![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
hvilke flyplasser praktiseres dette på? Kan aldri erindre jeg har opplevd noe slikt
Quote:
https://www.aftenbladet.no/innenriks...-bagasjevekter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Norwegian har fått påpakk av Justervesenet pga. vekter de har brukt på gate.
Quote:
https://www.dinside.no/reise/justerv...331.1551450153
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det bare Norwegian som bruker slike vekter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Utrolig morsomt. Jeg trodde faktisk at alle profesjonelle kjente til at det er krav til sånt. Hvor stort omfang har utdeling av slike gebyr? Norwegian risikerer vel å måtte betale tilbake samtlige ilagt på grunnlag av de håndholdte vektene.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var vel noen som så potensiale for raske penger inn ved å kjøpe inn noen billige vekter her. Skal det kjøpes inn godkjente vekter og sikre at de blir brukt rett er det plutselig litt mer arbeid...
På den annen side skulle man tro at dette var noe flyplassene (Avinor i dette tilfellet) var tjent med å montere på alle gater. Troverdigheten overfor kunder ville også vært større om dette ikke var noe en tilfeldig representant fra flyselskapet har med på innerlomma... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Nei både Emirates og Wizz bruker/har brukt tilsvarende i Norge. Denne nyheten kommer lenge etter at Norwegian gjorde endringer. Brukes kun store gulvvekter som er godkjente nå og det har blitt gjort ei god stund nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette sier vel da egentlig bare mer om media. Det var siden Flysmart24 som først publiserte saken, og andre mediehus bet seg raskt på. Ut fra artikkelen deres virket det ut som at de hadde gjort mye forarbeid og sendt henvendelser til flere aktuelle parter. Det er derimot ikke noe sjokk eller nyhet at Flysmart24 prøver å sette dårlig lys over Norwegian. Jeg gikk igjennom Facebooksiden deres i stad, fant ikke en positiv artikkel eller innlegg om DY blant de 10-12 siste som omhandler selskapet. Samtlige var en eller annen måte negativ. Skuffende av Knut Erik Mikalsen, etter å ha jobbet i Aftenposten i mange år kunne man da trodd han skulle hatt et mer nyansert blikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden | HenrikL92 | Flyforum | 45 | 06-02-2020 21:02 |
Norwegian etablerer nytt fraktselskap - Norwegian Cargo AS | Discus | Flyforum | 18 | 24-04-2013 12:27 |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |
Hvor langt kan en vekter gå, før han/hun tråkker over streken | Bluejuice | Flyforum | 26 | 15-08-2008 16:09 |