Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-09-2012, 01:44   #1
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Default Canada i AC Executive First og SK Business

Først litt om bakgrunnen for turen. Min far er nettopp blitt pensjonist og har ikke så veldig mye å styre med hjemme i Tromsø. Men USA-frelst som han er har han like godt reist over dit for å være der i tre måneder. Attpåtil har han kjøpt seg en bil der borte som han skal cruise rundt i. Nå har han tidligere kjørt bil innom samtlige amerikanske stater, inkludert Alaska og Hawaii, så denne gangen siktet han seg inn på Canada og noe som heter Trans Canada Highway som går hele Canada på tvers.

Jeg syns det var litt lenge å ikke kunne treffe pappa, så når jeg ikke kan besøke han hjemme i Tromsø var det bare en ting å gjøre, nemlig besøke han der han er! Sist helg hadde jeg fire dager fri, og med en ekstra fridag jeg klarte å ordne med hadde jeg fem dager fri. Det passet akkurat for en liten tur!

Tenkte å fly til én by, kjøre et par dager, og så fly hjem fra en annen. Pappa hadde startet på highwayen på Newfoundland (etter å ha kjørt fra Iowa der han har "base"), og var nå fremdeles i den østlige delen av landet. Han foreslo at jeg kunne fly til Quebec og hjem fra Toronto, det var passelig avstand for tre dagers kjøring. Nå er det ikke fullt så enkelt å fly fra Europa til selve byen Quebec, så valget falt på Montreal som utgangspunkt og Toronto som hjemreiseby. Det var litt for kort for å kjøre tre dager, så planen var å kjøre fra Montreal flyplass i østlig retning til Quebec, og derfra vestover til Toronto og innom de store byene som er på den strekninga.

Gjennom fire år har jeg spart meg opp 162 000 eurobonuspoeng uten en eneste poenggivende flygning (kun shopping med Diners, MasterCard og TrumfVisa), og jeg tenkte at nå var sjansen kommet for å bruke litt av dem.

Det skulle være nok poeng til både første og businessklasse til Nord-Amerika. Aller helst skulle jeg brukt dem på LH First til for eksempel California eller Mexico for å få mest mulig valuta for poengene. Men det skal vel visstnok være umulig ut i fra diskusjoner jeg har lest her på forumet. Første klasse koster 145 000. Så jeg tenkte skitt au, Air Canada sin businessklasse kalles jo for Executive First, men regnes bare for businessklasse, så da ble det "kun" 110 000 poeng og så kan man leke at det er First Flygningene via LHR til der oppe i nordøst var også ganske korte, bare rundt 6-7 timer, og når det ble stive 4130 kr i avgifter og fueltillegg, føler jeg at jeg kunne fått mer igjen for mine hardt oppsparte poeng. Jeg var altså litt mellomfornøyd med den dealen, men jeg valgte å svelge det eplet og glede meg til en super tur! Hadde lagt inn tre timer i LHR på utreisa og ei natt i OSL, så jeg fikk ta igjen for de korte flytidene med å nyte loungene maks!

Onsdag 22. august 2012
TOS-OSL
SK4419
737-700, LN-TUD
Avg 1250, ank 1440
Sete 19F

Innsjekk foregikk via mobil dagen før og sete 19F ble valgt. Ettersom jeg ikke hadde bagasje forlot jeg mitt hjem kl 1200, kjørte de 5 minuttene til flyplassen og tok heisen direkte opp til avgangsnivået. Flyet var ca 60% fullt og ombordstigningen foregikk veldig rolig. 10 minutter før avgangstid var alle ombord og flyet kunne pushe ett minutt før rutetid.

Vel ombord kunne jeg konstatere at jeg hadde en trerader for meg selv, og det er jo veldig behagelig. Imidlertid var både setet foran og det bak meg opptatt. Vet ikke om personen i setet bak hadde ekstremt lange føtter, men han klarte ikke å la være å presse knærne inn i ryggen min. Og med stadige bevegelser ble det ganske irriterende. Jeg er selv 190 cm høy og klarer fint å la være å gjøre slikt. Heldigvis var det verst i starten.

Men når dét er sagt så er det ikke særlig god plass. Knyttnevetest ble ikke bestått.
Kjøpte meg en cola zero og en pose nature chips og slappet av resten av turen med film på iPadden.

I det vi gikk av fikk jeg sjansen til å se hvilken type det var som satt bak meg. Han rakk meg omtrent til haka! I tillegg hadde han en baseballcaps tredd ned på hodet og pilot-solbriller på inne i flyet. En skikkelig knaillis sagt på godt nordnorsk

Jeg hadde ordnet det slik at jeg hadde videre reise neste dag for å kunne besøke slekt i Osloområdet når jeg først var på tur. Så etter ankomst OSL hadde jeg ca 40 minutter å vente på toget. En iskaffe ble kjøpt på Starbucks og tatt med til togstasjonsområdet der jeg satt en halvtime på en av de flotte benkene som Oslo Lufthavn har satt ut.

Torsdag 23. august 2012
OSL-LHR
SK805
737-700, LN-RRA
Avg 1045, ank 1205
Sete 1F

Ankom OSL kl 0900 og det virket å være ei rolig stemning. Hadde fremdeles ingen bagasje å sjekke inn og var innom en automat og fikk meg et boardingkort.

Hadde forhåndsvalgt sete 2F, men siden den gang var visst businessklassen skrumpet inn til kun én rad. Jeg var først ute, så jeg kunne fritt velge mellom alle setene, så 1F ble valgt. Liker å kunne ha håndbagasje på gulvet, men men.

Det var ingen køer i security, men jeg måtte jo selvfølgelig benytte meg av fasttracken hvor det heller ikke var kø. Heldig som jeg var ble jeg trukket ut til en utvidet kontroll, så av med skoa og vær så god bli befølt overalt. Men jeg hadde god tid, så ikke noe å stresse med.
Ti over ni var jeg fremme i SAS Business Lounge hvor jeg spiste noen brødskiver og tok et par glass brus. Syns det er veldig OK at man kan spise noe som enkelt som brødskiver med ost, skinke, leverpostei og syltetøy i en lounge. Ikke alle har greie på all fancy schmancy greier man får i andre lounger, som man ikke aner hva er. Da er det vel så bra å kunne spise noen brødskiver og føle seg som hjemme!

Klokka 10 begynte jeg å gå mot gaten og det viste seg å være lang kø i passkontrollen inn til Non-Schengen-området, men det gikk ganske fort og et par-tre minutter etter var jeg inne. Det var ganske fullt der inne og ingen sitteplasser å oppdrive. 907 virker å ha lagt beslag på halve området med sitt inngjerdete preboarding-område.

Ombordstigninga startet ca 1030 og gikk sømløst for seg. Det var vanskelig å få tatt ett godt bilde av flyet der det sto på gate 50, men her er i hvert fall ett som jeg tok nede i brua på vei inn.

Det varte og rakk før alle var ombord, kapteinen forklarte det med sent innkomne passasjerer fra andre fly. Grunnen var lav bemanning i tårnet, så fly ble forsinket inn.

1105 ble flyet pushet bakover og 1110 var vi i lufta.
Maten vi fikk besto av kyllingfillet med poteter og en fantastisk god saus. Ellers var det hva man ville ha av drikke. Jeg tok meg en Cola Zero, en kaffe, og en Baileys-lignende likør som jeg aldri klarer å huske navnet på. Kom på det; Amarulla! Når jeg har noen ved siden av meg (på 1D) syns jeg det er litt flaut å nerde med en haug bilder, så det ble med dette ene tatt med telefonen.

Noe jeg satt veldig pris på var at crewet gikk rundt med diverse blader man kunne låne. Et blad som jeg av og til bruker å kjøpe er HjemmePC, og det hadde de å låne ut. Dessverre ble jeg ikke ferdig med det, og jeg turte ikke spørre om dette var blad man kunne beholde.

Ca 1202 tok vi bakken på LHR og bare et par minutt etter var vi parkert på stand 311. Litt skuffende kort taksing egentlig, var jo bare et par svinger, så var vi parkert. Det morsomste når man er på en slik stor flyplass er jo å nyte synet av alle store fly fra alle verdens hjørner.

Flyturen fra OSL var i alt veldig fin, og mye av det skal det fantastisk hyggelige crewet ha takken for. Der framme i C-klassen var det ei ung dame og ei som var litt mer voksen. Begge to var genuint smilende i alt de foretok seg. Tommel opp her!

Vel inne i terminalen var det å begynne på labyrinten merket Flight Connections. Etter å ha lest en viss tråd her på flyprat om at OSL er den eneste flyplassen i Europa med ny sikkerhetskontroll for transfer-passasjerer utland-utland ble jeg litt overrasket over at jeg kom til nettopp det for å komme inn til avgangsområdet i Terminal 3.
Akkurat idet jeg skulle gå inn i innhengningene kom det en gjeng passasjerer løpende med en tydeligvis veeeldig tight connection eskortert av en flyplassansatt. Det ble åpnet et nytt løp for denne gjengen, og jeg som kom der nøyaktig samtidig ble også skjusset inn i samme løp. Selvfølgelig lot jeg gjengen i panikk gå foran. På et lite skilt sto det at dette løpet var Fast Track - by invitation only, og ei dame spurte meg " are you travelling business class, sir?" " Jess, Ai æm" svarte jeg. "Which airline?" "Éir Kanada" svarte jeg. Og da var det greit uten å vise fram noe som helst
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2012, 01:49   #2
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Default Re: Canada i AC Executive First og SK Business

Torsdag 23. august 2012
LHR-YUL
AC865
330-300, C-GFUR
Avg 1530, ank 1750
Sete 11K

Da var jeg inne i Terminal 3 Shopping Center. Hadde jeg hatt shoppinggenet i meg hadde dette vært en himmel, for her er det både Chanel, HMV, Harrods osv. Nå har jeg ikke så mye av det genet, men likevel syns jeg det er veldig kult å være der inne. Ble ikke så lenge, for nå var det bare å sette kursen mot Star Alliance The London Lounge som Air Canada bruker sammen med SAS. Det så mest ut som det var SAS sin lounge, for på det meste av skilt var det SAS-logo på.
Loungen syns jeg var veldig bra. Den hadde to etasjer med sittegrupper, i flere forskjellige varianter. Nede var det en stor buffet, men også mest med folk. I andre etasje var det litt færre mennesker, men også med sitteområder i flere varianter og en litt mindre buffet. I denne etasjen var det også filmrom, lekerom og et stille rom med seter man kunne ligge i.
Jeg satt meg ned og tok meg et par Asahi øl og litt nacho chips.

Ca tre kvarter før avgang til YUL ruslet jeg til gate 29. Det var ei ca 10 meter lang kø for å komme inn i pre-boarding-rommet, men ikke for de i Executive First

På vei inn fikk jeg knipset dette bildet av flyet.

Inne i rommet var det en del som ventet på at sine rader skulle få gå ombord, mens jeg bare menget meg med de radene som nå ble boardet, og ruslet ombord i flyet.

I Executive First Class var det 37 seter i et fiskebensmønster i en 1-1-1-konfigurasjon. Aller fremst hadde de 28 seter, deretter en galley og toaletter og så en litt mindre kabin med 9 seter. Jeg med 11K hadde første sete i den bakre kabin. Der var det i tillegg ei dame på 11A og en far og datter på de to setene bak meg. Fem seter var dermed tomme og atmosfæren i den ganske lille kabinseksjonen var dermed veldig rolig og behagelig.

Siden jeg var ganske tidlig ombord rakk jeg å ta disse bildene mens vi enda sto på bakken.

Kittet var ikke all verden, det inneholdt sokker, øreplugger, tannbørst og tannkrem og sovemaske.

Før vi pushet fikk vi en velkomstdrink og meny. Valg av hovedrett ble også tatt da.
Seks minutter etter rutetid var det pushback og ikke så altfor lenge etterpå var det take-off.

Det tok en stund før fest-setebelteskiltet ble slukket, men etter det kom matserveringa etter hvert i gang.

Først noen nøtter og en Baileys. Deretter en forrett bestående av røykalaks og en salat. Til dette tok jeg en chilensk hvitvin.

Til hovedrett hadde jeg valgt "rack of lamb". Merk at her står glasset tomt, jeg fikk ikke tilbud om ny drikke til denne retten. Noen få minuspoeng her, Air Canada

Etterpå var det ost, og der valgte jeg syrah rødvin fra California som jeg egentlig hadde tenkt meg til lammet. Men til ost smakte den like godt.

Til slutt var det eplepai og/eller frukt til dessert. Etter et visst press fra verten valgte jeg ”óg”. Pluss kaffe.

Etter matserveringa var over var det bare å slappe av noen timer. Jeg så halve Kong Curling før jeg fant ut at jeg ville ta meg en lur. Siden dette var en dagflight sov jeg ikke så veldig godt eller lenge. Men lenge nok til at jeg rett og slett sov over den andre matserveringa. I følge menyen besto den visst av en sandwich. Jeg var ikke så veldig sulten, så det gjorde ikke så mye.

1735 tok vi bakken i YUL, altså et kvarter før rute.
Av andre fly som var parkert der var det to AF 777'er, en Corsair 747 og en KLM MD11. Med andre ord var det nok av folk til å fylle opp immigrasjonskøa. Det tok nemlig over én time å komme gjennom. Men i motsetning til i andre lange immigrasjonskøer, som f eks i USA, var det her lov å skru på telefonen. Og når det i tillegg var gratis public wifi fikk man slått i hjel tida med å sjekke fotballresultater og spille wordfeud.
Da det ble min tur opplevde jeg en hyggelig betjent som spurte meg et par-tre spørsmål og stemplet meg inn.

Så kunne jeg til slutt gå ut i ankomsthallen der min far ventet, og så gå til bilen hans :-)

Old 02-09-2012, 01:51   #3
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Etter ei natt ca én time øst for Montreal kjørte vi til Quebec fredagen. I den gamle delen var det som å være i en fransk middelalderby.

På ettermiddagen kjørte vi til Montreal som også hadde et gammelt og koselig kvarter.

Dagen deretter dro vi til landets hovedstad, Ottawa, og så på parlamentet og andre staselige bygninger.

I den knøttlille byen Madoc tok vi kvelden. Her var det ganske dødt, men de hadde en hyggelig diner der det virket som betjeninga kjente alle gjestene. Og på mange måter var det et av høydepunktene på turen å oppleve ”The Real Canada”

På min siste dag tok vi turen til Toronto og opp i CN Tower, før vi kjørte til flyplassen og jeg sa ha det til pappa som fortsatte videre på sin tur Canada på tvers.

Old 02-09-2012, 02:00   #4
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Søndag 26 august 2012
YYZ-LHR
AC848
777-300, C-FITW
Avg 2040, ank 0835
Sete 10K

Ankom flyplassen rundt klokka 17, så jeg hadde igjen god tid.

Priority Check-in hadde faktisk tre-fire personer i kø før meg, men det gikk relativt raskt for seg.

På vei mot sikkerhetskontrollen tok jeg meg tid til å ta bilde av litt fancy kunst, kuber i et akvarium.

Sikkerhetskontrollen hadde en fast lane som ledet meg fremst i køa.

Innenfor kontrollen var det et ganske langt strekke på rullebånd før man var fremme ved gatene. De hadde til og med et ekspressrullebånd som med et fiffig system gikk saktere der man gikk av og på.

18 minutter etter av jeg sjekket inn var jeg framme ved Maple Leaf Lounge der jeg tok meg litt suppe og innbakt pasta og noen brus. Wifi var litt trøblete, men jeg fikk slått i hjel tida likevel.

Én time før avgang ruslet jeg ned til utgang E77 hvor ombordstigninga startet ca 10 minutter senere.

Det varte og rakk og rundt fem minutter etter rutetid kom det på PA at de enda ventet på noe bagasje og papirarbeid fra teknisk avdeling og at de regnet med 10 minutter til før de var klare. Klokka ble 2115, 35 minutter etter rutetid, og vi kunne endelig pushe.

I motsetning til Airbussen på utreisa hadde denne fire seter i bredden i Executive First Class. Totalt 42 seter, hvorav 24 i fremste kabin og 18 i den neste der jeg satt. Jeg hadde 10K, nest bakerste vindussete på høyre side. Alle setene i den seksjonen var fulle, så jeg gikk ikke amok med kameraet denne gangen. Men tok i hvert fall bilder av kittet og måltidene.

Kittet var mer inneholdende enn på utreisa, her var det både lypsyl, unnskyld, leppepomade og fuktighetskrem i tillegg.

Omtrent én time etter take-off var forretten på bordet. Den besto av et par reker. Og en salat. Har alltid lurt på hvorfor, når man får servert skrellede reker, hvorfor er ikke halen skrellet? Halvgjort jobb spør du meg. Men det gjelder altså ikke bare her.

Valgte champagne til forretten.

Hovedretten jeg valgte var Beef Tenderloin. Heller ikke her ble det tatt ny drikkebestilling til den nye retten, så rødvinen jeg hadde sett meg ut klarte jeg meg uten. Moralen må være at hos Air Canada må man velge drikke til både for- og hovedrett samtidig. My mistake

Etter ankomst TOS skulle jeg kjøre bil, så jeg tenkte at det nå uansett var passe tidspunkt for å sette strek for alkoholholdige drikkevarer, så til osten tok jeg en Cola Zero.

Til dessert var det en karamell-mandelkake, veldig god!

To timer inn i flyturen gikk jeg og tok av linsene, pusset tenna og la setet i horisontal stilling. Det ble hele fire timer med mer eller mindre god søvn. Da jeg våknet var det bare et kvarter til landing, så frokostserveringa var jeg gått glipp av. Det var jeg glad for, for på en relativt kort transatlantisk flygning som dette var det om å gjøre å få så mye søvn som mulig. Syns også at på andre selskaper så har den der ”rett opp stolryggen, fold inn bordet”-beskjeden kommet 30-45 minutter før landing så her ble det mange plusser i boka til AC som lot meg sove såpass lenge

Klokka ni landet vi, 25 minutter etter rute. Tråklinga gjennom terminalen tok lang tid, og spesielt sikkerhetskontrollen for transferpassasjerer tok laaang tid, til tross for at jeg her også benyttet Fast Lane. Først rundt halv ti var jeg fremme ved SAS sin businesslounge.

Mandag 27. august 2012
LHR-OSL
SK804
737-700, LN-TUK
Avg 1020, ank 1330
Sete 3A

Fikk ikke akkurat god tid i loungen ettersom boardinga for neste fly startet 20 minutter etter jeg var inne. Men jeg rakk å freshe meg litt opp på badet, spise en skål corn flakes og en banan og gjøre et par wf-trekk. (Wf er her Wordfeud, ikke Widerøe)

Gaten for flyet til Oslo var nr 21 og det var ganske langt å gå. Var vel fremme i utgangen ca kl 1000, og der var det kun gatepersonalet å se. Så da var det bare å gå ombord og sette seg på 3A.

Ble ønsket velkommet av et igjen hyggelig crew! Det kom et par etternølere til ombord og vi taxet på rutetid.

Hadde hele rad 3 for meg selv, og det var vel en 6 personer i businessklassen som i dag gikk tom rad fem. Lengre bak var det også god plass, for ellers ville nok C-klassen vært mindre.

Fikk servert en helt OK biff, oster, brød, noe rødt i en skål som jeg ikke visste hva var som jeg ikke turte å smake på og en liten sjokoladebit. Skulle fremdeles kjøre bil på ettermiddagen så jeg holdt meg til brus å drikke.

Også her fikk vi låne blader og jeg fikk lest ferdig HjemmePC som jeg hadde begynt på for fire dager siden! Tommel opp

På vei over Nordsjøen klarnet været opp og man kunne se skyggen av flyet og kondensstripen i havet. Artig!

Innflygninga fra sydspissen av Norge og inn var helt skyfri og man hadde god utsikt over Oslo by før vi landet.

Så ikke på klokka når vi landet, men når klokka var 1330, altså på ankomsttidspunktet, var jeg nede i ankomsthallen. Hadde ingen bagasje å plukke opp, så jeg gikk bare ut gjennom tolla og opp til ny sikkerhetskontroll. Her var det relativt lite kø, kanskje 10 stk foran meg i det løpet jeg valgte.

Mandag 27. august 2012
OSL-TOS
SK4424
737-400, LN-BRE
Avg 1620, ank 1810
Sete 20A

Vel gjennom var enda ikke gaten for flyet til Tromsø kommet opp på skjermene. Tenkte med meg selv, "Jeg gjetter på utgang 18 og setter meg der!" Der var det først en avgang til BOO, men sannelig kom ikke mitt fly opp på skjermen der når Bodø-flyet var gått!

Flyet som skulle brukes kom taxende inn omtrent akkurat klokka fire. Og med stappfullt fly, ble dette noe i seneste laget for at Tromsø-avgangen kunne gå på rute.

Det ble 15 minutter forsinkelse, men med kort taxetid og flott vær ville vi ikke bli så sene inn til TOS. På denne turen kjøpte jeg med en brus og en Nature Chips, og ellers brukte jeg tid på å skrive denne rapporten.

Fem minutter etter rutetid ankom vi TOS og turen var over. Alt i alt var jeg kjempefornøyd med turen!
Old 02-09-2012, 03:03   #5
Bergern
ScanFlyer Dusty

Finfin rapport dette her!
Old 02-09-2012, 07:27   #6
darkcho
ScanFlyer Gold

Veldig hyggelig rapport. Ser ut som du har hatt en fin tur Ellers er jeg veldig enig i at det er bra med brødskiver i loungen, personlig blir jeg fort lei om jeg ikke får noe "hjemmelaget" mat på tur.
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2012, 09:27   #7
Redcap
ScanFlyer Silver

Redcap's Avatar

Flott rapport Tor.
Old 02-09-2012, 10:36   #8
pgaa
ScanFlyer Molded

Flott rapport, trivelig lesing på en søndag.
Old 02-09-2012, 13:11   #9
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Tusen takk! Jeg har sansen for Executive First hos Air Canada. Ser ut til at amenity kit og innhold har forandret seg litt siden jeg var på tur til Canada i januar. På utreisen din så det mer stusslig ut, mens på hjemreisen så det mer imponerende ut enn hva jeg fikk.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2012, 15:00   #10
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Flott rapport! Frister å ta en tur til Canada.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2012, 21:48   #11
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Flott rapport igjen fra deg Tor. Flotte bilder også
Et spm. : vurderte du ikke Swiss? De slår jo det meste,både på business og first,hands down....... I tillegg har de vel avganger til stort sett hele Canada....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2012, 22:35   #12
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Takk for fine tilbakemeldinger

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Et spm. : vurderte du ikke Swiss? De slår jo det meste,både på business og first,hands down....... I tillegg har de vel avganger til stort sett hele Canada....
Tenkte egentlig ikke på Swiss nei. Søkte opp OSL-YUL og det var stort sett AC og LH som kom opp først.
Old 02-09-2012, 22:41   #13
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Flott rapport!

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Flott rapport igjen fra deg Tor. Flotte bilder også
Det er vel bare YUL de flyr til?
Old 04-09-2012, 22:43   #14
nitromax
Newcomer

Meget bra rapport Tor :-)
Når kommer forresten rapporten fra fjorårets reise?
nitromax is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2012, 12:41   #15
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Flott rapport, lite champis-glam fra deg

Skuffende at AC ikke spurte om drikke til hovedretten, det bør være et krav, etterfylling også forsåvidt. Canada er forresten veldig fint med hyggelige mennesker.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2012, 12:54   #16
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Takk for godt lesestoff
MountainDew is online now   Reply With Quote
Old 05-09-2012, 21:31   #17
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Veldig kjekk rapport å lese; satt ofte og små lo for meg selv og det er som regel et godt tegn I tillegg likte jeg bildene veldig godt, kjekt å se! Grunnen din til å reise var også meget fornuftig!
Old 06-09-2012, 01:30   #18
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Fin rapport ! Men over 4000 i fuel tilleg syntes jeg var stivt er dette vanlig?
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2012, 08:02   #19
HS-TLD
ScanFlyer Silver

HS-TLD's Avatar

Flotter`s rapport og mange fine bilder PSC TOS - takker så meget...

Synd med "serveringsproblemene" ift. drikkevarer hos AC....høres ikke bra ut - hadde forventet bedre på biz...

Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2012, 15:10   #20
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Dårlig gjort av deg dette... Nå fikk jeg lyst til å fly med AC i C...

*Går inn på Miles & More for sjekke om man har nok miles*

Takk for en fin TR

Posting Rules