![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Chillout Hostell i Jaipur. Sov veldig godt i natt, så var godt våken før klokken klang. Frokost er også inntatt, på en kkkald takterasse. Det er 8 grader nå på morgenen, som er normalt.
Søndagen i Mumbai tok vi ferge i en time ut til Elephanta Island og så på noen huler som er hugd ut og har Hindu statuer. Der var det selvfølgelig en masse selgere av suvenirer, samt en del steder som solgte mat. Det var masse aper, hunder og kuer. Apene var selvfølgelig veldig flinke til å stjele spesielt is fra turistene, men jeg så også en som røsket en stor vannflaske ut av hånda til en turist. I nedre del var det mange som solgte mat og grillet maiskolbe så ut til å være en storselger. Men det er første gang jeg har sett kuer stjele mat. De kom seg inn bakfra og beit tak i maiskolbene til folk. Ellers var deilig med en båttur. Vi spiste bittelitt mat på vei til hotellet der vi hentet bagasjen og tok taxi til togstasjonen, Mumbai Central Station. Som sentralstasjon i en by med 20 mil innbyggere så er det ikke annet å forvente enn at det er mange spor og ganske uoversiktlig. Men nei. Det er 5 spor, som alle ender på stasjonen, men utenfor er det 6-8 spor for lokaltog. Toget kom reverserende inn på sporet 1 time før avgang. Vi hadde kjøpt soveplass på første klasse og den vognen var 3dje bakerst av ca 24 vogner. Men hvor skulle vi sitte. Jeg spurte i en informasjon, som sendte meg til ett sted, som så sendte meg til ett annet sted der de sa at vi skulle ha kupe B. kupe A og C var 4 sengs og vår var 2 sengs. Det utgjorde halve vogna. Resten var 2en klasse, der det er 6 senger i hver avdeling. Senere fant jeg oppslag om hvor vi skulle sitte på en veg, så alle kunne se. Fint for de som planlegger tursit angrep. Etter å ha sett div youtube videoer av folk som tar 1ste klasse, så får de servert div mat. Men vi hadde ikke lest bekreftelsen godt nok. Det var ikke noe mat. Vi kjøpte noe mat og kunne velge mellom en vegetar rett både til frokost og middag. Alt var veldig sterkt. Heldig vis hadde vi med en god del drikke. Så humpet vi nordover av og til sakte, av og til fort. Merkelig mye variasjon i hastigheten. Benken var god å sitte på. Om natten la man ryggen ned og sov på baksiden av den. Øvre seng bare vippet man ned. Men "sengene" var ekstremt harde. så etter 3 timer våknet jeg av at ryggen ikke ville mer. Jeg gjorde da om så jeg heller sov på sittebenken, men da ble det så trangt at jeg knapt kunne bevege meg. Det var relativt kaldt også. so sjelden mer en 1 time i strekk. Ved 7 tiden satt jeg meg opp og så på landskapet som er flatt på hele strekningen. Noen steder fruktbart, noen steder bare tørt beiteland. Av og til stikker det opp noen koller 50-100m over landskapet. Vi ankom 15 min sen, som var den tiden vi hadde ventet på grønt signal 1km fra stasjonen. Etter en del leting fant vi hostellet. Vi var så slitne at vi bare sovnet og sov i 3 timer, til det var mørkt. Så gikk vi en liten tur og så la vi oss igjen. Men nå skal vi ut å se Jaipur i noen timer før vi drar til Amer Fort, som skal være den største attraksjonen. Ha en fin dag alle sammen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
.....en passe kjoelig Stone IPA ved bassenget her i Palm Desert er ikke helt feil, om det er Hipster saa er det greit aa vaere Hipsters. I morgen kommer Pliny the Elder paa besoek - alltid velkommen. Helt greit med hjemme kontor her.
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 04-02-2020 at 05:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra Lillestrøm.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glad tirsdag fra Erzscheidergården på Røros. Klar fort starte med dagens arbeidsoppgaver. I ettermiddag tar Vy meg tilbake til Oslo og hele to dager hjemme. Ha en bra tirsdag skogsprodukter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God kveld fra Long beach, CA.Her inntas det gult fluid. Littegrann stressa over å teste motorveiene rundt Los Angeles i jetlaggen men kom nå frem ved hjelp av frøken Google. Er visst et skip her som ligner Titanic så får vel ta en titt på det i morgen.
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
God morgen fra WF405. Kort uke i Horten denne gang og hjem på torsdag. Ha en fin dag!
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
![]() |
#7 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Morn frå DY747 på den til de-ice. Bransjesamling på Grand i dag. To år sidan sist eg var med. Stor delegasjon frå oss denne gangen. Håpar på morsom dessert i år også!
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra kontoret.. Våknet opp til nesnødd tomt i dag tidlig så jeg "listet" meg ut 05.40 for å unngå måke-ordre.
Det ble 3500 friske meter i bassenget i dag så jeg kjenner lunsjen blir meget velkommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra SAS kantina på OSL, som vi nå har okkupert. Snart blir det SK841 til ZRH, før vi til slutt ender opp hos familien Pfefferkorn i Oberlech. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
God morgen fra Rykking - snøbelagte veier, p-plassen må måkes av proff folk.
Ha en flott dag videre Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgen fra Trondheim!
Dagen i dag går med med møter og møteforberedelser, men det meste er "lett". En grei dag altså. Ta det rolig nok dere også ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
Morn fra havet.
Snøbyger på feltet og statisk på meldingene. Høres ut som helikopter logistikk står foran et par utfordringer i dag. Da er det bare å senke skuldrene og vente. Lese noen vettige innlegg på FB gruppen "Vi som er totalt i mot MDG" - Kjekt med sosiale medier. Så blir det å bestille noen flybilletter for å opprettholde karbon-footprint på et samvittighetsfullt nivå. Fin dag ønskes der ute. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
https://www.youtube.com/watch?v=9MAOVn1x1sI
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
FinalCall.travel/no
|
![]()
G'formiddag fra det Sørlandske!
Her skinner solen etter at det kom et hvitt dryss i natt. Regner med det forsvinner ganske snart. Meldes 8-9 grader i de nærmeste dagene. Her kontoreres det hele uka! Quote:
Ved siden av QM ligger en ubåt som museum også, og drar du over til San Pedro kan du besøke battleship USS Iowa museet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tjobings fra Stavanger. Betraktelig tyngre å komme seg opp av loppekassa i dag. Men man lever nå. Kjapp frokost/lunsj før det skal gjøres et lite skippertak da det kommer en eiendomsfyr i ettermiddag for å synse litt om potensiell markedsverdi på leiligheten med tanke på et fremtidig salg, og ikke minst kjøp av annet husvære med plass til mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra litt nord for New York. Port Chester eller noe sånt. God natt søvn er unnagjort. Nå litt kontorering, frokost og så en laaaaaaang dag på veien for å treffe ymse kunder.
Ha en fin en
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Port Chester .. hehe .. flashback til gamle dager hvor jeg hadde et agentur for et firma derfra. Hyggelig liten by, såvidt jeg husker.
G’morgen. Her skal eldstehunden på legekontroll i dag. Han har mistet mye vekt, så er litt bekymret. Men han viser fortsatt stor energi når han ser ekorn, så håper han fortsatt holder en stund til. Skikkelig vårtemperaturer .. ser ut som at jeg snart må ut med gressklipperen. Jaja, det er jo februar .... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God tirsdag fra L1 | Someone | Flyforum | 13 | 20-11-2018 19:53 |
God torsdag morgen fra Fnat City! | Concorde98 | Flyforum | 20 | 21-07-2016 21:50 |
God tirsdag fra Sandaker | Someone | Flyforum | 12 | 28-04-2015 19:52 |
God tirsdag fra Sandaker | Someone | Flyforum | 12 | 21-04-2015 12:31 |
God tirsdag fra Forus! | sirpjalle | Flyforum | 9 | 20-11-2013 00:32 |