Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-09-2006, 16:08   #1
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default "For fet for fly"

For fet for fly
Tre flyseter var ikke nok for 184 kilo tung turist.

Aftenposten
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2006, 16:18   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
Default Re:

Det må jo ha vært pga at det er for trangt mellom seteradene på et charterfly. Selv tynne mennesker sliter jo med å få plass til bena på charterfly.

Selv ikke en person på 300 kg ville vært for bred til en normal 3 seter på monkeyclass.

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2006, 16:31   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
Default Re:

Har aldri blitt så ydmyket før!!! Har ikke mannen speil?
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2006, 20:20   #4
Fly high
ScanFlyer Gold
 
Fly high's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
Default Re:

Quote:
Originally posted by EB

Har aldri blitt så ydmyket før!!! Har ikke mannen speil?
Enig. Den var for tjukk!

Fly high is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2006, 06:22   #5
svenk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
Default Re:

Litt på kanten kanskje, men jeg husker en episode fra gamle GEN, hvor vi hadde en WCHC som var ubeskrivelig stor. Vi måtte jo løfte dem selv den gangen (med hjelp fra stuerene), men med denne passasjeren måtte vi melde pass. Vi hentet highloaderen til catering, trillet personen inn på denne, og løftet opp til bakre dør på Premiair DC-10.

Var nok ydmykende for denne personen og, og tenk hvordan det blir ved evakuering? Hvem skal ta ansvar for så store personer? Ikke tror jeg de vil komme seg ut av alle nødutgangene heller....

Hva sier instruksen til CAene? Tenker ikke bare på feite folk, men også avganger hvor det er ekstremt mange WCHC (eks. DK til Lanzarote og Casas Heddy). Blir de overlatt til seg selv, eller skal CAene hjelpe dem?
svenk is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2006, 16:31   #6
cabincruiser
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
Default Re:

Quote:
Originally posted by svenk

Litt på kanten kanskje, men jeg husker en episode fra gamle GEN, hvor vi hadde en WCHC som var ubeskrivelig stor. Vi måtte jo løfte dem selv den gangen (med hjelp fra stuerene), men med denne passasjeren måtte vi melde pass. Vi hentet highloaderen til catering, trillet personen inn på denne, og løftet opp til bakre dør på Premiair DC-10.

Var nok ydmykende for denne personen og, og tenk hvordan det blir ved evakuering? Hvem skal ta ansvar for så store personer? Ikke tror jeg de vil komme seg ut av alle nødutgangene heller....

Hva sier instruksen til CAene? Tenker ikke bare på feite folk, men også avganger hvor det er ekstremt mange WCHC (eks. DK til Lanzarote og Casas Heddy). Blir de overlatt til seg selv, eller skal CAene hjelpe dem?
Har faktisk hatt flere turer hvor highloaderen har vært i bruk (særlig på spanske flyplasser)..... Og det på personer som ikke har vært spesielt store heller - det er jo fornuftig å tenke HMS for de ansatte også. Synes ikke det bør oppfattes som ydmykende av passasjerene.

Når det gjelder CA-instrukser for evakuering av WCHC, sier boka at det forventes at vi er ombord og hjelper pax ut så langt det er mulig. Det betyr at "brenner det under føttene dine", forventes det ikke at man ofrer livet for å hente WCHC, UM eller hva det måtte være.
Har vi en flight som f.eks Solgården, så er crew forsterket med 1, samt at WCHC må ha med seg ledsagere til å assistere seg. Max antall PRM (Person with Reduced Mobility) uten ledsagere er 3.

cabincruiser is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2006, 16:51   #7
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,390
Default Re:

Det positive med denne opplevelsen for han må vel være at han endelig kan gå i seg selv og ta av de kiloene han trenger å ta av for å kunne leve et normalt liv.

En kan ikke forvente at flyselskapene skal chartre inn en Antonov-frakter for å få en brite fra England til Spania. Han får slanke seg og komme tilbake senere.
Herlov is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
"Fet" leiebil i Miami SQ321 Reiseforum 16 05-01-2023 08:55
Fet Royal Jordanian FlightDeck Bilder & foto 4 15-05-2010 01:18
Fet uke på OSL? Trash2000 Flyforum 11 13-11-2007 22:06
Fet bot Savipix Flyforum 1 01-08-2007 23:08
OT: En fet femtiaaring .... LN-MOW Flyforum 1 15-04-2005 05:53


All times are GMT +2. The time now is 10:21.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.