Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-12-2018, 04:04   #1
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Default Hoy morgen, 2. juledag er her

God grytidlig 2. juledag fra jobb-hula i Bergen.
Her er det full fres, mest med godt kollegialt prat, men også litt jobbing, så timene har jaggu gått unna. Planene for dagen er frokost før ungdommen reiser hjem til Stavanger, deretter sove lenge, så skal vi forsøke å få til litt mosjonering før siste nattevakt tar til utpå kvelden.
Ha en strålende 2. juledag
Old 26-12-2018, 04:15   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Hoy morgen, 2. juledag er her

God morgen fra Kata, Phuket. Her er frokosten inntatt og etter hvert blir det en strandtur. I kveld blir det den store fotballdagen på TV, med ikke mindre enn 4 kamper etter hverandre. Spørs om jeg gidder å se alle, men vi får se.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 06:20   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings. Her her barne TV og Nespressomaskinen fyrt opp. Eldstemann og jeg tar oss en dagstur til Sandefjord for et familieselskap. Ha en fin dag
Old 26-12-2018, 06:24   #4
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God onsdagsmorgen fra Altea. Idag reiser man frivillig fra 20 grader med fryd og gamen opp til en nedfrosset tiggerstad preget av gråt og armod. Tenkte få med meg med litt mat i form av ost, men ost fra utlandet er jo så godt som forbudt i Norge. Har oppdaget en spesialitet fra regionen Galicia som kalles Tetilla (bryst) og som har antagelig har fått navnet både fra form og konsistens. Den er litt sånn silikon-aktig å ta på.

Dagens første utfordring er ikke tollen i Norge, men sikkerhetskontrollen på flyplassen. Det kan være at oste-hatere jobber der og vil stoppe den om jeg tar den i håndbagasjen, men om jeg sjekker den inn så kan jeg jo risikere at de sprenger bagasjen min uten at jeg får sagt noe. Har fått forslag om å kjøpe 2 oster og en BH og at det var sikreste måten å få den gjennom sikkerhetskontrollen, men jeg er ikke helt overbevist.

Ha en god en alle som har utfordringer med ost idag.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 06:34   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

God morgen fra Ris. Nyter stillhet i huset..knitringen fra peisen er bare en stemningsskaper og snart er det klart for dagens tredje Nespresso. Nyt familieselskap i kveld....uten bil. Ha en bra onsdag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 11:59   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’grytidlig morgen. Straks avgårde til flyplassen med gjestene vestfra. Kamera er med, så det blir nok litt bilder etterhvert.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 12:13   #7
jufix
ScanFlyer Blue

Du kan ta med deg den osten du vil til Norge fra EU, så lenge du holder deg til beløpsgrensene.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
God onsdagsmorgen fra Altea. Idag reiser man frivillig fra 20 grader med fryd og gamen opp til en nedfrosset tiggerstad preget av gråt og armod. Tenkte få med meg med litt mat i form av ost, men ost fra utlandet er jo så godt som forbudt i Norge. Har oppdaget en spesialitet fra regionen Galicia som kalles Tetilla (bryst) og som har antagelig har fått navnet både fra form og konsistens. Den er litt sånn silikon-aktig å ta på.

Dagens første utfordring er ikke tollen i Norge, men sikkerhetskontrollen på flyplassen. Det kan være at oste-hatere jobber der og vil stoppe den om jeg tar den i håndbagasjen, men om jeg sjekker den inn så kan jeg jo risikere at de sprenger bagasjen min uten at jeg får sagt noe. Har fått forslag om å kjøpe 2 oster og en BH og at det var sikreste måten å få den gjennom sikkerhetskontrollen, men jeg er ikke helt overbevist.

Ha en god en alle som har utfordringer med ost idag.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 12:15   #8
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God formiddag fra det Sørlandske!
Etter 3 dager med familieselskaper, skal dagen i dag kun brukes til avslapping og spising av rester.

Ha en super 2. juledag!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 12:46   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

I dag blir det fotball som vanlig. Boksedagsrunden fra England er jo noe verdt å følge med på. Men jeg bryr meg ikke om han babyfjeset fra Kristiansund. Her er det Jurgen Klopp og Liverpool det skal fokuseres pål.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 13:06   #10
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by jufix View Post
Du kan ta med deg den osten du vil til Norge fra EU, så lenge du holder deg til beløpsgrensene.
Jeg tenkte mere på tollmuren med flere hundre prosent avgift da jeg sa forbud.

Klarte snike bryst-osten gjennom sikkerhtskontrollen ved å sende ryggsekken først. Den inneholdt blant annet miniparaply, vr-kamera og dykkepose med magnetlås og dette klarte avlede oppmerksomheten.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 26-12-2018, 17:03   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God ettermiddag fra Vigra.

Har kommet meg gjennom de kommunikasjonsmessige utfordringene greit så langt i dag. Flybussen på Valderøya har ikke korrespondanse med båten fra Nordøyane, bare med den fra Hareid. Så det lønner seg å spørre. Matrosdama visste ikke, forbipasserende mann med flere striper sa at bussen ventet, har tidligere turer fått beskjed om at det ikke er korrespondanse. Men den venter altså likevel. På meg, som enslig passasjer fra den båten, mens de fra mer urbane øyer allerede satt i bussen, fordi den båten kommer to minutter før. Takket sjåføren for å vente, men så sa han at det var jobben hans å vente, selv på enslige passasjerer fra båten fra Nordøyane. Dermed sparte jeg noen hundrelapper i taxi, eventuelt 50 minutters ventetid på en kjedelig kiosk i Ålesund. Nå er O'Leearys inntatt. Her trodde jeg det var fotball, men det er sjakk!

For øvrig er hele problematikken med båt her oppe historie når Nordøyvegen er på plass våren 2022.....

... føles greit å komme hjem til eget hus i byen med gråt og armod. To relativt rolige jobbedager før en skikkelig langhelg med mye god mat og drikke - inkludert verdens beste geitost. Og så har jeg et ganske velutstyrt barskap med whisky.

Godt å se at pupposten er på veg hjem til det ikke fullt så Norvegia-pregede landet.

God andre juledagskveld!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 17:37   #12
Tjab
Upgrade me....

God kveld fra Kristiansund. Her er gatene helt dørgenes stille.

Surrealistisk at en kar fra byyn nå leder ett av verdens største klubber.

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 19:05   #13
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hurra for Solskjær & Co! Ikke rart det selges flybilletter til Manchester som bare det.

Hei fra Telemark. Mors Bacalao stod på bordet fem minutter etter kampslutt på Old Trafford. Ingen store planer for resten av dagen.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 19:29   #14
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Hurra for Solskjær & Co! Ikke rart det selges flybilletter til Manchester som bare det.
Usj, denne ball-galskapen er grunnen til at det er dyrere å fly en helgetur til Manchester enn til USA. Det burde da være lett for folk å finne seg bedre interesser enn fotball. Selv å se maiing størkne er jo mere spennende og givende.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Reply

Posting Rules