![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Va kul, äntligen en till köpare av CSeries
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Den så jeg ikke komme, men var vel bare snakk om tid før deres Avroer måtte fornyes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Artikel om kjøpet i papirutgaven i dagens DN.
Blant annet sier Braathen at de ser på seg selv som komplimentære til SAS og Norwegian, og ikke direkte konkurenter, de nye flyene muligjør oppstart av ruter som krever større rekkevidde en dagens Avroer klarer og de regner med å få på plass et samarbeid vedrørende det tekniske med Lufthansa |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mån tro om Braathen har klausuler på at han ikke kan konkurrere med SAS i og med at han gjør et poeng av at de skal være komplimentrære? Med C Series er de jo i høyeste grad konkurransedyktige med både DY og SAS på innenriks i Sverige.
Håper de setter i gang rute fra Bromma til OSL, slik at vi får C Series på OSL også ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Enten så er det klausul eller så er det ordspråket brent barn lukter ille som gjelder. Det gikk ikke så bra sist gang Braathen og SAS konkurrerte. Jeg synes det er et smart trekk å legge seg på den komplementære linjen. Håper Lumber-jet'ene blir en suksess.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kanskje han går rett i strupen på SAS og Norwegian både i Sverige som i Norge som en hilsen som takk for sist ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg må jo si at det var overraskende å se bestilling på CSeries derfra, montro hvordan folk i Norge ville reagert om Braathens-navnet dukket opp igjen i norsk luftfart om enn bare i form av eierskapsforhold til Malmø, hmm...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Braathens SAFE AS eksisterer fortsatt, riktignok som et investeringsselskap med kr 100000 i aksjekapital og adresse Tønsberg.
![]() Og helt borte fra luftfart er de nok ikke. Fra siste postlista til Luftfartstilsynet: 2011/02104-1 Dok.dato: 26042011 Arkivkode: 041 Grad: U 0 Uoff: U Til: Samferdselsdepartementet Sak: Retur av saksdokumenter Dok: Retur av saksdokumenter - sak vedr. forh�ndssamtykke til dispensasjon fra nasjonalitetsvilk�ret for Braathens SAFE A.S Saksansv: D / JA / HSA Saksbeh: D / JA / HSA |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sikkert med stor glede hvis de holder seg vekke ifra best og back,og serververer noe å spise og drikke hele dag og kveld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Vil noen av Cseries versjonene bli sertifisert for LCY?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, stemmer jo det. My bad, burde husket det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg for min del er imponert over hva mange av dere husker i det hele tatt.
Årsaken til at jeg husker det, er at jeg fløy disse kjerrene på den tiden... ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En rute til Bromma fra Oslo hadde vært supert, men problemet er vel at det krever høy frekvens og et høyt prisnivå. Det blir fort veldig dyrt for flyselskapene og med to store konkurrenter til ARN blir det minste selskapet fort taperen, selv om Bromma er en fin liten flyplass, med svært korte avstander og god service. Jeg har større tro på at de utvider sitt svenske rutenett. De har lagt ned noen strekninger, som Bromma-Luleå. Malmö Aviation er et flott selskap jeg har reist med noen ganger og gjerne benytter igjen.
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Lars |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
critical mind
|
![]()
Selv om vi löper na litt fare a avspore traden, men er ikke Bromma slot-capped?
Jeg tviler litt om Malmö virkelig har brukt for alle 10 opsjoner, dersom ikke rammebetingelser forandres litt.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
På grunn av fallet i den svenske innenrikstrafikken og de problemer det medfører for BRA er leveransene/kjøper av disse maskinene utsatt på ubestemt tid
https://standbynordic.com/swedens-do...lump-hits-bra/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd | LN-AFG | Flyforum | 515 | 22-04-2025 11:13 |
AirBaltic og deres A220/CSeries | Someone | Flyforum | 130 | 14-02-2025 09:10 |
Delta bestiller 75 CSeries (A220), med opsjoner for 50 til | LN-MOW | Flyforum | 55 | 13-07-2023 16:44 |
Air Canada kjøper A220 (CSeries) | Someone | Flyforum | 28 | 26-10-2022 14:48 |
Braathens Aviation utsetter CSeries leveransene | Someone | Flyforum | 5 | 25-02-2017 16:06 |