![]() |
|
![]() |
#1 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Det bikka jaggu midnatt før man kom seg inn døra og fikk satt telefonen til lading. Kom hjem etter en artig tur, oppfylte et gammelt ønske om å få sitte på i "cockpit" på malmtoget Kiruna - Narvik. Steike meg røslige greier. Bare loket veide over 400 tonn, bakpå hang det 68 vogner med 100 tonn malm i hver. Cruising speed på 60 km/t gir en bremsestrekning på "står'e nokka i sporet som ikkje fløtte sæ så træff vi det." Betviles ikke, vi fikk en "bråstopp" i 25-30 km/t rett før Narvik, det tok innpå 300 meter før vi sto stille.
Returen i ordentlig cockpit på Norwegian fra Evenes var plutselig ikke helt det samme... God torsdag til alle uansett reisemåte! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God natt / morgen fra Trondheim, ute å sitter på lastebil å ser fram mot Gardermoen tur neste uke, spent på hva cargo sjefen i Avinor har å si til oss i spotter foreningen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris. Klar for en rask tur innom kontoret før møter i både vestlige og så nordlige provinser. Så langt i 2017 er gjennomsnittet 11700 skritt pr dag - så da skal det nok fylles på med nye skritt også i dag. Ha en sprek torsdag du også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hoppla hoppla fra Mosjøen! Frokosten er overstått. Nå står kaffen og putrer. Blir 'vanlig' arbeidsdag i dag og muligens et par øl i kveld.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra 11ern. Om ikke sola er oppe er det i det minste blå himmel, så ser til å bli en en fin høstdag. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra jobben på Furuset. Torsdag alt og uka nærmer seg slutten. Tur med Widerøe utenriks i morgen.
![]() ![]() Ha en toppers torsdag alle sammen! Edit: Faktisk innlogget som EBG har jeg mulighet til å bestille avgangen som er utsolgt på hjemmesiden. Så SAS holder igjen noen seter sikkert. Last edited by Concorde98; 05-10-2017 at 07:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
God dag fra Saigon / Ho Chi Minh City.
3 ugers arbejde i Vietnam er ved at være overstået, og om et par timer bliver jeg hentet af chaufføren og kørt fra fabrikken til hotellet, for et bad og late check-out. Turen hjem bliver SGN-BKK-CPH med Thai i Business. Der er omkring 31 grader herude pt, så det bliver en kold fornøjelse at komme tilbage til København. God dag til jer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mornings fra rett vestenfor!
Tegner til å bli en flott dag. Den skal jeg sove bort mellom nattvakt en og to i en rekke av fem. Jadda... Høstfarget torsdag ønskes ![]()
![]() |
#9 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
God dag klokken er snart 08:30 - frokost inntatt - kaffen er i koppen og sola skinner og det er meldt om 24 grader i skyggen her på Mallorca. Det er vindstille og vannet utenfor skinner med trær osv.
I går ble Minigolf med barn og barnebarn - utrolig gøy aktivitet. Ha en flott dag hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Trallabom fra Lillestrøm. Her er trinn 1 i eiendomsbaron-prosjektet gjennomført. Nemlig å overbevise DNB om at de skal finansiere en ny og større leilighet til meg, uten at jeg behøver selge min gamle. Så da har vi et ekstra pensjonsfond i den gamle.
Ellers er det vel bare å kuke inn på kontoret. Ha en fin en
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Go torsdag fra Oslo sentrum - to intervjuer hos bemanningsbyråer venter... Mye bedre enn det dumme kurset. Spent på om det blir noe fruktbart men men. Det som irriterer meg mest er at jeg ikke får brukt en reise på business til SFO - stikker jeg fra kurset tar NAV dagpengene i 12 uker. Det er fair nok at de trekker når jeg er i utlandet, men 12 uker er jo litt mer enn en uke. Var en feilprising - så får ringe Swiss og få refundert det jeg kan få refundert evt forsøke i det lengste å endre det til et annet tidspunkt, men det er ytterst tvilsomt. Jeg bestilte jo turen før jeg fikk plass på det kurset.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
Morn fra Bergen.
Våknet på sofaen i dag også. Det er 5’te natten jeg sover sittende i sofaen. Kan vel snart selge sengen. At jeg trodde det var fredag gjorde ikke morgenen bedre heller. Og det høljer ned. Tror eg går å ligger meg i sengen, og tar en dag i hi. God helg. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#13 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
God morgen fra Domesticloungen på OSL!
Sov over 6 timer ombord i SK908 i natt, på vei hjem fra LAS. Hoppet godt i medvinden sa de rundt meg da jeg våknet. Kun flytid på 6 timer og 40 minutter... Nå skal jeg opp til TRD og bytte koffert i lynfart, rekker kanskje å gi kona en klem også, før jeg skal videre til Oman i morgen med QR via Doha. Ekstremmengder med reising for tiden, bra man er sunn, ![]() 0 grader på OSL nå sa Kaptein Per før landing, får tro ham da det var svinkaldt da de åpnet døra ombord! Nyt torsdagen alle! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Men det finnes visstnok hostesaft på resept. En som hjelper. Sånn om du ringer doktor Dyregod.
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Jaja jobbintervjuet med bemanningsbyrået gikk så som så som vanlig. Er så jævelig dårlig på sånt selv om jeg egentlig har nok kompetanse. Nå litt pause før bemanningsbyrå nr 2. Greit med Espresso House på Glasmagasinet, for her kan jeg sitte uten at noen i kassa ser meg og gidder ikke å kjøpe noe. Kaffe drikker jeg faktisk ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det regner som en syndflod her i den sydlige del af Danmark; det er dødssygt
og jeg ville hellere sidde i 24 grader i skyggen på Mallorca! @Kimpe: Godt at du er kommet hjem i uskadt tilstand! God torsdag til alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God dag fra Flytoget! Dagens reisemål er Tokyo med SK. Ble oppgradert, så jeg skal sitte foran i C og søle i meg litt alkohyl
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God torsdag | Chriscross | Flyforum | 8 | 16-06-2016 17:02 |
God torsdag | Chriscross | Flyforum | 12 | 23-10-2015 06:39 |
God torsdag | LN-NGT | Flyforum | 34 | 12-07-2013 02:46 |