![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]()
Ser ut som SAS E-N-D-E-L-I-G nærmer seg en beslutning om å investere å nye fly:
"The SAS board authorized an RFP (request for proposal) last week. This means that both Airbus and Boeing will be asked for prices of up to 40 new aircraft which will replace the aging B737 fleet. The final decision is expected to take place at the end of the year." På høy tid!!! Venter i spenning! Last edited by FBI2012; 27-06-2017 at 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,512
|
![]()
Omtrent rett tid, vil jeg si. 737-flåten er da ikke SÅ gammel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]()
Neida! Du har nok rett...SÅ gamle er ikke maskinene til SAS. Antar det i tillegg vil være noe leveringstid og ventelister å ta hensyn til, så innen de nye maskinene er på SAS sitt rutenett, vil nok B737`ne oppleves som mer enn "aging".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]()
Rart. Jeg husker hvordan det var da faset inn nye Boeing 737 maskiner for en del år tilbake. Ganske stas. Regner med den samme følelsen når SAS forhåpentligvis bytter ut disse med tid og stunder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,278
|
![]()
Det er enkelte ting i livet som får en til å tenke på hvor raskt tiden kommer. Èn av de tingene er utfasing av flytyper du mener ble faset inn for kun et par år siden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]()
Var det ikke i 97-98 de begynte å fase inn 736?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,278
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
Location: Boden, Sweden
Posts: 502
|
![]()
Och det gjordes reklam med "toalett med fönster"...
__________________
/ Peter [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,512
|
![]()
Sånn så det ut .. tok disse i november 1998.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Mave fornemmelsen siger delt mellem mellem A320NEO og A321NEO...
og lige sådan med de lidt større...også Airbus...Tror desværre ikke rigtigt på at det kunne blive en Boeing ordre...meeeeeeeeennnn...never say never. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,631
|
![]()
Veldig enig med sk931, men husk at de i sin tid neeesten hadde signet på MD-95 og MD-11 da Boeing klarte å få overtalt dem til 737-600 og 767. (Hvor mye ble egentlig drukket den kvelden..?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]()
En fordeling av A320neo og A321neo vil etter min mening være et svært edruelig valg...og samsvare med ideen om å bygge opp en enhetsflåte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Der er vel nevnt flere ganger at A32x ikke er ideell for Vestlands-/Nordlands-vær med sidevind. Selv om A32x enhetsflåte er noens våte drøm, så spørs det.
Enten en mix av A320/321 og 737 MAX, eller A320/321 og CRJ ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]() Quote:
Tror bussen kunne ha gjort en god jobb i Norge også, SAS kan eventuelt vurdere å gjøre som RC og bestille noen uten sharklets for litt bedre x-wind egenskaper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,598
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]()
Vet ikke i hvor stor grad motorvarianten har innvirkning på handling? Mitt største ankepunkt med A320-serien er rollrespons og feeling. Ellers er det en fin arbeidsplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]() Quote:
Det var deres ord om at det var noe med valg av motor og noe med "engine ratings" som hadde betydning. Som de sa; Airbus har en meget særegen feeling på stikka som er ganske uvant når du først kommer over og det tar ganske mange timer å lære seg det ordentlig. Men når du først virkelig får feelingen så kan du få til det meste. Men du har flere time på Airbus enn meg så jeg skal ikke være for bastant, så jeg får heller holde meg til å fly Diamonds enn så lenge ![]() Last edited by RedLine; 28-06-2017 at 03:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,382
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kina planlegger mange nye flyplasser | basejumper | Flyforum | 2 | 16-07-2010 00:00 |
Belønner kjøp av nye fly | sirpjalle | Flyforum | 2 | 28-09-2007 16:28 |
SAS må ha nye narrowbodies i 2015-2017 | CK | Flyforum | 16 | 05-04-2007 11:52 |
Planlegger nye ruter fra Skien | PC | Flyforum | 0 | 23-02-2005 12:40 |
SAS satser på Russland (nye kjøp??) | morr | Flyforum | 11 | 18-11-2004 17:56 |