med TG noen gang ( 4 gang i F) De nye stolene er fantastisk gode å sitte i, det er bra filmutvalg (on demand) bra hodetelefoner og en oppmerksomhet fra de kabinansatte som man skal lete lenge etter! BRA TG! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Etter det meget gode måltidet var det tid for å slappe av litt. Jeg fikk på meg pysjen og fikk benket med til med et par ekstra puter og slumret hen til en film. Nå var det jo allerede langt på natt norsk tid, så det passet godt å sove litt når jeg nå var så heldig med seteplasseringen. Søvnen var helt utmerket og jeg fikk god plass til mine 190 cm.
Jeg valgte å hoppe over frokost og ba om å bli vekket 20 minutter før landing i BKK, noe som også skjedde. Alt i alt en meget behagelig nattflygning, med et skikkelig gourmetmåltid som var god ballast til å sove tungt av. Og det rare er at jeg savnet ikke online tilgangen i det hele tatt på denne turen! Vel framme i BKK ble vi parkert langt ute på fjernparkering. Nede ved flytrappen stod det en bakkeansatt og dirigerte oss 10 i F inn i en ventende buss som tok oss direkte til passkontrollen hvor det heller ikke var kø. Ved siden av var det passkontroll for almuen tydeligvis, og DER var det kø. Etter passkontrollen stod en ny herremann og ventet og skulle geleide meg videre ut via bagasjebåndet og toll, samt at TG spanderte transport in til hotellet. Jeg tror jeg satte ny rekord i BKK, ved at jeg satt i bilen inn til hotellet mindre enn 15 minutter etter at flyet stoppet opp på Tarmac. Fantastisk. Lurer på hva jeg egentlig skal gjøre med all den tiden jeg sparte der gitt.. ![]() Oppsummert så var hele denne turen en stor opptur. Fikk bedre sete og service enn jeg hadde forventet, og ikke minst fått opp øynene for at TG er på gang igjen ved den oppgradering de er i ferd med både når det gjelder seter og service foran i flyet. Kan anbefales ! Så får jeg håpe at jeg kan bruke noen poeng på UG hos SQ når jeg drar videre til Singapore. Det skulle jo være mulig innen STAR. Noen som vet hvordan? Og et lite bilde av en smakfull og enkel dessert til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Menyen, Odd! Menyen!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
![]() Jeg tok den dessverre ikke med meg.. Men det var 6 forskjellige hovedretter å velge på. 2 fisk, 2 kjøtt og 2 orientalske med ulike garnityrer. Absolutt gourmetstandard. Også vinutvalget var bra, med 8 valg. 4 hvite og 4 røde .. og så portvin da til ostefatet som kom sammen med kaffe og konjakk til slutt da. Jeg LOVER å skjerpe meg og få en mer utførlig beskrivelse på de neste to hoppene med SQ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Her må vi be om skjerpings!! Lov nå at du ALDRI skal glemme en meny på et fly igjen!!
![]() BF:wink |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
SQ995/03aug BKK-SIN B777-200 9V-SQJ Sete 1A.
Da var nok en flytur unnagjort og en lang dag over. Dagen startet med de siste møtene i Bangkok før jeg satte meg i taxien for å komme meg ut til Don Muang. Akkurat idet jeg satte meg i bilen åpnet himmelen seg og det bøttet ned. Dette hadde en dårlig effekt på framkommeligheten og for å gjøre en lang bilturhistorie kort mistet jeg flyet mitt som skulle gå kl 1310. Svarte og, satt jeg der og bannet for meg selv, da jeg hadde booket inn en arbeidsmiddag kl 1900 i Singapore. Der røk vel den tenkte jeg etter å ha kommet bare noen hundre meter på den første timen i bilen. Men, da jeg endelig kom fram til flyplassen, kl1330 så jeg en SQ maskin som landet. Kunne jeg ha slik flaks at flyet også var forsinket ? Kom meg raskeste vei til innsjekk og oppdaget der at det faktisk var en avgang kl 1435 også. Dama på innsjekk var hjelpsomheten selv, og jeg fikk uten problemer endret billetten til neste avgang, fikk et lite kart over loungene og tuslet glad og fornøyd inn gjennom passkontrollen. En rask hoderegning klargjorde at møtet i Singapore kl 1900 skulle kunne nås .. med minste mulige margin. Flyet skulle gå nesten lengst bort på Terminal 2, utgang 53 slik at jeg siktet med inn på Thai sin First Class Lounge som lå nesten helt borte ved sikkerhetskontrollen. Det ble ikke tid til mye mer enn en cappucino og et rekesmørbrød, samt nedlasting av mailer. Meget bra lounge, gratis og passordfritt WLAN og faktisk ingen andre enn meg selv der de minuttene jeg tok meg tid til der. Et lite bilde som viser hvordan den ser ut ![]() Etter å ha inntatt kaffen var det Final Call og jeg gikk til utgangen hvor det ikke var noen kø slik at jeg kunne gå rett ombord. Flyet, en B777-200 var som vanlig hos SQ i en meget presentabel tilstand. Både på innsiden og utsiden. Her et bilde tatt gjennom doble vinduer fra terminalen. ![]() Jeg hadde fått sete 1A i F, og ble geleidet rett på plass av de to som stod i døra. Jakke og handbagasje ble tatt hånd om før jeg fikk sukk for meg, og så snart jeg hadde satt meg stod The Singapore Girl der med et glass champagne, tiltalte meg med navn og lurte på om ikke dette skulle smake i varmen ![]() Omtrent idet jeg skulle ta imot glasset kom en av de andre flyvertinnene med Hot towel slik at jeg fikk tørket av meg før jeg begynte å innta de edle dråper. Og edel vare var det jo..Moet Chandon, Dom Perignon 1988 er vel ikke den som står på nederste hylle hjemme på polet. På denne flygningen var det 4 passasjerer helt foran, og slik ser stolene ut: ![]() Helt OK for en liten flytur på litt over 2 timer. Men, i dag var det ikke dagen min når det gjaldt punktlighet. Purseren kom bort og sa at det hadde oppstått et teknisk problem. Nå var det 5 minutter til vi skulle ha startet .. De ventet på mekanikere og anslo at det nok kunne ta 30-45 minutter å få dette ordnet. Computerfeil .. Jaja, ny telefon til Singapore for å meddele at jeg nok ikke ville nå fram likevel. Da var det bare å lene seg tilbake og forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen, noe som besetningen i alle fall gjorde sitt til. Til leskedrikken kom de med nøtter. Ikke uvanlig det da hos de fleste selskap, men her skiller SQ seg ut .. igjen. Nøttene var helt varme. Nyristede rett fra ovnen. En fin liten overraskelse som gjør et enkelt produkt ennå bedre. ![]() Vi satt nå der da og ventet, og etter bare 15 minutter kom kapteinen opp på PA anlegget og meddelte at feilen var lokalisert og at all strøm ville bli slått av et lite minutt, og etter det regnet han med at vi var klare til avgang. Mon tro om det var det gode gamle tyvtrikset med Ctr.Alt.Delete som de foretok ? Vel 25 minutter etter rutetid rullet vi fra gate slik at dette ble jo ikke så ille likevel. Vi skulle ta av rett sydover og med litt ekstra fres på motorene regnet skipperen med at vi skulle lande bare 10 minutter sen i Singapore. Pyttsan, DET er jo ikke å regne som forsinkelse en gang ! Tok noen bilder ut av flyvinduet, derfor ikke helt god kvalitet. LH B747-400 ved nabogaten. Flotteste flymaskin som flyr i dag ! ![]() På andre siden rullet EL AL inn. Da de taxet inn var det 2 politibiler foran og 2 bak .. Er vel ikke helt trygge om dagen de gutta der. ![]() EVA Air med en livery jeg aldri har sett før på sin 777-300ER ![]() Ved nordenden stod disse 3 gamle L-1011. Thai Sky Cargo .. Noen som har hørt om det bolaget noen gang? De stod på samme plass også på søndag, så det virker ikke som de er i noe travel drift. ![]() Og et litt kuriøst bilde tatt rett etter takeoff. Hvor mange flyplasser i verden som er i full kommersiell drift har en 18 hulls golfbane mellom 2 paralelle rullebaner? ![]() Og her et bilde av Suvarnabhumi Intl Airport, som etter sigende skal åpne i slutten av september .... 2006 .. ( den ble jo åpnet av Statsminister Thaksin i sept 2005 også ..) ![]() Yepp, det var det det jeg orker å poste i dag. Skal tidlig opp i morgen og da BIZ, skal du få menyen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Kanonrapport!
Er du sikker på at det ikke var en DP 1998, ikke 1988?? De har ikke solgt 1988 på mange år nå. Var billetten din i C eller F? La merke til at du også reiste i F BKK-SIN. Var det også en op up? Isåfall har du hatt kanonflaks! Eller var det kanskje bare 2 klasser på den avgangen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Når jeg tenker meg om mener jeg å huske at 2 klasse flyene på SQ som ikke har F starter med rad 11.
Og DP får du ikke i Raffles, så det var garantert en 3 klasser du var på |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,882
|
![]() Quote:
Lurte også på det med DP 1988. Men helt umulig er det ikke å få tak i den http://www.wine-searcher.com/find/Do...88/-/USD/A/-/0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Det er bra Odd! Visste jeg kunne stole på deg!!!
![]() Var det oppgradering denne gangen også, eller vil flybillettene på www.wideroe.no bli dyrere i tiden som kommer?? Trodde forresten at man på First Class i SQ kunne velge mellom Dom P eller Krug Grand Cuvee! De pleier visst å gå gjennom kabinen med begge flasker og spørre gjestene hvilken de ønsker! Skal du ha SQ hjem igjen også? Misunner deg litt må jeg jo si! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
MJF-TRD-CPH-MUC-NCE-VIE-OSL-TRD-MJF på 2 dager ... | Farmer | TripReports | 4 | 15-06-2013 20:05 |
DAT på MJF | FestiVal | Bilder & foto | 9 | 17-06-2010 13:00 |
MJF-ATL 26-27 september | LN-MOW | TripReports | 8 | 01-10-2008 05:39 |
Nytt innflygingssystem på MJF | ln-pep | Flyforum | 0 | 05-11-2007 15:11 |
TRD-MJF vs. MJF-TRD | Marius_S | Flyforum | 6 | 24-11-2005 10:15 |