![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ifølge denne artikkel jeg lige snubblede over, så går easyJet efter at blive miljøbeviste og er i færd med at udvikle et fly på elektrisitet.
http://takeoff.dk/easyjet-regner-med...fly-om-10-aar/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]() ![]() Hva er det som er fremdriftsmetoden her? Ett eldrevet propellfly skjønner jeg men her er det ikke noe sånt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Luftinntak ved vingeroten. Vifter suger inn luft der og sparker bakover.
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis alt skal gå på elektrisitet lurer jeg på hvor de skal hente den fra. Kullkraftverk?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mistenker at økonomi er det første EasyJet tenker på...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
一期一会
|
![]() Quote:
Mr. Old School, batteriteknologi og evnen til å fange fornybar energi vil øke kjappere enn behovet for fossilt brensel vil synke. link |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Jeg er nok mindre old school enn du tror, men siden du bor i Sveits er du vel muligens preget av landets manglende sans for ironi
![]() Samtidig er det en stigende motstand mot vindmølleparker og utbygging av vannkraftverk. Dette er ikke helt enkelt...
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Ja, men jeg vil si at motstanden mot kullkraft totalt sett kanskje er større. Og dessuten i et mer globalt perspektiv så pøses det jo nå på med ny vind- og solkraft, og dette vil heller øke enn minske, spesielt ettersom kostnadene kommer ned Uansett, tror jeg elektriske fly i kommersiell luftfart er såpass langt unna er storstilt utbredelse at innen den tid er det ikke umulig energimiksen ser ganske annerledes ut Og tar man Norge som eksempel, som sikkert ikke er det beste, så ser man at selv om de store vannkraftsutbyggingene er forbi så øker produksjonen av elektrisitet år for år (og samme med forbruket) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det er en grov språklig unøyaktighet å hevde Easyjet utvikler flyet. Er vel heller at de har donert eller investert noen kroner i noen som driver med slikt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Jeg som trodde de var snille og hyggelige mennesker, som bare ville redde verden! :-D
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Elon Musk: Fremtidens fly er elektriske | C130 | Flyteknisk forum | 7 | 16-09-2014 22:31 |
Elektriske ting på fly? | *AC* | Småprat | 20 | 16-08-2011 23:07 |
easyJet bestiller 15 nye Airbus fly. | Mchansern | Flyforum | 13 | 05-01-2011 11:41 |
Energiforbruk per passasjerkilometer med fly/tog/bil. Hva ER best for miljøet | Farmer | Flyforum | 35 | 15-09-2008 15:52 |
easyjet med ny fly type! | MartinL | Flyforum | 0 | 17-06-2007 12:47 |