![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 647
|
![]()
Jeg klarer ikke å finne setekart for SAS sine gamle MD-82. Hvis man satt på sete 29D satt man ved midtgang eller midt mellom to andre seter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
Mittgång: AC DEF
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 647
|
![]()
Takk for det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,317
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
Dette ble endret ved innføring av 737. Før dette var det AB-CDE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Alle de som ble levert nye som MD-82 hadde fra starten kun Y156 kabin, uten at jeg vet mer. Men de fløy vel ganske lenge slik før det ble standardisert kabin på alle MD-80 i SAS?
De som ble levert nye som MD-81 eller MD-83, hadde to klasser og ca 133 seter var det ikke slik?
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,850
|
![]() Quote:
Hvor rolig og flott det var på de fremste A og C setene, samt at noen av de bakerste setene var så kjipe at det var kult.. (28D osv) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]()
MD-81 og MD-83 hadde også aft galley der 32A/B og 33A/B er. Der var det kun vogner og tørrlast og ingen ovner, men husker det kjentes litt uoversiktlig med 2 stk galley slik etterhverandre. På setene 33 E og F var det absolutt INGEN som ville sitte;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]() Quote:
He He, vi satt bak der på en Flyprat-tur for noen år siden på CPH-TXL og hadde en liten fest |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]()
Jaa...det egnet seg egentlig ganske bra som «festlokale» i den del av flyet: folk kom liksom så tett på hverandre. Litt som Rorbua. Jeg husker standardfrasen da det gikk opp for folk at de hadde 33F: «HVA?!! Skal jeg virkelig sitte DER??!!»
Good memories! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,284
|
![]() Quote:
![]() ![]() Sent fra min SM-G965F via Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
Husker også det klappsetet som "blokkerte" midtgangen et stykke baki.
Satt på midtgang på høyre side litt baki en MD80 en gang, og holdt nesten på å få behov for et rent skift da det plutselig satt noen ved siden av meg på "feil" side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]() Quote:
![]() Galley'et foran var for det meste forbeholdt første klasse, som SR hadde på MD80 de første årene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]()
Stemmer! Det var «strykebrettet» du tenker på. Det var CA 3 sin plass. Veldig praktisk: sete som «brettes» ut av veggen og «foldes» ut akkurat som et strykebrett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,004
|
![]()
Jeg har fremdeles noen gamle tidtabeller liggende i kjelleren, blant annet fra SAS fra rundt 2000 til 2002. Jeg tok et bilde av siden med setekart for MD81/82, MD87 og MD90. Jeg ser at MD81/82 hadde 145 seter på dette tidspunkt. Jeg husker også at MD182 ble levert med 156 seter i sin tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
MD81 hadde opprinnelig 130 seter (Europaflighter) .. MD82 hadde 156 (domestic) .. MD87 110 seter (Europa). MD83 fikk 141 seter da de kom tilbake fra Scanair.
Kunne holdt på å dagevis med historier om dumheter som ble foretatt ved flybytter ut av planlagt nettverk ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]()
130 seter i en MD-81 bidro om ikke annet til en høy CASM
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,618
|
![]()
Jotakk, der kom økonomen frem...
![]() MEN, det bidro også til å gjøre SAS MD80 til mitt favorittfly på Europarutene. I hvertfall fra nødutgangene og forover, det skal innrømmes at det suste litt baki. Men pytt sann, hva gjorde vel det når man fikk, IKKE betalte for det, gin&bitter lemon, varme rundstykker og brukbart med pålegg. Pluss kaffe og avec. Dét var flyturen sin det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
..... og 34 tommer mellom setene. Luuuksus!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Setekart Wamos 747? | geirs | Småprat | 4 | 11-07-2017 16:31 |
SAS og setekart hos Berg-Hansen | O_K_ | Reiseforum | 1 | 03-12-2013 09:18 |
Setekart Shenzhen Airlines | CCS87 | Reiseforum | 2 | 15-10-2013 10:11 |
Widerøe Setekart? | Øivind | Småprat | 3 | 17-08-2011 13:12 |
Setekart | Spanair | Flyforum | 9 | 03-03-2008 14:48 |