![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Kongsberg Sykehus.
Jeg ble overført fra Riksen til Kongsberg torsdag ettermiddag, siden jeg skal ha antibiotika intravenøst til tirsdag. Jeg har heldigvis frigang her, så jeg drar hjem mellom kurene og kan også sove hjemme. Planen er å reise bort noen dager på onsdag og legene har gitt sin velsignelse til det, så fremt formen er fin og prøvene ok. Et lite hjertesukk til slutt om overflyttingen til Kongsberg. Da jeg ankom sykehuset tuslet jeg meg opp til avdelingen. Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte første til akuttmottaket for registrering mm. Greit nok det så jeg tok helsen ned dit. Der skulle de ta endel målinger og lege skulle også undersøke meg. Jeg prøvde å forklare at jeg kom rett fra Riksen og var undersøkt fra topp til tå samt at alle prøver og målinger var tatt der i dag. Jeg fikk beskjed om at de haddesine rutiner og at dette måtte de gjøre lokalt. Samtidig fikk jeg beskjed om at det kunne bli venting siden det var mye å gjøre for legen. Legen kom nå omsider og det må ha vært en som har blitt ansatt på ungdomskvoten. Men hun var hyggelig og grei og hun tok hintet om at dette var unødvendig, men som hun sa så var hun pålagt å gjøre. Den endte ut med en særs kort undersøkelse før hun sendte meg opp. Jeg tror jeg kastet bort 2,5 timer på akutten. Det overlever jeg alltid, men langt verre er det at lege og sykepleiere kaster bort unødvendig tid på dette, tid som kunne vært brukt på de som virkelig trenger det. Når jeg ble overført til Riksen gikk dette litt enklere. Hun som tok i mot meg var en sommervikar som jeg ikke kjente. Hun begynte så smått å si at jeg måtte fylle ut et skjema når en av de erfarne sykepleierne kom forbi. Hun brøt inn med følgende kommentar: Peer kjenner vi godt og vi har registrert alle data på han tidligere. Du kan bare vise han rommet. Last edited by SK384; 09-07-2022 at 08:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Asker. Litt groggy, men en spasertur hjem i natt fra festen og en espresso nå drar opp formen. Etterhvert er planen å komme seg til Tjøme. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
God morgen fra UNA Empire Palace i Roma. En 8 kilometers tur rundt i Roma er unnagjort før gradestokken passerte 24…herlig å se denne historiske byen våken til liv. Snart plukke opp feriens forhåndsbestilte leiebil…spennende for de sier at det ikke finnes biler igjen her. Flytter inn hos de nære venner i ettermiddag i Toscana. Dolcevita:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
God morgen fra Røros og frokostserveringen på Erzscheidergården! Kom hit i går etter 650 km på motorsykkel. Blir litt færre kilometer i dag men fortsatt en grei dagsetappe på rundt 60 mil oppover mot Helgelandskysten. Ser ut til at været skal bedre seg nordover utover ettermiddagen og da er det litt gøyere å kjøre MC.
![]()
![]() Last edited by Cecilie; 09-07-2022 at 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
God morgen fra heimen. Røros ble besøkt tidligere i sommer på vei til Helgeland. Det blir nok en tur til forbi Røros litt senere i sommer også. Regner med du kjører over Tydal/Sælbu videre Cecilie? Det er jo en fin tur med to-hjuling.
Ellers bare ferieplaner her. God helg alle sammen!
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
God morgen fra Lillestrøm. Ble litt vin i går etter passskandale og så Zoom møter med USA utpå kvelden. Fredagsmøter med USA er ikke favoritten, for å si det sånn. Ihvertfall ikke varme sommerkvelder. Nå sitter jeg bare og venter på Oda, så blir det vel litt frokost etter hvert. Ser ut som det skal dilles litt med båten i dag også. Ha en ekstra stilig dag!
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
G’morgen fra 30040 hvor det buldrer friskt. Lokalkaninen har funnet det for godt å komme ut for å spise litt gress, så da har bikkjene noe å følge med på.
Det skal jobbes og jeg må en tur opp på gamlehjemmet som skal overta svigerbeistet og måle litt. Tror en Woodinville kommer til å smake godt i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God lørdag fra Florida. Ble taco-fredag i nabolaget i går. Liten landsby ved vannet i gangavstand. Temmelig hipster og en slags ryddig liten utgave av Key West. Nå er det frokost ved poolen og noen svømmetak. Dette er deilig tempo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Siden jeg kan dra hjem når jeg vil spiser jeg hjemme. Da kan jeg i alle fall ikke skylde på andre enn meg selv om maten ikke er god nok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
JADDAAAAAAA!!!! Politiet på OSL har scannet passet mitt opp og ned. Det er i ship shape for reiser over hele verden.
Wooohoooo
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Mao. norske pass tåler vann bedre enn iPods. Lyder sikkert bedre også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
Det ble den ruta som du beskrev her, men i tildels svært mye regn. Uansett en flott opplevelse. Kom meg til Sandnessjøen nå i kveld etter litt over 60 mil i salen. Da smakte Frydenlunds Juicy Ipa svært godt på bryggekanten. ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Si fra om du trenger syndenes forlatelse. Jeg har kontakter av den typen i Sandnessjøen
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God lørdags morgen. | AvoidingRoyster | Flyforum | 9 | 06-12-2014 14:51 |
God lørdags morgen! | PhilipNH | Flyforum | 11 | 23-04-2011 23:55 |
God lørdags (?) morgen | BSSW | Flyforum | 17 | 05-02-2011 13:36 |
God lørdags morgen | BSSW | Flyforum | 28 | 14-09-2009 19:23 |
God Lørdags Morgen! | Ollie | Flyforum | 12 | 20-10-2007 23:04 |