![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,629
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Da får vi håpe Airbus oppfyller lovnaden når det gjelder rekkevidde. Ellers er det mange som blir våte på beina ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 112
|
![]()
HNL-SFO er vel ikke mer enn 2400 nm, langt under de rundt 3600 nm Airbus hevder A321neo skal klare med full load.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Kult, Hawaiian er et supert selskap
![]() ![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
A321 har en 'offisiell' range på 3200nm .. hadde den hatt det i virkeligheten hadde man nok sett den i trafikk til Hawaii for lenge siden ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,485
|
![]()
Ja, men NEO skal jo bli endel mer potent enn dagens
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Jada, regner ikke med at HA ville bestilt uten å forsikre seg om dette. Just sayin' ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 112
|
![]()
neo markedsføres med en range som er rundt 500 nm bedre enn dagens modell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Hvorfor kjøper di ikke B737 max,uvenskap til Boeing?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Når man kjøper så dyre 'varer' pleier man å legge forretningsmessige vurderinger til grunn. HA har nok, på bakgrunn av bl.a. pris, leveringstid og performance, funnet at A321NEO er flytypen som passer best inn i deres forretningsmodell. Ikke mer spennende enn det ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Merkelig uttalelse... Hvorfor i all verden er det merkelig? Hvorfor skulle
det være mer "naturlig" at de hadde valgt fly fra Boeing? Noen av de største Airbus-operatørene finner man i USA, noen eksempler: US Airways: 256 stk. Airbus United Airlines: 152 stk. Airbus JetBlue: 127 stk. Airbus Frontier: 55 stk. Airbus Virgin America: 52 stk. Airbus Spirit Airlines: 45 stk. Airbus så kan vi jo ta med Canada i samme slengen: Air Canada 89
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Heller fordi med bulk-loading er MAX Series en foreldet fly-type allerede för first flight, mens A321 har plass til 10 ULD i laste-rommene nede, hvorav kanskje 6 til bagasje dvs 4 ULD (AKH, pallets osv ...) er ledige for flyfrakt (eller hhv 6, hvis Hawaïan bestemmer seg for H21QR, et äpent spörsmäl ?), som gir tilsvarende inntekt som (anslagsvis) 4 x 10 = 40 Y-class full fare-betalende passajerer (eller hhv 6 x 10 = 60), i tillegg til pax'ene oppe, noe som gir bedre avkastning enn MAX-9 som ikke egner seg for flyfrakt pga hampered turn-around. Welcome to the Party, Hawaïan !
Last edited by Frequent Traveller; 10-01-2013 at 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Det er jo så utrolig mange amerikanske selskap som har ULD på sine mini busser at det trur jeg er veldig sannsynlig.
![]()
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]()
Det kan jo ha vært den berømmelige tungen på vektskålen. En annen sak kan være at det er ønskelig med breder seter en det 737 kan tilby. Turen til Vestkysten tar jo fra rett under 6timer så sektorene disse normalt brukes på er jo lenger det normale for en narow- body.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Nå bruker man stort sett samme seter på A320-serien og 737, da... Men midtgangen er litt bredere ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,485
|
![]() Quote:
http://www.pw.utc.com/Press/Story/20140520-0902 Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Dette blir bra. HA har lenge ønsket seg mindre materiell for å kunne betjene vestkysten også fra 'småøyene'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Muligens er nevnte "goodies" mht A321 NEO blitt tilbudt Hawaïan mot at de lar uten videre utsette leverans-dato pä A358, tilsvarende slik som John Leahy har informert pressen igär v/ILA'14 ? En större fläte A321 kan betraktes ä göre m.e.m. samme jobb som noen A358, og med vesentlig bedre frekvens !
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
China Airlines erstattet 737-800 med A321neo | Someone | Flyforum | 0 | 08-05-2019 19:31 |
Hawaiian Airlines vurderer A380 | jameson82 | Flyforum | 3 | 11-01-2019 18:38 |
Hawaiian Airlines utvider rutenettet | Everest | Småprat | 0 | 12-12-2012 02:22 |