![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Da kommer'n vel omsider, A332F.
Quote:
http://www.flightglobal.com/Articles/2006/03/14/Navigation/177/205407/Airbus+aims+to+fill+freighter+void+with+A330+deriv ative.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
|
![]()
Hade det inte varit bättre med en 340F? Med tanke på att den kan ta mer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Intresant prosjekt, A-300/310 fraktflyene begynner jo å trekke på aldern. Ikke forde jeg har sett at airbus fortsatt leverer A-300 i cargo config. men det er klart en A-332 har noe større kapasitet og jeg regner med bedre økonomi.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Det er en grunn til at vi får se en A332F, og ikke A333F, og 772F og ikke 773F. En vil ha så mye vekt pr volumenhet som mulig, og et større flyet vil føre med seg med mer strukturell vekt, som ellers kunne vært brukt til mer payload. Derfor blir A340 uaktuell, det ville vært en elendig freighter, med mindre du skulle frakte masse løspakket bomull. Dessuten er A340 bygget for lang rekkevidde, noe en freighter uansett ikke vil bli brukt til. Har ikke helt troen på at en A330F vil bli noen gullgruve, den faller litt mellom to stoler... Etter hvert vil en hel masse 767 bli solgt av paxoperatører, og disse kan billig bli gjort om til 767BCF. Og pga A330'n sin crossection, vil en A330F ikke kunne ta særlig mer enn en 767F (greit, dette vil ikke være noe problem om selskapet flyr løsfrakt, som feks FedEx,) med mindre operatøren benytter seg av containere bygget spesielt for A3X0F. På den andre siden har vi Dc-10F/Md-11F, B777F, som med sin større crossection vil kunne laste containere og paller side ved side uten problemer, samt at de muliggjør mer payload. Videre vil en nok også se en hel masse 772A for salg om noen år, som med sin manglende paxrekkevidde vil være mindre attraktive for andre paxoperatører, og som forholdsvis billig og enkelt kan gjøres om til freightere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Ser EI-HEA i lufta som frakter. Er det nå nylig de har konvertert a330-300 til frakter? Kan aldri huske å ha sett det før
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,939
|
![]() Quote:
Ja, første fly ble konvertert nå i høst. Er vel DHL som er launch customer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Mer spesifikt ASL som flyr den på vegne av DHL-partner Air Hong Kong.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flugmaður
Join Date: Aug 2011
Location: BIRK
Posts: 336
|
![]()
European Air Transport (DHL) har nå planer om å kvitte seg med hele 757 flåten, og bare ha A300 og A330. Sånn det ligger an nå skal alle 757ene være borte i løpet av 2018. Men det tror ikke jeg at de klarer...
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva kommer Roger Waters med? | Norwegian15 | Småprat | 6 | 28-04-2011 18:32 |
En aldri så liten alert til ENGM/Gardermoen - Airbus 340 kommer, onsdag 17/11 | 737-405 | Flyforum | 31 | 18-11-2010 15:31 |
Airbus A330F har fått første kunde... | LN-AFG | Flyforum | 17 | 14-11-2009 16:55 |
Airbus 350 Kommer ! | LN-SEK | Flyforum | 0 | 19-10-2004 11:19 |
Kommer Boeing med... | EB | Flyforum | 10 | 17-10-2004 21:03 |