Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 02-08-2018, 05:58   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Happy thursday:-)

Glad torsdag fra Ris. Nespresso i kopp og kropp. På tide å sveive i gang hjemmekontoret -blir en forholdsvis tidlig ettermiddag - ut på date i kveld. Ha en strålende torsdag du også.
EB is offline  
Old 02-08-2018, 06:31   #2
B747-8
ScanFlyer Crusty

Default Re: Happy thursday:-)

God morgen fra Grålum. Da er jeg på jobb
Blir spennende og se om A380 kommer til OSL i dag....
B747-8 is offline  
Old 02-08-2018, 07:24   #3
Concorde98
ScanFlyer Silver

God morgen fra Gotland. Her ble direkte flighten med Crj'en innstilt så da blir det og tusle hjem via Arlanda med Atr som vanlig. Ha en fin en!
Concorde98 is offline  
Old 02-08-2018, 07:45   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Happy thursday:-)

God morgen fra Sandaker. Angrer på at jeg ikke valgte å bestille en pose fra Kolonial.no i går, for å sørge for noe frokost i heimen i dag, for nå har pregosaurusen sendt meg ut på butikken etter mat. Litt lett ompakking før vi setter oss i bilen og kjører til Beitostølen. Ser ikke ut som en umulighet at jeg kan ta GTen utenpå terrassen i dag. Ha en fin dag

Last edited by Someone; 02-08-2018 at 07:56.
Someone is offline  
Old 02-08-2018, 08:20   #5
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg.

Her er planen å få unna litt arbeid i dag samt en treningsøkt. Det ser ellers ut til å bli en fin dag her i dag også.
SK384 is online now  
Old 02-08-2018, 08:22   #6
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra en av Ruter sine røde på sightseeing gjennom villastrøk. Greit med direkte til jobb i det minste

Henshaw is offline  
Old 02-08-2018, 08:46   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra FRA. 3 timer layover etter landing fra SIN. SQ var bra, men det blir litt upersonlig med en hel etasje med C på A380. Det er svært. Og blir ganske mye usync når man sitter som par i midten og crewet kommer i utakt på hver sin side. Både på tid og rekkefølge. Men... skikkelig første verdens problem.

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 02-08-2018, 08:57   #8
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God formiddag - sitter på hjemmekontoret og fundere på å bestille et par nye destinasjoner - hva det blir til for vi se på noe senere.

Ha en flott dag videre uansett hvor du måtte befinne deg.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline  
Old 02-08-2018, 09:01   #9
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

God morgen fra kontoret. Det jobbes med gravemaskin og annet tungt utstyr rett utenfor bygget her, så det blir på med støykanselerende hodetelefoner snart.
Ellers er dagen fin, kun et eneste møte planlagt, og det er å gå sammen med noen kolleger og samle en matpakke til lunsj her http://oimat.no/tronderskmatfestival/
FlyingDutchman is offline  
Old 02-08-2018, 10:46   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God morgen fra det Sørlandske!

Hektisk innspurt før ferien igjen starter i morgen. Sola skinner og jeg sitter inne. Jaja. Sånn får det bare være.

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
God morgen fra FRA. 3 timer layover etter landing fra SIN. SQ var bra, men det blir litt upersonlig med en hel etasje med C på A380. Det er svært. Og blir ganske mye usync når man sitter som par i midten og crewet kommer i utakt på hver sin side. Både på tid og rekkefølge. Men... skikkelig første verdens problem.
Da jeg fløy lignende i juni satt jeg på bakerste rad og følte meg som en konge. Serveringen var der jo hele tiden, og det var en minikabin så det føltes veldig First Class egentlig.

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline  
Old 02-08-2018, 10:58   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

God torsdag fra danskebygda. På veg fra Aarhus til København og videre til Kastrup og hjem. Typisk nok får jeg neppe et glimt av en viss 380 hverken her eller der.

Sånn forresten så kan Comwell Aarhus anbefales. Muligens litt «krøkkete» beliggenhet, men veldig trivelig frokost. Heller ikke feil med middag på Raadhus kafeen.

Fortsatt et par timer igjen til Køben før man finner et tog til Kastrup og en røddyse retning OSL.

Ha en god en
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0307.jpg
Views:	590
Size:	98.6 KB
ID:	45325  
Martin is offline  
Old 02-08-2018, 12:25   #12
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
God morgen fra det Sørlandske!

Hektisk innspurt før ferien igjen starter i morgen. Sola skinner og jeg sitter inne. Jaja. Sånn får det bare være.

Da jeg fløy lignende i juni satt jeg på bakerste rad og følte meg som en konge. Serveringen var der jo hele tiden, og det var en minikabin så det føltes veldig First Class egentlig.
Begynner de serveringen bakfra? Har tur i påsken og vurderte faktisk å sitte bakerst nettopp fordi hovedkabinen så veldig stor ut. Har 22.05 fra lhr så starter servering forfra blir det jo fort veldig lenge å vente på mat.

God dag forresten. Nå venter båtlivet noen timer.
Chriscross is offline  
Old 02-08-2018, 12:43   #13
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Begynner de serveringen bakfra? Har tur i påsken og vurderte faktisk å sitte bakerst nettopp fordi hovedkabinen så veldig stor ut. Har 22.05 fra lhr så starter servering forfra blir det jo fort veldig lenge å vente på mat.
Det husker jeg ikke i farten, men jeg ble ekstra godt tatt vare på av de 4 som jobbet i den bakerste galleyen. De var ofte utom meg og lurte på om det var noe mer jeg ville ha. Service i First class klassen vil jeg si. Jeg var meget imponert. De hadde god tid til en prat selv med fullt fly.

De første rettene gikk sånn standard servering. Resten av rettene ble servert etterhvert som man var ferdig med forrige rett. Så eneste gang de kom med tralle var da de skulle dekke opp bordene og servere forretten.

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline  
Old 02-08-2018, 13:00   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Det husker jeg ikke i farten, men jeg ble ekstra godt tatt vare på av de 4 som jobbet i den bakerste galleyen. De var ofte utom meg og lurte på om det var noe mer jeg ville ha. Service i First class klassen vil jeg si. Jeg var meget imponert. De hadde god tid til en prat selv med fullt fly.

De første rettene gikk sånn standard servering. Resten av rettene ble servert etterhvert som man var ferdig med forrige rett. Så eneste gang de kom med tralle var da de skulle dekke opp bordene og servere forretten.
For all del, det var bra altså.

Når det gjelder servicen din så kan du kanskje ha blitt flagget som CIP? Så det var veldig mange nivå av service til dem rundt oss. Sidemannen vår ble f.eks dullet med som kongen av Oulu.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 02-08-2018 at 13:05.
Fnate is offline  
Old 02-08-2018, 15:43   #15
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

God morgen fra Hermosa Beach @Javaman med Espresso i kropp og kopp, en kort uke med Data Wrangling hvor utfordringene i hovedsak har vært å flytte Data mellom Amazon Skyer. God stemning, kunden er meget fornøyd og inspirert....Alaska A320 hjem i kveld, vindu ved nødutgang. Her i «failing California» tok Trumps «Popularitet» et godt dykk nec i single digits i dag - er vel bare på Vettakollen at den fyren er populær ;-)
Old 02-08-2018, 15:51   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'moorgen, ja ... her regner det fortsatt, og jeg har oppdaget at vi har en taklekkasje. Det blir sikkert ikke billig. Ekstra passende siden vi akkurat har betalt 2500 for fjerning av ditt og datt på eiendommen.

Arbeidsdagen er i ferd med å dra seg i gang .. Progzilla radio surrer i bakgrunnen, kaffekoppen er full og bøtteballetten fra Mexico romsterer nedenunder.

Livat på Facebook i dag i forbindelse med A380'en til HiFly ... moro å se.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline  
Old 02-08-2018, 16:12   #17
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Her i «failing California» tok Trumps «Popularitet» et godt dykk nec i single digits i dag - er vel bare på Vettakollen at den fyren er populær ;-)
Tviler på at Trump er populær hos noen som helst på Vettakollen. Jeg tror derimot at mange i området er oppegående nok til litt ironi, samt at mobbing er ganske ut her. Det virker litt gjengs i slike områder at man klarer å lese litt dypere enn tabloid og ikke se alt svart eller hvitt og mene alt om hva andre skal mene eller like

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline  
Old 02-08-2018, 16:43   #18
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God ettermiddag fra SK 4169, fortsatt ved gate på BGO. 4 dagers arbeidsuke er over og det betyr helg, og så 3 uker ferie.
Ha en fin en
Old 02-08-2018, 16:51   #19
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Tviler på at Trump er populær hos noen som helst på Vettakollen. Jeg tror derimot at mange i området er oppegående nok til litt ironi, samt at mobbing er ganske ut her. Det virker litt gjengs i slike områder at man klarer å lese litt dypere enn tabloid og ikke se alt svart eller hvitt og mene alt om hva andre skal mene eller like
Nesten samme retorikk som Isabel Raad og "mamma til michelle" dette... Kritikk = mobbing, easy way out
Old 02-08-2018, 17:59   #20
Edvard
一期一会

Edvard's Avatar

USA Re: Happy thursday:-)

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Her i «failing California» tok Trumps «Popularitet» et godt dykk nec i single digits i dag - er vel bare på Vettakollen at den fyren er populær ;-)
An extremely detailed Map of the 2016 Presidential election – The New York Times.

https://www.nytimes.com/interactive/...s.html?72A8C52
Edvard is offline  
Closed Thread

Posting Rules