![]() |
|
![]() |
#1 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
God grytidlig 2. juledag fra jobb-hula i Bergen.
Her er det full fres, mest med godt kollegialt prat, men også litt jobbing, så timene har jaggu gått unna. Planene for dagen er frokost før ungdommen reiser hjem til Stavanger, deretter sove lenge, så skal vi forsøke å få til litt mosjonering før siste nattevakt tar til utpå kvelden. Ha en strålende 2. juledag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
God morgen fra Kata, Phuket. Her er frokosten inntatt og etter hvert blir det en strandtur. I kveld blir det den store fotballdagen på TV, med ikke mindre enn 4 kamper etter hverandre. Spørs om jeg gidder å se alle, men vi får se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings. Her her barne TV og Nespressomaskinen fyrt opp. Eldstemann og jeg tar oss en dagstur til Sandefjord for et familieselskap. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God onsdagsmorgen fra Altea. Idag reiser man frivillig fra 20 grader med fryd og gamen opp til en nedfrosset tiggerstad preget av gråt og armod. Tenkte få med meg med litt mat i form av ost, men ost fra utlandet er jo så godt som forbudt i Norge. Har oppdaget en spesialitet fra regionen Galicia som kalles Tetilla (bryst) og som har antagelig har fått navnet både fra form og konsistens. Den er litt sånn silikon-aktig å ta på.
Dagens første utfordring er ikke tollen i Norge, men sikkerhetskontrollen på flyplassen. Det kan være at oste-hatere jobber der og vil stoppe den om jeg tar den i håndbagasjen, men om jeg sjekker den inn så kan jeg jo risikere at de sprenger bagasjen min uten at jeg får sagt noe. Har fått forslag om å kjøpe 2 oster og en BH og at det var sikreste måten å få den gjennom sikkerhetskontrollen, men jeg er ikke helt overbevist. ![]() Ha en god en alle som har utfordringer med ost idag.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris. Nyter stillhet i huset..knitringen fra peisen er bare en stemningsskaper og snart er det klart for dagens tredje Nespresso. Nyt familieselskap i kveld....uten bil. Ha en bra onsdag du også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
G’grytidlig morgen. Straks avgårde til flyplassen med gjestene vestfra. Kamera er med, så det blir nok litt bilder etterhvert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kan ta med deg den osten du vil til Norge fra EU, så lenge du holder deg til beløpsgrensene.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
God formiddag fra det Sørlandske!
Etter 3 dager med familieselskaper, skal dagen i dag kun brukes til avslapping og spising av rester. Ha en super 2. juledag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I dag blir det fotball som vanlig. Boksedagsrunden fra England er jo noe verdt å følge med på. Men jeg bryr meg ikke om han babyfjeset fra Kristiansund. Her er det Jurgen Klopp og Liverpool det skal fokuseres pål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Klarte snike bryst-osten gjennom sikkerhtskontrollen ved å sende ryggsekken først. Den inneholdt blant annet miniparaply, vr-kamera og dykkepose med magnetlås og dette klarte avlede oppmerksomheten.
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God ettermiddag fra Vigra.
Har kommet meg gjennom de kommunikasjonsmessige utfordringene greit så langt i dag. Flybussen på Valderøya har ikke korrespondanse med båten fra Nordøyane, bare med den fra Hareid. Så det lønner seg å spørre. Matrosdama visste ikke, forbipasserende mann med flere striper sa at bussen ventet, har tidligere turer fått beskjed om at det ikke er korrespondanse. Men den venter altså likevel. På meg, som enslig passasjer fra den båten, mens de fra mer urbane øyer allerede satt i bussen, fordi den båten kommer to minutter før. Takket sjåføren for å vente, men så sa han at det var jobben hans å vente, selv på enslige passasjerer fra båten fra Nordøyane. Dermed sparte jeg noen hundrelapper i taxi, eventuelt 50 minutters ventetid på en kjedelig kiosk i Ålesund. Nå er O'Leearys inntatt. Her trodde jeg det var fotball, men det er sjakk! For øvrig er hele problematikken med båt her oppe historie når Nordøyvegen er på plass våren 2022..... ... føles greit å komme hjem til eget hus i byen med gråt og armod. To relativt rolige jobbedager før en skikkelig langhelg med mye god mat og drikke - inkludert verdens beste geitost. Og så har jeg et ganske velutstyrt barskap med whisky. Godt å se at pupposten er på veg hjem til det ikke fullt så Norvegia-pregede landet. God andre juledagskveld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Upgrade me....
|
![]()
God kveld fra Kristiansund. Her er gatene helt dørgenes stille.
Surrealistisk at en kar fra byyn nå leder ett av verdens største klubber. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hurra for Solskjær & Co! Ikke rart det selges flybilletter til Manchester som bare det.
Hei fra Telemark. Mors Bacalao stod på bordet fem minutter etter kampslutt på Old Trafford. Ingen store planer for resten av dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Usj, denne ball-galskapen er grunnen til at det er dyrere å fly en helgetur til Manchester enn til USA. Det burde da være lett for folk å finne seg bedre interesser enn fotball. Selv å se maiing størkne er jo mere spennende og givende.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hoy onsdag fra New Zealand | Ruby | Flyforum | 13 | 08-08-2018 20:08 |
Hoy, det er mandag | Ruby | Flyforum | 22 | 16-11-2017 00:31 |
Flytrafikken 1 juledag | Hypern | Småprat | 8 | 20-12-2013 00:44 |
Junkers Ju-52 (HB-HOY) i lufta over Alpene | KjetilK | Bilder & foto | 2 | 10-09-2010 18:13 |
Annen juledag - God Morgen! | LN-MOW | Flyforum | 18 | 27-12-2008 00:48 |