![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Amadeus viser at Finnair skal fly 757 mellom HEL og Tokyo i vinter! Rekkeviddemessig er dette mulig, men heeeelt paa kanten IMHO ... Noen med inside info? AYnar?
Gaar en het diskusjon paa A.net om saken ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,879
|
![]()
....stilig...da skulle det bli mulig aa fly 757 jorden rundt !
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
Høres langt ut for en 757-200!!!
Er det noen flyselskap som flyr 757-300 i rutetrafikk over Nordsjøen, eller er det kun 200 som har rekkevidde til at klare det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Nordsjoen?? Mener du Nord-Atlanteren??
Nei, det er ingen andre enn oss som driver med slikt. Normal routing for vaare 753'er er (Base)-Gander-Shannon-Budapest-(endemaal). 752 klarer Gander-Budapest paa gode dager. Det floey noen rykter om at CO skulle fly EWR-Irland med dem, men det ble visst med ryktene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Er denne så ikke den længste rute der vil blive fløjet med 757?
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Det skulle jeg tro .. med klar margin!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Hva slags produkt skal Finnair ha ombord på 757? I dag er vel dette chartermaskiner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
LN-MOW, det var lenge siden jeg var AYnar. Synes dette høres meget merkelig ut, men det kan være snakk om det AY kaller "Leisure Flights" eller "part charters". Altså at mesteparten av maskinen er chartret, men at den legges ut i GDSene for salg av et par seter her og der. De flightene har dog egne flightnummerserier (var det kanskje 4xxx??????).
Ellers ville det være et kraftig avvik fra normal AY-tankegang å sette inn B757 istedet for MD11 på reguljære flighter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
MAnar, hittar följande
Finnair AY 73 HEL-NRT 17:20-09:55+1 (Tue) HEL-NRT 17:20-10:00+1 (Thu, Sat, Sun) Non-stop 752 9h35min / 9h40min Finnair AY 74 NRT-HEL 11:55-15:10 Non-stop 752 10h15min (Mon, Wed, Fri, Sun) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Merkelig, meget merkelig. Kanskje MD11er på D-check eller noe sånt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
På Airiners.net diskuteres det om 752 egentlig er en trykkfeil og at ruten egentlig skal betjenes med en av de nye Airbusene til AY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
|
![]()
Iflg. det danske branchemagasin Standby i går er den god nok - B757 skal flyve fast på HEL-NRT 4 gange om ugen. Om det betyder en ombygning af kabinen står der ikke noget om men læs selv mere her:
http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=20440&cHash=bf6576ae65 Sorry kunne ikke få URL ovenfor til at virke korrekt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
|
![]()
Snuppede lige et check via rigtige Amadeus og lavede en "dummie" booking ud fra HEl d. 9 dec og retur fra NRT d. 17 dec.
Først lavede jeg reservationen på K klasse ud og hjem og fik fint seatmap. Economy er fra række 6 og bagud. Ombookede derefter til C klasse og fik igen fint seatmap frem. Business er rækkerne 1 til 5 (indtil toiletterne/dør 2). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Nå men nok om det - vi må se om AY virkelig vil benytte 757 på HEL-NRT
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det virker jo helt vilt om AY skal gå fra MD-11 til 757 på HEL-NRT når SK fryktelig gjerne skulle kunne gått fra A343 til A346 på CPH-NRT!
En annen ting, hvordan blir dette i forhold til slots på NRT? Skulle tro japanerne gjerne vi ha inn noe større en 757 på longhaul for å få mer pax inn i flyplassen?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
Det sies at Finnair har fått to nye slots på NRT, i tillegg til de to de har fra før. De nye slot'ene er vistnok knyttet opp mot en ny rullebane på Narita, der man ikke ønsker større fly en B767. Det spekuleres dermed i at AY fikk tilbud om to nye slots dersom de benyttet seg av et mindre langdistansefly, som B757, på disse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Narrowbody slots er en egen kategori paa Narita, og det er bl.a. aarsaken til at NW har 757'er basert der borte. De kan fly hvor de oensker utover i Asia med disse. Widebodyslots er omtrent umulige aa faa. Derfor er det paa denne maaten fornuftig av AY.
Ettersom det finnes en 'ny' seteplan er det rimelig aa tro at dette stemmer. Fem rader Business i A-seksjonen tyder paa store seter - muligens sleepers. Delta har. om jeg husker rett, 8 rader i samme omraade (F-cl innenriks). Interessant aa se om de rekonfigurerer turist - virker sannsynlig ettersom charterkonfig'en deres visstnok er traaang. Vektmessig er det nok ogsaa en fordel aa faa ned antall seter noe naar man skal fly saa langt. Med P&W-motorer, winglets og lav payload hoeres dette ut som det kan gjoeres. Tokyo er et high-yield marked. Skal bli spennende aa se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Der ser man. Da blir det ganske sikkert rekonfigurert kabin. Tipper på at man ikke vil åpne særlig mange lave klasser på 752-flightene.
Flere NRT-slots er noe AY har ønsket seg lenge, for markedet finnes. Interessant. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BGO Finnair med 757 flygninger til Bergen | Scandinavian | Spotteralerts | 8 | 05-09-2011 11:52 |
BGO Finnair AY681. Boeing 757. | Twin Otter | Spotteralerts | 1 | 17-07-2011 14:12 |
Finnair 757 på Sola 17.04 | Vede | Bilder & foto | 14 | 18-04-2008 15:23 |
Finnair 757 inn vestfra | LN-MOW | Flyforum | 5 | 01-12-2006 00:06 |