![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei
Skal ut å fly med Ethiopian for første gang, skal da mellomlande 2 timer i ADD. Jeg vet at man ikkje trenger gulfeber vaksine for selve mellomlandingen, men skal videre til Cape Town og lurer på om eg kan bli krevd gulfeber sertifikat når eg lander der? Har hørt litt forskjellig... Siden eg kjem med fly fra Etiopia? Noen som har erfaring med dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dette dokumentet er vel rimelig offisielt for reglene knyttet til gulfebervaksine og kryssing av landegrenser. http://www.who.int/ith/ITH_Annex_I.pdf?ua=1 http://www.who.int/ith/ITH_country_list.pdf Ethiopia er angitt som et land der det er fare for gulfeber, og i Sør-Afrika er det angitt "Country requirement: a yellow fever vaccination certificate is required for travellers over 1 year of age arriving from countries with risk of yellow fever transmission, from Eritrea, Sao Tome and Principe, Somalia, the United Republic of Tanzania, Zambia, and for travellers having transited more than 12 hours through the airport of a country with risk of yellow fever transmission. Så det offisielle svaret er at man ikke trenger dette når mellomlandingen kun er på noen få timer. Men det kan selvfølgelig uansett være fornuftig å tenke som aboerr i hans innlegg. Bedre føre var enn etter snar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Newcomer
|
![]() Quote:
Quote:
Takk for svar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Vaksinen er effektiv rimelig kjapt, mener jeg har lest om folk som har omtrent tatt den på flyplassen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
Reiste ofte via Addis i 2012-2016.
Var aldri et tema eller spørsmål om vaksine ved opphold på flyplassen. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, det er ved ankomst på endelig destinasjon det kan bli et spørsmål om vaksinesertifikat. For kortere mellomlandinger skal det ikke være noe krav, men dersom man av en eller annen grunn skulle få et noe lengre opphold i Addis kan man i teorien få problemer. Da jeg fløy til Johannesburg via Addis i januar spurte de imidlertid ikke om vaksinasjonssertifikat på flyplassen i Johannesburg. (Jeg hadde uansett valgt å ta vaksinen for sikkerhets skyld.)
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ifølge vaksinekortet mitt varer det kun 10 år... og det bekreftes av flere websiter. Og det skal normalt taes minst 10 dager før avreise.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
https://www.reisemedisin.no/vaksine/gulfeber/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Da jeg fløy via Addis til Seychellene var dette meget strengt. Alle måtte vise frem vaksinekort i passkontrollen for å komme inn i landet, uavhengig av om man bare hadde mellomlandet i Addis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasj...ervaksinasjon/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Sør-Afrika: Country requirement: a yellow fever vaccination certificate is required for travellers (…) and for travellers having transited more than 12 hours through the airport of a country with risk of yellow fever transmission. Seychellene: Country requirement: a yellow fever vaccination certificate is required for travellers (…) and for all travellers having transited through the airport of a country with risk of yellow fever transmission. Men det stemmer derimot ikke overens med informasjonen som helsemyndighetene i Seychellene skriver: "If you are transiting through an airport of a yellow fever endemic region for less than 12 hours you do not need yellow fever vaccination." (http://www.health.gov.sc/index.php/faqs/) Espen Last edited by espenlok; 04-10-2018 at 01:06. Reason: La inn ytterligere info fra helsemyndighetene i Seychellene |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ethiopian starter Addis Adeba - Oslo | Someone | Flyforum | 147 | 22-02-2024 16:30 |
Hva gjør man i Addis Abeba? | Fnate | Reiseforum | 3 | 25-11-2016 21:10 |
Oslo-Stockholm-Addis Ababa-Seychellene-Addis Ababa-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 32 | 06-06-2013 23:03 |
Mellomlanding i BDU | sukram | Flyforum | 10 | 31-03-2008 12:19 |