![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris. Her detter det fortsatt noe hvitt ned fra himmelen...når skal det ta slutt?? Møter i sentrum fra morgen og noen timer fremover...og så skal det fylles på med nye skritt. Middagen i kveld skal Strøm Larsen få være leverandør av... Ha en topp fredag du også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Sandaker. Her venter vi på at barnehagen skal åpne. Et par avtaler i dag så utenom det blir det da hjemmekontor, før vi setter kursen mot Beitostølen. Strøm-Larsen ble besøkt i går så vi har bunkret opp. Men ser frem til den vanlige GTen for peisen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Sier ikke mer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen herfra. På plass for en siste innsats. Håper å komome i rute igjen etter at man ble litt påvirket av at det brant nedi vegen her i går. Lang dag, da man skal på et slags forsinket julebord etter jobb. Blir nok rolig, da jeg ikke gidder å måtte hente bilen igjen i morgen (ei heller bruke kollektiv til jobb på mandag.
Ellers drømte jeg at jeg skulle til NYC. Var plutselig hjemme i barndomshjemmet, og skulle til USA med en kamerat. Jeg var overbevist om at jeg hadde rotet bort passet mitt, og stresset rundt og lette etter det, før jeg plutselig fant det i lomma på skulderveska. (Ironisk nok, hadde kameraten som var med i drømmen en lignende episode med en bagasjekvittering da vi reiste hjem fra USA sammen for mange år siden). Da passet endelig var på plass, fant jeg ut at jeg rett og slett hadde glemt å pakke alt annet, og begynte deretter å stresse som bare pokkern med å lete etter både koffert og klær å hive oppi den, omtrent samtidig som SK907 hadde avgangstid. Tror jeg våknet før jeg kom meg til New York. Ha en god en, enten man har kontroll på pass og klær eller ikke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Blå himmel oppe og hvit snø nede. Neste uke kommer mildværet så da får vi håpe det ikke tar lang tid før det hvite er borte og vi kan ønske våren velkommen.
Deilig med fredag i dag. Kjenner jeg trenger litt fri nå. Og det blir skikkelig fri denne helgen. Ungene ikke hjemme og jeg har ingen planer annet enn å steke meg en god biff og piske sammen en framifrå Bearnaise. Og så skal det nok slurpes litt eksklusiv fermentert druesaft til. Men først er det noen timer som skal unnagjøres på kontoret. Reiseregningenen må leveres. Det føles da i det minste meningsfylt! God helg når den tid kommer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra T-banen andregangsintervju venter, blir spennende. Sandefjord og Rauland venter etter det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God fredag fra Alexandria. Skal tidlig avgårde med toget sørover. Det går jo ikke så mange tog her, tror det var 7 timer til neste tog. Det er ganske så forskjellig fra vestkysten her. Ikke så mange å se i shorts. Prøvde meg på shopping med tur innom "Wallmart Supercenter", men det var ikke stort mere utvalg enn en vanlig CVS.
Trodde dette skulle være en tur i vårens tegn, men her er det mere julestemning. Ha en god en alle som mener at jula ikke skal vare helt til påake.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() God fredag ettermiddag har det blitt fra Oslo, litt jobbing, så kino i kveld for å se Utøya . Gru-gleder meg litt til å se den, men men. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Hei og hå .. da fikk bikkjene meg opp som vanlig. Nattens Hotell Boeing ble ufrivillig byttet om til Herberge Airbus, men jeg kommer nok frem likevel, så lenge ikke United kuker til noe.
Kaldt ute, men det hjelper nok når solen kommer opp. Mulig det bare er meg, men synes denne reklamen som dukket opp på siden her lett kan misforstås ... ![]() Last edited by LN-MOW; 09-03-2018 at 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Først drømmen om at jeg ikke kom meg til USA, og så denne... tilfeldig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Ikke særlig imponert over hvordan stasjonen i Alexandria (som selvsagt ikke heter noe med Alexandria) var organisert. -2 spor med perrong -for å komme mellom sporene måtte man via en ikke skiltet undergang som man måtte ut av stasjonen for å nå. Nei, den var hverken skiltet inne på stasjonen eller ved åpningen til undergangen -venstrekjøring av togene, i alle fall idag -ikkno nummer for sporene -ikkeno oppslag om hvor togene skulle, når de kom eller sporinfo -en hyperaktiv ansatt som spurte alle som kom på stasjonen hvor de skulle for å se om han måtte forklare for dem hvor undergangen var. -3 andre ansatte som konsekvent sendte folk til feil side og bare pekte over på det andre sporet uten å fortelle om undergangen. -Når den hyperaktive ansatte ropte til de 3 andre som sendte folk feil vei "Where is he going?", så klarte de aldri svare. De sendte også folk rett over sporene som den hyperaktive iltert stoppet. -Toget mitt hadde 6 vogner med 2 utganger hver, men man brukte kun 2 utganger totalt på toget. Jeg tenkte det var for billettkontroll, men det var for å få 2 ansatte per inngang for å hjelpe folk inn på toget. Plattformen var på skinnehøyde så de måtte ha med et høyt steg. Det er virkerig imponerende å se at man klarer ha en så dårlig organisert tjeneste i 2018, men wifi fungerer ombord.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 09-03-2018 at 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God kveld fra Chiang Mai
I dag tidlig hadde noen skrudd ned temperaturen med 10 grader, men vi overlever vel 25 varme også. Ble gradvis varmere utover ettermiddagen. Lite aktivitet i dag, men svømmeøkten er i alle fall gjort. Trenger fortsatt litt gåing før jeg tar kvelden.
![]() |
#13 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Får vel heller satse på vårtur til Chang Mai neste år, men SAS får neppe på plass rute dit.
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
So far so good. Kom meg til flyplassen og fikk meg en time på parkeringshuset før jeg tuslet gjennom security. Mye kø i TSA Pre, men mer i ‘vanlig, så klager ikke.
Nå sitter jeg og venter i UA-klubben. Fått meg en kaffe og vurderer en øll før dagens første Airbus tar meg til Newark. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Endelig helg!
Dagen startet hos tannlegen, det besøket gikk i tannlegens favør. Fikk valget mellom å fjerne tanna, eller sette inn porselenstann. I praksis var det ikke noen valgmuligheter, så jeg tapte. Siden ble det laaang dag på kontoret og er akkurat kommet innom dørene hjemme. Hadde tenkt meg på by-tur i kveld, men det utgår med høye kneløft. Nå er vinen spretta, fløtegratinerte poteter i ovnen og biffen ligger klar. Lat fredag fremfor TV`n iført pysj blir kveldens aktivitet. Ha en suuuper helg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Da har vi hatt litt vedlikehold her på forumet, inkludert en større flytteoperasjon. Tror alt skal være på plass og funke like strømlinjeformet og konsistent som servicekonseptet på SAS Plus.
Ha en fortsatt fin kveld.
![]() |
#17 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Skal prøve å holde øye med dem. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |