![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]()
Lurer på en ting. Hvorfor er folk ute etter å vite reg'en på fly de skal reise med. For all del, jeg gjør det selv og har loggført alle turer siden ca 2007. Men ligger det andre ting bak? Eller er det av ren nysjerrighet. Man hadde vel klart å finne ut reg'en på reisedagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Posts: 586
|
![]()
Jo, igrunn sant
![]() men særlig når jeg reiser fra OSL, og har litt dårlig tid, så er det greit å vite reg på forhånd dersom man ikke får det med seg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Husker ikke hvordan det er hos SK, men en del andre så kikker jeg bare over dør 1R når jeg går inn.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]()
Personlig foretrekker jeg helst å ikke vite det på forhånd - er liksom litt av spenningen når man ser flyet ved gaten. Skulle jeg ikke få det med meg derimot, er forumet ofte redningen - for den må selvagt loggføres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,275
|
![]()
For min del har (hadde... time will show) det en veldig viktig relevans. Med min (forhåpentligvis) tidligere flyskrekk var det utrolig hjelpsomt å kunne søke opp individet. Det å vite hva slags type fly det var bidro til å gjenvinne kontrollen jeg følte jeg manglet - jeg kunne søke opp bilder av flyet og se hvor det hadde vært før, så vel som at jeg kunne søke det opp på airfleets.net (og liknende) for å se hvem som hadde eid flyet før, når det var bygget, når det hadde first flight og så videre.
Man kan jo være så heldig at det finnes bilder fra inne i kabinen til det gitte flyet, dette hjalp på med å "fokusere på at jeg skulle sitte der" - og man kunne søke på regnret her på forumet for å se om det hadde vært involvert i noen ulykker/hendelser i det siste. Så alt i alt hjalp det meg utrolig mye, men det er vel neppe derfor halve forumets innbyggere spør om reg. Noen er vel sånn sær og vil vite om det er nytt/gammelt og hva du dertil kan forvente (glede/grue deg til) - gjelder vel spesielt Norwegian. Forskjellen på å få LN-KKF(AIL) og LN-NOJ er vel sånn ca himmel vs. helvete for sete-pitch-nerder? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]()
Takk for alle innspill på dette. Det er vel akkurat som jeg tenkte meg. Loggføring er nok det viktigste argumentet. Men enkelte er nok interesert i om det er gamle eller nye individer osv.
Det er vel om å gjøre å fly med mest forskjellige individer og typer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Der står det også hvem som eier maskinen, altså hilket leasing selskap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,540
|
![]()
Er det et sted det er mulig å finne ut hvilket fly (reg.nr.) som flyr en bestemt strekning 2-3
mndr. i forveien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Ikke for oss på utsiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,540
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Men vær klar over at det kan endres inntil flyet har tatt av... En plan er bare gyldig i det øyeblikket den er skrevet - og så er det ønsketenking.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,540
|
![]() Quote:
Grunnen til at jeg spurte, var at jeg håper det ikke blir LN-RKP. Nå er vel muligheten for at det blir akkurat det flyet liten, men allikevel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]()
RKP ligger ikke i planleggingen så langt frem, da det er reservemaskin. Den brukes imidlertid mest på Newark/Washington/Chicago. Sjansen for å få den til Østen er svært liten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]()
På FR24 (guld) kan man se flyets bevægelser flere måneder tilbage.
RKP har indimellem taget nogle ture til HKG, PVG og PEK, senest i januar. Men jeg kan ikke se, at den har været i TYO, hvis det kan berolige nogen ![]() Den har også fløjet på SFO enkelte gange. Den 28. januar fløj den ferry til HKG, den skal vel til et check af en slags? Så det ser ud til, at der ikke er nogen grund til bekymring hos dem, der skal flyve SK long haul i den kommende tid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
|
![]() Quote:
Den er på 14 dagers service i HKG Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Dotter i ørene", et nysjerrig spm....... | sirpjalle | Flyforum | 17 | 25-09-2007 20:25 |
Completely OT: Hvorfor det er interessant at se tysk fodbold | Guest | Flyforum | 11 | 06-10-2005 20:24 |
Hvorfor Emirates gjør det så bra! | LN-AFG | Flyforum | 4 | 18-04-2005 11:37 |
Hvorfor er det slik? | DY | Flyforum | 7 | 11-02-2005 11:43 |