![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Widerøe starter ruter til Bardufoss den 1 mai i år med ruter til Bodø og Tromsø.
Quote:
Kilde: folkebladet.no http://www.folkebladet.no/nyheter/20...8-14436016.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ruta til Tromsø må jo være rettet nesten utelukkende mot folk som har connection videre. Bil eller buss på strekninga tar ca. 2 timer og sistnevnte koster 230,- uten noen form for rabatt, mens Widerøe tar fra 599,- ifølge artikkelen, og jeg ser for meg at man kan spare maks en time.
Så er spørsmålet om en klarer å få OK yield på billetter med connection, eller om folk heller kjører til Tromsø for å fly billig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er jo nesten å betrakte som forsikring dersom du har videreconnection med SAS (Star). Missed connection er flyselskapene sitt problem. Bil som haverer, kø, glatt føre, trafikkuhell etc. er ditt problem (i hvert fall før du har tatt kampen med forsikringsselskapet).
Så da er kanskje noen hundrelapper grei forsikringspremie? I tillegg sparer du parkeringsavgiften. Avinor er jo ikke billige, akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det betyr jo bedre tilbud til mange steder. Da jeg var i "forcen" på sent nittitall gikk det fly (F-50) med SAS til TOS, samt med samme flytype til BOO og EVE og med MD til FBU. WF satser friskt for tiden.
![]() |
#5 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Den "beste" flybilletten eg nokon gang har kjøpt er SK frå TOS til BDU ein seeeeein sundagskveld (tippar eg). Standby-ungdomsbillett til 180 kr eller noko i den duren. Hadde vore på perm og hadde berre billett til TOS. Var utruleg lite lysten på busstur. Så når det var få minutt til F50-en skulle gå, var valget sabla lett. Aldri kjøpt billett så nær avgang nokon gang!
Må vere fint for området å få eit tilbod med gjennomgåande billett!
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som noen var inne på, så er det to timer fra sentrum til sentrum under ideelle forhold, med privatbil. Starttidspunktet fra Bardufoss er noe ganske anna, dersom du skal nå fram til TOS med innsjekkingstid og sikkerhetsmargin i mente. Det betyr gjerne avgang fire timer før flight fra TOS. I tillegg skal du gjør av bilen ditt et sted, da får du ei saftig parkeringsutgift i tillegg. Med buss må du gjerne skifte til bybuss i sentrum i Tromsø, det tar tid. Dessuten er det jo ikke sånn at det går buss hver halvtime fra Tromsø til Bardufoss. Så, dette er svært interessant for folk med connection.
Men ikke undervurdér en faktor til. Det vil være aktuelt for en del bedrifter og offentlige institusjoner, der folk reiser på møter t/r Tromsø-Bardufoss, eller omvendt. Med en billett til 600,- er det fort like dyrt å la en medarbeider kjøre sjøl fram og tilbake, som å sende vedkommende med fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis jeg gjetter riktig er det en rute som går BOO-BDU-TOS, så det kan jo bli endel trafikk mellom BOO og TOS også. SAS Norlink hadde mange slike melkeruter i sin tid. Jeg tror ruten fra TOS til BDU forsatte til EVE og BOO.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Billetter tilgjengelig nå på www.wideroe.no
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Må bare innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, men har Widerøe flydd på Bardufoss tidligere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
at your service!
|
![]()
Ja, WF flaug BOO-BDU på midten av 90talet og framover nokre år iallefall.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
WF886/887 BOO-BDU-TOS og WF882/883 BOO-BDU, begge 3x ukentlig. Så flyr man WF886 mellom BOO og TOS sitter man jo bare i flyet under transit i BDU. Ellers er det vel relativt lav marginalkost for Widerøe her. Slik jeg har forstått det har vel nye kollektivavtaler gjort de samme ansatte kan produsere mer, det kombinert med at Widerøe vel har litt ekstra kapasitet stående etter de jo har kuttet litt etter oljenedturen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Avtjente verneplikten på Bardufoss på midten av 80-tallet og husker godt WF sine Dash-7. Ble dessverre ingen flyturer med den, men desto fler med BU 737 og "Herk" til FBU.
Er av og til i Storsteinnes på jobb, og har da stort sett flydd til TOS med overnatting + leiebil. Så ser ikke bort fra at de nye rutene kan være et greit alternativ. Rutetidene til DY passer dårlig på dagsturer om jeg ikke husker feil. Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Free Luigi
|
![]()
Er det slutt på ruta? Nordlys har sånn forb***** clickbaitgreie: "Kutter rute etter 14 dager". Men det er en Nordlys PLUSS artikkel (ergo bak betalingsmur). Kan noen informere for oss arme stakkarer som nekter å betale sheiss-media?
Poster i Bardufoss-tråden da linken inneholder bardufoss som nøkkelord: https://www.nordlys.no/bardufoss/nyh.../s/5-34-622521
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det blir nedjustering av antall avganger, men Bodø-Bardufoss skal fortsatt flys. Det blir også justering av avgangstider. Årsaken er dårlig billettsalg, flg kommunikasjons- og samfunnskontakt Silje Brandvoll i Widerøe. Dermed blir det kutt av formiddagsflightene, og tidsjustering av ettermiddag/kveld. Men ruten blir ikke borte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Har dette noe med konkuranse fra FlyViking mon tro?
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Var på BDU på torsdag og så en liten grønn en ta av...
Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]() Last edited by IL-2; 05-01-2018 at 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Loganair starter Edinburgh - Bergen/Stavanger | Twin Otter | Flyforum | 18 | 26-08-2024 00:50 |
Wizzair starter 4 ruter til Dubai DWC | jefi99 | Flyforum | 1 | 08-04-2013 01:18 |
Widerøe ruter til/fra Ålesund idag (7/12) | torer | Flyforum | 3 | 07-12-2010 19:30 |
Iceland Express starter ruter til SE ! | Jan | Flyforum | 9 | 04-10-2005 06:10 |