![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,636
|
![]()
I følge det russiske nettstedet B-Port, vil Nordavia starte Murmansk - Oslo med B738NG fra 4Q18.
Kilde: https://translate.google.com/transla...-text=&act=url |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,570
|
![]()
Har ikke de en ren 737-500 flåte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,636
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,655
|
![]()
Er det marked for en sånn rute, da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
Braathens fløy vel denne en gang rundt 1990?!
Sammen med Malmø, Billund og Newcastle... fra FBU |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,631
|
![]()
De fløy vel Fornebu-Tromsø-Musmansk - ikke direkte, hvis jeg husker rett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,071
|
![]()
Det stemmer LN-MOW. Braathens fløy fra Tromsø til Murmansk. De hadde konesjon for en fllight i uken. Jeg mener også å huske at ruten gikk FBU-TOS-MMK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Fra RfN 1/95:
Torsdager: BU542 FBU 0940 TOS 1135/1235 MMK 1545 BU543 MMK 1735 TOS 1655/1740 FBU 1930 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,363
|
![]()
Finnair flyr til MMK hver lørdag hvis jeg ikke tar feil. Fra HEL. Så et visst marked er det tydeligvis. OSL-MMK høres ikke ut som en moneymaker.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,488
|
![]()
Finnair operere kun ruten som charterrute for turister.
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,433
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,433
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,570
|
![]()
Ikke nå lenger, tallene for 2017 skal vise en stor økning fra Russland fra året før
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,529
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
|
![]()
Oppstart 4. juni.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,382
|
![]() Quote:
Her er noen historiske passasjertall jeg fikk tak i forbindelse med en sak jeg skrev for Airways i sin tid: 1993: 1580 (beregnet etter oppgitt C/F) 1994: 2383 1995: 2490 1996: 2612 1997: 2766 1998: 3373 1999: 3421 Jeg tviler på at det er grunnlag for ruta - spesielt ikke nå som tøværet er over og det er ganske mye telehiv...
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,570
|
![]()
Ja, hva er egentlig kundegrunnlaget her? Murmansk-området er ganske ikke der de fleste russiske turistene kommer fra, og andre veien er det vel også lite trafikk. Mulig litt business, men er vel først og fremst relevant for selskaper i Troms og Finnmark? Mens FSB sender vel folka sine rett fra Moskva. Så jeg lurer virkelig hvordan flyet skal fylles
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
De har jo kjørt ei rute via TOS i mange år, mitt inntrykk var at de hadde store nok problemer med å fylle Antonov-propen, for ikke å snakke om å fylle 737 som de kom med i noen runder (Antonoven fikk vel på et tidspunkt ikke fly til Norge/EU (?)).
I og med at ruta ikke går via Tromsø eller Kirkenes, så skjønner jeg virkelig ikke hvordan den skal fylles. Fra Tromsø er vel det enkleste å fly til Kirkenes og bile de 3-4 timene til Murmansk. Så paxen må vel i stor grad komme fra (og til) Sør-Norge, og hvem er nå de? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
Join Date: Jun 2010
Posts: 28
|
![]()
Reiste noen ganger med Nordavias AN24 mellom TOS og MMK,- ca halvfulle fly hver gang.
Vet også at det er en god del russere fra Kola og områdene rundt som i dag bruker SAS og Norwegians ruter fra KKN til OSL for å komme seg videre ut i Europa, da dette både pris og tidsmessig er mer gunstig enn å fly via Moskva. Hvor mange dette utgjør aner jeg ikke, men det kan kanskje være denne gruppen Nordavia prøver å nå med den nye ruten. Har uansett vanskelig for å tro at man vil fylle en 737 med denne trafikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo - Fagernes legges trolig ned (Statsbudsjettet 2015) Hva nå med Leirin? | LN-RJJ | Flyforum | 53 | 23-01-2017 22:08 |
DY starter Oslo-Lakselv-Oslo til sommeren 2011 | LN-BEF | Flyforum | 14 | 02-07-2011 21:46 |
Oslo - Kirkenes - Murmansk - Arkhangelsk - St. Petersburg - Oslo | PW14 | TripReports | 13 | 21-12-2007 13:05 |
Oslo-Murmansk og Tromsø-Murmansk | Hurum | Flyforum | 12 | 07-02-2007 14:17 |
Oslo - Murmansk? | Lillingen | Flyforum | 19 | 20-09-2006 22:43 |