Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-04-2020, 05:04   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default God torsdag morgen fra Ris

Med en følelse av fredag er jeg sikker på at det blir en bra torsdag. Hjemmekontorering før det blir et kundemøte utendørs i formiddag - nok et tegn på at vi går mot lysere tider - i dobbel forstand. Middagen kommer fra Vinderen Sjømat - så nei det blir ikke taco selv om ovennevnte fredagsfølelse er sterk.
EB is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 06:51   #2
Eirik
Livsnyter

Default Re: God torsdag morgen fra Ris

God morgen herfra, kaffe, Nrk radio og flott utsikt ut vinduet, bare velstand.
Det har skjedd noe med døgnrytmen her i det siste, tror koronatilstanden med mye avslapping og turgåing, og minimalt med forflytning i forhold til vanligvis hektisk reiseaktivitet gjør at jeg i det siste våkner opp frisk og opplagt grytidlig på morgene, tror det er et bra tegn.
Satser på en avslappet dag, men får sette meg hakket mere inn i støtteordninger etter mer eller mindre total nedstenging av det jeg normalt driver med.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 07:34   #3
Tjab
Upgrade me....

Morn fra KSU. Ned til BGO etterpå for en snartur i havet for å sjekke noe greier ombord på en av riggene. Så det var den helga....

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 07:44   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Hvalstad. Solen skinner og jeg har satt med ned på hjemmekontoret, for litt kontorering, og mailboksen er alt under kontroll. Men fint det er vinduer som solen kan skinne inn her også. Kona starter også dagen hjemme, for en gang skyld Og så snart hun for en gangs skyld får levert i barnehagen, kan jeg forflytte meg opp til kjøkkenøya, med kort vei til både nespressomaskin og kjøleskap. Fredags-torsdag, så kjører take away i kveld, men har ennå ikke landet på etnisiteten. Ha en fin dag
Old 30-04-2020, 07:56   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hei fra Stavanger. Fredagsfølelse her også. Men først skal man få unna denne ukas arbeidsinnsats gjennomføres på Forus. Bare få i meg litt kaffe her først....
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 08:27   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hei fra kontoret rett ved Drammen. Rart å være her igjen og kjenner at dressen har krympet noe.. Sert jeg sparer 4300 i måneden på bare bensin og bom så jeg blir nok ikke mye her før høsten. I kveld er det "kosekveld" med den eldste arvingen og hun bestilte indrefilet med pommes noisettes og hjemmelaget hvitløks smør så da blir det det.

I ly av at 40% NAV slår inn på mandag kjøpte jeg noe så artig som en vin på polet som var pakket inn i en eske og den inneholdt 3 liter og kostet nada!! Villa Wolf, en tyrsk Pinot Noir som var ufattelig god vin for pengene.. Regner med Wolf og jeg skal bli skikkgelig gode kamerater på torsdager og fredager utover.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 08:39   #7
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
I ly av at 40% NAV slår inn på mandag kjøpte jeg noe så artig som en vin på polet som var pakket inn i en eske og den inneholdt 3 liter og kostet nada!! Villa Wolf, en tyrsk Pinot Noir som var ufattelig god vin for pengene.. Regner med Wolf og jeg skal bli skikkgelig gode kamerater på torsdager og fredager utover.

Det må jo bety at den er gratis her nede?!

Apropo norge/tyskland og priser. Gubben hadde fått smake en rom ombord på søsterskipet deres, som i følge han var veldig god og han ville bestille den. Den kosta ca 70€, noe han synes var fryktelig dyrt. (Forøvrig kosta flaska ca 50€ ombord, siden de får de taxfree). Så han ville ikke bestille den hjem. Men jeg sa: bestill du, mannen min, det er da ikke dyrt! Men det er det, i tyske forhold. Samme rom'en koster 1200kr på vinmonopolet Mens vi satt hos svigers og drakk den (det vil si, de drakk den..) så kom uttalelsen "det er fint å ha ei norsk dame for hun klager ikke på at jeg kjøper for dyr alkohol"

Jau jau.

Fra 11. Mai blir det kurzarbeit her. Inntil da må jeg skrive ferdig overtakelesesplanen til damen som tar over jobben min mens jeg er i permisjon. Meh. For et arbeid. På den andre siden tenker man av og til "shit, gjør jeg overhodet noe?!"

Ha en fin dag allihopan
Old 30-04-2020, 08:47   #8
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God morgen fra hjemmekontoret, her er frokosten inntatt for en stund tilbake oh Evergood er i koppen og kroppen. Her blir det å følge opp noen kunder - så bli det langhelg hjmme, grunnet dette viruset.

Ha en god dag videre.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 08:53   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

God morgen fra jobben. Her prøver jeg å gjøre to ting på en gang. Nei, vent. 5 ting på en gang. Gleder meg til helg.

Apropos Nav, så liker jeg hvordan de formulerer seg. I går fikk jeg brev i digipost om at de hadde avslått søknaden om dagpenger fordi de hadde kommet fram til at jeg ikke oppfylte kravene. Hvorfor gjorde jeg ikke det? Jeg hadde sagt at jeg ikke lenger ville stå oppført som arbeidssøker.

"Hei du, jeg trenger ikke tjenestene deres lenger, jeg".

"Hei! Da kvalifiserer du ikke til tjenestene våre lenger".

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 09:02   #10
Eirik
Livsnyter

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
så kom uttalelsen "det er fint å ha ei norsk dame for hun klager ikke på at jeg kjøper for dyr alkohol"
Har og sluttet å ta med alkohol som presang ned til Munchen, skjønte fort at det ble oppfattet som galskap og totalt waste of money.
Old 30-04-2020, 09:03   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
God morgen fra jobben. Her prøver jeg å gjøre to ting på en gang. Nei, vent. 5 ting på en gang. Gleder meg til helg.

Apropos Nav, så liker jeg hvordan de formulerer seg. I går fikk jeg brev i digipost om at de hadde avslått søknaden om dagpenger fordi de hadde kommet fram til at jeg ikke oppfylte kravene. Hvorfor gjorde jeg ikke det? Jeg hadde sagt at jeg ikke lenger ville stå oppført som arbeidssøker.

"Hei du, jeg trenger ikke tjenestene deres lenger, jeg".

"Hei! Da kvalifiserer du ikke til tjenestene våre lenger".

Ha en god en
Hehe - som et forvaltningsorgan må de fatte formelle vedtakstekster om man har bedt om en tjeneste og da blir det ganske meningsløst for mange når man ikke har bruk for tjenesten.

God morgen fra Oslo - får vel ta en dusj og litt frokost. Tenker meg en tur ut også i løpet av dagen. Så må folk huske på å kjøpe alkohol til fredagskosen i dag da siden det er 1 mai og rød dag i morgen. 1 mai er uansett ikke omfattet av helligdagsfreden så da er det faktisk lov å drive med høytrykkspyling og andre støyende aktiviteter. År etter år er det noen som ringer politiet for det og det er alltid like morsomt når politiet må legge det ut på Twitter at ja på 1 mai er det faktisk lov.

1 og 17 mai er forøvrig de to eneste dagene hvor det finnes lovfestet lønnstillegg om man må jobbe.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 11:12   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen - nå i hvert fall - fra Lillestrøm. Har omsider fått TEAMS til å virke før en konferanse om 20 min. Har vært smått varm i knollen da jeg våknet i dag og verken hadde presentasjonen min klar eller et TEAMS som funket.

Det er mye greier om dagen altså, med ulike webinar og videotjenester. Jeg er vel den eneste som ikke har brukt TEAMS her enda. Men har brukt mye annet og alt er liksom litt clunky i starten. I går var det webinar.ru og så har det vært ganske mye Zoom og Chime. Og nå har jeg drukket så mye kaffe at jeg er hyper og håret stritter.

Jeg tror en aldri så liten MAKAN er på plass.

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 12:39   #13
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Satser på en avslappet dag, men får sette meg hakket mere inn i støtteordninger etter mer eller mindre total nedstenging av det jeg normalt driver med.
Ikke rart støtteordningene blir dyre hvis man subsidierer livsnytere også

Her er man ferdig med dagens første Teamsmøte, fortsetter litt gjemmekontorering. Bør få meg en gåtur før regnet kommer i ettermiddag.

MAKAN
Old 30-04-2020, 12:48   #14
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

God formiddag fra Kolsås. Her står møtene på Teams i kø for resten av dagen... Den daglige rusleturen til Meny er unnagjort og spisskammerset klart for en dag med stengt butikk.

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 14:59   #15
Fellowship
ScanFlyer Dusty

Fellowship's Avatar

God ettermiddag heter det vel nå. Snart ferdig med dagens arbeid, og ingen møter i dag. Neste uke skal jeg visst delta på et Zooms-møte og det er nytt for min del.
Og så fikk jeg faktisk en innkalling til tannlegekontoret, så noen har begynt å åpne igjen.

Alt godt, og tace care!

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 16:44   #16
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

Etter at en av polsjefene anbefalte Villa Wolf for over et år siden har denne vært en slags Husets vin er nede...så lett og god at den drikkes somsaft på dager vi ikke skal drikke vin. Den beste å lure er ofte seg selv...
EB is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 17:01   #17
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hepp hepp .. her har vi fått igang et nytt løp i refusjonskaoset, og det jobbs på spreng med å få ned tallet. Men det er nok ikke gjort på dager likevel, det er ufattelige volumer som skal kjøres ut. Jeg misunner ikke de i andre selskaper med høyere volumer som sitter og roter med dette helmanuelt. Det må virke uoverkommelig.

Velvel - nok om det. Kaffe i koppen, snorkende hund under føttene mine ... alt er som det skal være på hjemmekontoret. Og når jeg kikker ut 'kontorvinduet', ser jeg en Kalitta 747 som tar av. Men det er stille der ....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 18:15   #18
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Etter at en av polsjefene anbefalte Villa Wolf for over et år siden har denne vært en slags Husets vin er nede...så lett og god at den drikkes somsaft på dager vi ikke skal drikke vin. Den beste å lure er ofte seg selv...
Ja den var en god overraskelse - artig å prøve viner i en ganske annen prisklasse.

Ser som vanlig at jeg burde lære meg korrektur.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 21:37   #19
Tjab
Upgrade me....

En kompis har blitt vel ivrig på en annen 3 liter. Denne https://www.vinmonopolet.no/Nettbuti...dka/p/10391006

Skal sies at samme fyren gikk inn i Borr og NAS i september.

Skal forresten prøve den villa wolfen

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 21:46   #20
Eirik
Livsnyter

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Skal forresten prøve den villa wolfen
Den er notert her og!