Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-10-2017, 00:35   #1
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Default God torsdag

Det bikka jaggu midnatt før man kom seg inn døra og fikk satt telefonen til lading. Kom hjem etter en artig tur, oppfylte et gammelt ønske om å få sitte på i "cockpit" på malmtoget Kiruna - Narvik. Steike meg røslige greier. Bare loket veide over 400 tonn, bakpå hang det 68 vogner med 100 tonn malm i hver. Cruising speed på 60 km/t gir en bremsestrekning på "står'e nokka i sporet som ikkje fløtte sæ så træff vi det." Betviles ikke, vi fikk en "bråstopp" i 25-30 km/t rett før Narvik, det tok innpå 300 meter før vi sto stille.

Returen i ordentlig cockpit på Norwegian fra Evenes var plutselig ikke helt det samme...

God torsdag til alle uansett reisemåte!
KnutW is online now   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 04:40   #2
eriwe737
ScanFlyer Blue

Default Re: God torsdag

God natt / morgen fra Trondheim, ute å sitter på lastebil å ser fram mot Gardermoen tur neste uke, spent på hva cargo sjefen i Avinor har å si til oss i spotter foreningen
eriwe737 is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 05:16   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

God morgen fra Ris. Klar for en rask tur innom kontoret før møter i både vestlige og så nordlige provinser. Så langt i 2017 er gjennomsnittet 11700 skritt pr dag - så da skal det nok fylles på med nye skritt også i dag. Ha en sprek torsdag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 06:59   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hoppla hoppla fra Mosjøen! Frokosten er overstått. Nå står kaffen og putrer. Blir 'vanlig' arbeidsdag i dag og muligens et par øl i kveld.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 07:09   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra 11ern. Om ikke sola er oppe er det i det minste blå himmel, så ser til å bli en en fin høstdag. Ha en fin dag
Old 05-10-2017, 07:20   #6
Concorde98
ScanFlyer Silver

God morgen fra jobben på Furuset. Torsdag alt og uka nærmer seg slutten. Tur med Widerøe utenriks i morgen. To Crj'turer lørdag ser ut til å bli Crj og Atr med DAT. I så fall et nytt bekjentskap! Turen fra Cph til Got var opprinnelig Crj. Kanskje færre pax gjorde at de byttet fly. Litt rart men avgangen er utsolgt ser det ut til på SAS hjemmeside. Men det er masse seter å velge i Plus når jeg er innlogget. Er det så få på en tilsynelatende full flyvning som velger seter på forhånd i Plus? Noen tanker om det noen? Eller er det så få at de planlegger å sende alle pax med siste Crj sent på kvelden? Altså innstille avgangen. Hmm, man får se.
Ha en toppers torsdag alle sammen!

Edit: Faktisk innlogget som EBG har jeg mulighet til å bestille avgangen som er utsolgt på hjemmesiden. Så SAS holder igjen noen seter sikkert.

Last edited by Concorde98; 05-10-2017 at 07:26.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 07:33   #7
jestraveller
Newcomer

God dag fra Saigon / Ho Chi Minh City.

3 ugers arbejde i Vietnam er ved at være overstået, og om et par timer bliver jeg hentet af chaufføren og kørt fra fabrikken til hotellet, for et bad og late check-out.

Turen hjem bliver SGN-BKK-CPH med Thai i Business.

Der er omkring 31 grader herude pt, så det bliver en kold fornøjelse at komme tilbage til København.

God dag til jer.
Old 05-10-2017, 08:16   #8
Bergern
ScanFlyer Dusty

Mornings fra rett vestenfor!
Tegner til å bli en flott dag. Den skal jeg sove bort mellom nattvakt en og to i en rekke av fem.
Jadda...
Høstfarget torsdag ønskes
Old 05-10-2017, 08:32   #9
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God dag klokken er snart 08:30 - frokost inntatt - kaffen er i koppen og sola skinner og det er meldt om 24 grader i skyggen her på Mallorca. Det er vindstille og vannet utenfor skinner med trær osv.

I går ble Minigolf med barn og barnebarn - utrolig gøy aktivitet.

Ha en flott dag hjemme.

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 09:30   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Trallabom fra Lillestrøm. Her er trinn 1 i eiendomsbaron-prosjektet gjennomført. Nemlig å overbevise DNB om at de skal finansiere en ny og større leilighet til meg, uten at jeg behøver selge min gamle. Så da har vi et ekstra pensjonsfond i den gamle.

Ellers er det vel bare å kuke inn på kontoret.

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 09:35   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Go torsdag fra Oslo sentrum - to intervjuer hos bemanningsbyråer venter... Mye bedre enn det dumme kurset. Spent på om det blir noe fruktbart men men. Det som irriterer meg mest er at jeg ikke får brukt en reise på business til SFO - stikker jeg fra kurset tar NAV dagpengene i 12 uker. Det er fair nok at de trekker når jeg er i utlandet, men 12 uker er jo litt mer enn en uke. Var en feilprising - så får ringe Swiss og få refundert det jeg kan få refundert evt forsøke i det lengste å endre det til et annet tidspunkt, men det er ytterst tvilsomt. Jeg bestilte jo turen før jeg fikk plass på det kurset.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 09:45   #12
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Morn fra Bergen.

Våknet på sofaen i dag også. Det er 5’te natten jeg sover sittende i sofaen. Kan vel snart selge sengen.

At jeg trodde det var fredag gjorde ikke morgenen bedre heller.

Og det høljer ned. Tror eg går å ligger meg i sengen, og tar en dag i hi.

God helg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 10:00   #13
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

God morgen fra Domesticloungen på OSL!

Sov over 6 timer ombord i SK908 i natt, på vei hjem fra LAS. Hoppet godt i medvinden sa de rundt meg da jeg våknet. Kun flytid på 6 timer og 40 minutter...

Nå skal jeg opp til TRD og bytte koffert i lynfart, rekker kanskje å gi kona en klem også, før jeg skal videre til Oman i morgen med QR via Doha.

Ekstremmengder med reising for tiden, bra man er sunn, (yeah, right..)

0 grader på OSL nå sa Kaptein Per før landing, får tro ham da det var svinkaldt da de åpnet døra ombord!

Nyt torsdagen alle!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 10:06   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Morn fra Bergen.

Våknet på sofaen i dag også. Det er 5’te natten jeg sover sittende i sofaen. Kan vel snart selge sengen.

At jeg trodde det var fredag gjorde ikke morgenen bedre heller.

Og det høljer ned. Tror eg går å ligger meg i sengen, og tar en dag i hi.

God helg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Fått hostesjuken? Hadde det i forrige uke og det var helt ille. Satt i sofaen og "sov" selv.

Men det finnes visstnok hostesaft på resept. En som hjelper. Sånn om du ringer doktor Dyregod.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 10:52   #15
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Fått hostesjuken? Hadde det i forrige uke og det var helt ille. Satt i sofaen og "sov" selv.

Men det finnes visstnok hostesaft på resept. En som hjelper. Sånn om du ringer doktor Dyregod.
Men da må man til legen også og får man time sent på dag så må man regne med mye venting ihvertfall hos min fastlege. Men det er vel sånn nesten overalt. Forkjølelse går jo over av seg selv i de fleste tilfeller selv om det er dritt når det står på. En gang for fire års siden var det vel hadde jeg en forkjølelse som ikke gikk bort før etter en måned.

Jaja jobbintervjuet med bemanningsbyrået gikk så som så som vanlig. Er så jævelig dårlig på sånt selv om jeg egentlig har nok kompetanse. Nå litt pause før bemanningsbyrå nr 2. Greit med Espresso House på Glasmagasinet, for her kan jeg sitte uten at noen i kassa ser meg og gidder ikke å kjøpe noe. Kaffe drikker jeg faktisk ikke.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 11:13   #16
oy-viv
ScanFlyer Silver

Det regner som en syndflod her i den sydlige del af Danmark; det er dødssygt
og jeg ville hellere sidde i 24 grader i skyggen på Mallorca!

@Kimpe: Godt at du er kommet hjem i uskadt tilstand!

God torsdag til alle!
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 11:18   #17
Fly med oss
ScanFlyer Gold

God dag fra Flytoget! Dagens reisemål er Tokyo med SK. Ble oppgradert, så jeg skal sitte foran i C og søle i meg litt alkohyl Har for første gang hatt anledning og lyst til å tilpasse meg ny tidssone før jeg reiser, så jeg har vært gal og forskjøvet døgnet litt hver dag denne uken. Stod opp 0330 i dag, så jeg i det minste begynner å nærme meg Østen. Skal nok se at jeg blir rimelig trøtt etter middagsserveringen Ha en fin dag, alle forumister!
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules