![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei.
Jeg og en kollega skal flyge fra Tokyo til København med sas pluss på torsdag, jeg er EBG, mens han har ikke EB i dt hele. Er det noen av loungene jeg kan ta med gjest (slik som i norden)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Se Lounge regler her: http://www.flysas.com/en/Travel-info...Lounge-access/
den siger: "Bring a guest EuroBonus Gold members are welcome to bring one (1) guest when they travel on SAS, Widerøe or other Star Alliance members when they visit SAS, Star Alliance and SAS partner lounges." view over ANA Lounges: http://www.ana.co.jp/wws/sg/e/asw_co...de/lounge/nrt/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Livsnyter
|
![]()
Hvor strenge er de om man reiser sammen med familien sin? To voksne og to/tre barn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Man har visst lov til å ta med seg barn og/eller foreldre. Jeg skal selv se om det går an å få inn både foreldrene mine og brødrene mine på en tur gjennom CPH senere i høst.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som EBG får du i allefall ha med barn og foreldre inn i SAS-lounger. Svigerforeldre er no-go om loungen er full. Samme med søsken. I andre *A lounger er regelen 1 gjest. Du får med mannen/kona di, men ikke barn. Kommer an på hvor streng lounge-vokterne er...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har fått med to søsken + mor på SAS-kantina på ARN på EBGen. Var ganske fullt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-f...ounger/Adgang/ Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De krever ofte at gjest er på samme flygning men det er ikke alle som er like pirkete, det har vel ofte litt med belegget i loungene å gjøre kankje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
EBG,FBG,LH FTL,TK Elite
|
![]()
Fra Star Alliance Lounge Access Policy:
Quote:
Det er dog et unntak for contract lounges: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Aha.... Foreldrene min reiste fra DUB i går, faren min som er EBG med LH til FRA og moren min som er EBS med SK til OSL. Dragen påpekte at man fikk kun ha med seg en gjest hvis det var på samme flyvning (eller flyselskap, husker ikke helt), men moren min slapp likevel inn. Forskjell på *A og kontraktslounger er nøkkelen altså.
Last edited by Eriksan; 16-10-2013 at 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for svar
![]() Fikk han iallefall med meg i United loungen, som vi sitter i nå, men dette var ikke noe å skryte av, så tror vi prøver Ana loungen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Lufthansa innførte vel en særregel om at en må være på samme flight, iallfall i Fra og Muc? Når det gjelder hva som er familie er det kone og barn som gjelder. Fått dette bekreftet fra Sas, sammen med en bunke loungevouchers for å få inn svigers også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hmmm, gåte; hvordan skal 2 EBG få inn 5 familiemedlemmer med ulik grad av nærhet?
Min mor og jeg er EBG Vi reiser med samme fly (SK907/908) med; 1. broren min 2. kusinen min 3. mormor 4. morfar 5. søster til morfar Slik jeg ser det; Mamma kan gjeste inn sin sønn og sine foreldre Jeg kan gjeste inn enten kusinen min eller grandtanten min, da disse ikke er i nær nok relasjon til meg og blir regnet som gjest og ikke familie? Det er vel ikke noen annen måte å løse dette på?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og et annet spørsmål herifra.. Kan jeg ta med meg far, mor og 2 søsken i loungen på EBG? I mitt hode er det nærmeste familie.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg dro nok denne litt langt for noen år siden i loungen på OSL.
Gjestet inn min samboer, mine to barn, søster, svoger, deres barn og mine foreldre. Det gikk bra under tvil, så lenge vi holdt oss i businessclass delen og hadde kontroll på ungene ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Står forklart tydligere her nå, egne foreldre er altså ikke nevnt: http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-f...ounger/Adgang/
Ta med familien til SAS-loungen. EuroBonus Gullmedlemmer kan velge mellom å ta med en (1) gjest eller ta med den nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks. 4 familiemedlemmer) til SAS lounger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Utifra SAS sin definisjon så kan jeg altså ikke ta med noen av de(kun +1) inn i loungen fordi de ikke er nærmeste familie? Rimelig rar definisjon de bruker om jeg får si det.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
For noen som hverken har barn eller ektefelle, er jo foreldre/søsken nærmeste familie. Jeg har fått inn foreldre og brødre i Oslo i allefall.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Loungeadgangsreglene er jo tydeligvis ikke laget med tanken om at unge personer kan ha gullkort, i bakhodet
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med SAS City Lounge | FlightDeck | Reiseforum | 22 | 06-11-2017 14:20 |
Lounge Linate med SAS Plus | cntnry | Reiseforum | 16 | 20-12-2013 15:59 |
Lounge-gjest FRA 08dec + 11jan | vbirk | Småprat | 0 | 02-12-2012 01:21 |
Gjest i lounge hos Lufthansa | jameson82 | Reiseforum | 11 | 12-05-2012 23:10 |
Har BA Gold tilgang til OSL lounge med gjest, når man reiser med annet selskap? | Brandal | Reiseforum | 6 | 03-06-2010 23:54 |