![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
|
![]()
SAS melder om et netto resultat på -933 millioner i SEK i perioden, mot -349 i samme periode i fjor. SAS antar at streiken kostet dem 430 millioner i kvartalet (totalt 650 men resten er i Q3 som jo startet 1 mai), som står for majoriteten av nedgangen i resultatet. Samtidig drar de ned forventningene for året, både på grunn av streik og markedsforhold
https://www.sasgroup.net/en/quarter-...-pilot-strike/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2016
Posts: 157
|
![]()
At pilotstreiken kostet 430''SEK i Q2 er vel litt selektivt utregnet. Jeg kjøper det ikke sånn helt uten videre. Jeg har ingen tro på at SAS ville hatt vekst i april uten streik, og jeg tror heller ikke den gjennomsnittlige billettprisen ville vært like "høy" uten streik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
|
![]() Quote:
Streiken dro da ikke opp billettprisen for SAS. Da var det jo de andre som dro nytte av |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2016
Posts: 157
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
|
![]()
De 100 millionene vi ansatte ble lovet i form av bonus blir jo brukt til å dekke for underskuddet. SAS tar fra de fattige og gir til seg selv.
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
|
![]()
Presentasjonen og rapporten
https://www.sasgroup.net/en/wp-conte...esentation.pdf https://www.sasgroup.net/en/wp-conte...ike-190528.pdf Jeg gjør det og utviklingen har er det samme som tidligere. Så da er vi uenige i tolkningen der ![]() De forsvant når det ble streik, da det vel var et av kravene til utbetaling |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2016
Posts: 157
|
![]() Quote:
At billettprisen gikk opp kan vi vel være enig om. Det står jo svart på hvitt. Utover det bruker SAS tenkte tall på hvordan utviklingen ville ha blitt uten streik, og der er de i utakt med resten av markedet (som de jo selvfølgelig er en del av). Min tolkning, om du vil, er at de legger for mye skyld på streiken her. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Aktien rasar ner i källaren... -8% idag och sen strejken har kursutvecklingen varit ca -30%
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
|
![]() Quote:
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2016
Posts: 157
|
![]()
Siden vi er inne på streiken, så tror jeg at hvis Gustafson før streiken hadde gått ut og sagt at han var villig til å kutte sin lønn, så hadde det ikke blitt noen streik.
Men altså, SAS har langt større problemer enn pilotenes lønn. Jeg tror enten SAS slutter å fly fra Heathrow (selger slottene) eller det kommer en emisjon. Kanskje begge deler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,541
|
![]() Quote:
Det at de kutter LHR skjer nok neppe. De er avhengig av å ha gode forbindelser til de store finansstedene i Europa for å holde på gullkortkundene og de forretningsreisende. LHR er nok derfor det siste som ryker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
|
![]() Quote:
Nå har verken SAS noen veldig akutte kapitalbehov, trenger å styrke egenkapitalen eller har store låne forfall i år. Så akkurat dette behovet er ikke der |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2016
Posts: 157
|
![]()
Vel, jeg synes ikke akkurat at en skal bruke Norwegian som modell ved tilførsel av kapital (altså å vente til behovet er akutt), men heller se på CapEx. (Renter er på vei opp.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
|
![]() Quote:
Tror heller ikke RG's bonus for 2018 afhænger af hvad der sker i 2019. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
|
![]() Quote:
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
SAS har jo ganske nylig startet SAS Ireland for nettopp å kunne fortsette å fly lønnsomt fra London-Heathrow. Slotsalg vil bare gi engangsinntekter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2014
Posts: 146
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Jeg tipper ihvertfall deler av bonusen hans utbetales i aksjer med bindingstid, så da avhenger bonusen for 2018 definitivt av de neste årene. Det ville ihvertfall være en normal måte å utbetale bonus på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France-KLM Q1 2019 resultat | Someone | Flyforum | 3 | 14-05-2019 14:35 |
Finnair Q1 2019 resultat | Someone | Flyforum | 1 | 28-04-2019 07:03 |
Norwegian Q1 2019 resultat | Someone | Flyforum | 2 | 25-04-2019 11:50 |
SAS resultat 2018 og Q4 | Someone | Flyforum | 25 | 29-01-2019 10:41 |
SAS Q2 2018 resultat | Someone | Flyforum | 1 | 31-05-2018 07:12 |