![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Alta og Kirkenes i hvertfall - det går bare flybuss til enkelte avganger. Alle andre er man prisgitt taxi. Synes heller ikke Tromsø var bra - men Tromsø har tross alt en lokalbuss som går ut dit som går sånn ca ok ofte. Haugesund har vel også dårlige forbindelser til alt annet enn avgangene til Oslo. En taxi fra sentrum til Kirkenes til Høybuktmoen koster nå 400 kroner. Tror det er mang en turist som har blitt overraska over notorisk elendig flyplasstransport.
Sjekka Sogndal - de har flybuss til samtlige avganger virker det som. Bra! Så har vi jo de store som har bra flyplasstransport, men det er pga mye trafikk. Så kan vi dra ut av landet da - flyplassen i Hilo på Hawaii har ingenting. Det nærmeste de har er en buss som går få ganger om dagen og her er det nesten timesrute til Honolulu med Hawaiian Airlines. Honolulu har både hotellshuttle og vanlig rutebuss med The Bus (som vel ikke er veldig bra standard på - men de går ihvertfall ofte). Men jeg må si jeg var mer overraska over Tromsø som jo er en såpass stor by har dårlige forbindelser med en rekke avganger - men som sagt rutebussen funker nå. Billigere er den jo også og bruker ikke nevneverdig lengre tid. Noen med erfaringer hvor dere har blitt overraska over elendig busstilbud? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Lommedalen.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nesbyen......
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hehe ok - det var kanskje ikke heelt det jeg mente. Det jeg nok mente var kollektiv til/fra sentrum hvor flyplassen holder til. Lommedalen har man jo tross alt en rutebuss til Sandvika hvor det er lett å bytte til flytog.Nesbyen og Lommedalen har ikke flyplasser av noe slag ihvertfall ikke rutegående trafikk om noen har en hypotetisk åker der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Selv syns jeg nordlige deler av Paris sentrum kan være vrient. Blir drosje hver gang ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Er det lov å skrive Stavanger-regionen? Fullstendig håpløst dersom du ikke skal til sentrum. Kun en lokalbuss klarer og rote seg ut til flyplassen, og den bruker på toppen av alt 100år på og komme seg til enten Stavanger eller Sandnes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Neida, du. Den bruker ikke 100 år. Nå har jeg tusen milliarderganger prøvd å få dere til ikke å overdrive så fælt. Kan det være så vanskelig da
![]()
![]() |
#8 |
Ex Spært
|
![]()
Evenes da?
Går bare buss når "storflyene" kommer, dvs ikke noe buss for Widerøe. Langt til både Harstad og Narvik, så folk kvier seg for å ta taxi. Derfor er det vanligvis ikke noe taxi stasjonert der. Kjenner folk som har følt seg rimelig forlatt ute i ødemarken uten mye hjelp å få der :-( |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nå bruker jeg aldri flybussen i Tromsø (jeg ser at de har 27 avganger mellom 0520 og 1940, noe som nok dekker mange av avgangene), men jeg regner med at årsaken er at svært få som er bosatt i Tromsø vil velge flybussen som transportmiddel (samt at UNN/UiT som nok totalt sett står for en del trafikk, har egen flybuss som går til endel av de hyppigst benyttede avgangene). Her i byen går det nok ofte i taxi, som nok neppe koster særlig mye mer enn 160 kroner (10 minutters kjøretid), eller rutebuss (det er to ruter som stopper ved flyplassen; 40 og 42). ![]() [/forsvarstale] Hva med Luton Airport? Nå er det noen år siden jeg var innom der, men kan ikke huske å ha fått med meg noe veldig godt kollektivtilbud (så det ble taxi til Cambridge...). Last edited by TOS; 04-08-2015 at 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Från CDG tar man RER B direkt förbi Seine St Denis. Det går direkttåg som tar ungefär 3 minuter kortare än de andra men man slipper träffa lokalbefolkningen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
TRF
fra Sandefjord sentrum er det vel kun tog (som er overpriset. nesten 40 kr for en 3-4 min tur) og buss går det kun fra fokserød (som også har litt stive priser) savner når det var en lokalbuss som hadde rute fra sentrum til Torp |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det går jo shuttlebuss i forbindelse med togavgangene mellom Torp stasjon og flyplassen som er inkludert i billettprisen på toget da, så den forbindelsen er det lite å klage på
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Los Angeles. Helt tragisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Der går det jo leiebil døgnet rundt, såvidt jeg husker...
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skulle ikke forundre meg om noen lar deg få sitte på bare for å kunne bruke pool-lane, kan fort spare mye tid på det.
![]() |
#16 |
Upgrade me....
|
![]()
Kristiansund er ett mareritt!
Verdens tregeste baggasje. Ikke flybuss, men rutebusser (som ikke er tilpasset flytidene) Kun 24 taxi løyver i byen. (Dvs SVÆRT vanskelig å få taxi) Er du så uheldig å komme med siste fly og 14 stykk er før deg i taxikøa. Da er det bare å finne fram stormkjøkken og parkas. Håpløst for tilreisende. Vi som bor der greier jo oss men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
IAD (Washington Dulles) er overraskende dårlig. Metrobus 5A er tungvint med bagasje og krever typisk transfer til metroen; Super Shuttle skal visstnok ikke være så mye bedre; taxi er dyrt.
Nå skal det vel bli bedre når Silver Line forlenges helt til flyplassen om 5++ år en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Erindrer heller lave taxiregninger, men dette er riktignok noen år siden. Trondheim har svindyr taxi. Satt meg inn i sikkert byens dyreste - landet på 800 kr eller noe slikt sinnsykt fra flyplassen til hotellet. Blodpris. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Stavanger krever vel ofte at man må innom sentrum for å komme ut igjen. Husker jeg var en tur på UiS selv om flyplassen ikke er langt unna UiS må man gjerne inn til sentrum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med lange ruter fra Oslo og andre steder i 2015 (var: -1 mrd SEK fro SAS i Q2) | Utflyttet | Flyforum | 501 | 26-09-2016 16:20 |
Booking av BA fra TRD (eller andre steder med direkte fly til LHR) | jufix | Reiseforum | 4 | 22-01-2015 09:47 |
Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian | LN-TIB | Småprat | 52 | 21-07-2014 22:59 |
Maken til elendig kundeservice fra SAS/EB | IL-2 | Småprat | 15 | 02-10-2012 21:36 |
Elendig resultat fra Continental | LN-TIB | Flyforum | 1 | 17-07-2008 17:40 |