![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
CPH har blitt kåret til verdens beste flyplass på ruteutvikling. Her har vi noe å strekke oss etter. Gratulerer!
Quote:
Ser for øvrig at de skriver de har lykkes med å tiltrekke LCC'ere i tillegg til å styrkes som hub. Nå har transferandelen på CPH aldri vært lavere så er ikke helt med på den. Men nå er jo de også flinke i markedsføring og kommunikasjon så det er kanskje der det ligger ![]() Noterer meg også at de vant prisen for beste markedsfører i region Norden i 2011 i tett konkurranse med HEL, ARN og RIX. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Vel SQ321, CPHs 12 måneders rullerende transferandel var på det laveste på slutten av 2011 med 22,7%, mens nivået i dag ligger 0,4 prosentpoeng høyere.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]()
Man kunne vel ønske seg at OSL var litt bedre på den fronten også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,568
|
![]()
Med DY's inntreden er det vel mer 'skjult' transfer også enn det var før, men dette er det vel umulig å tallfeste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
CPH har bedre vaffelrøre enn OSL og fortsetter å plukke priser for deres arbeide innenfor ruteutvikling. Denne gangen ble de Europamestere:
http://www.cph.dk/om-cph/presse/nyheder/routes-europe/ Grattis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]() Quote:
- København er en mye større by - København er hovedstad i et mye mer kompakt land - København har mye mindre konkurranse fra sekundærflyplasser - København er sete for et større og bredere dansk næringsliv - København er en viktigere regional by for globale selskaper og organisasjoner - København er en viktigere by for turisme, inkludert transitt for cruise-passasjerer Bare se på hvor mange mennesker som bor innenfor to timers kjøretur fra CPH i forhold til OSL. I København-/Malmø-metro bor det alene 2,7 mill. mennesker. Danskene imponerer når det gjelder å utvikle landet sitt; hvis jeg skulle flyttet til et annet land, hadde det uten tvil vært Danmark. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,407
|
![]()
I det som defineres som Øresundregionen, som jo er litt større, men fremdeles har CPH som sin nærflyplass bor det 4.4 millioner. Og da er f.eks ikke Fyn medregnet
Når man da i tillegg får noen til å bygge opp en hub med nok feed, så blir det enklere tiltrekke seg ruter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,632
|
![]()
Det kan jo komme en ny rute fra OSL til en ST hub på et annet kontinent, men ettersom CPH er SAS’ hovednav kommer nok de fleste eksotiske ruter derfra. OSL kan ha mer suksess med ruter som Hainan til Beijing. Kommer det ST ruter til Oslo tror jeg det blir Delta og Korean og kanskje Kenya. USA ødelegger jo litt for seg selv for tiden og ET dekker Afrika godt fra OSL i Star, så vi får se.
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 219
|
![]()
Jag älskar att bo i Köpenhamn, fantastisk stad, bor kanske lite mer människor i regionen och är glad över att det går bra just nu, men det menar jag är sekundära orsaker. Den primära orsaken till CPHs framgångar nyligen menar jag stavas: SAS.
Oavsett vad som har nämnts officiellt så har SAS bytt strategi och satsar nu allt på en hub. Det är deras feed till CPH som ger det extra. Utan den feed, och så klart byte av allians, tror jag inte CPH hade fått Vietnam airlines. Och om SAS håller fast i sin strategi så tror jag att vi kommer se mer inom ett par år. Kanske till och med mycket mer. Jag menar att det som lossnade det hela, eller startade bollen i rullning, var när SAS fick en ny ägarstruktur. Från den dagen så ändrades spelplanen helt för SAS. Last edited by Jccl; 30-05-2025 at 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,480
|
![]() Quote:
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,112
|
![]() Quote:
København vil jo alltid være storebror, men Norge kunne jo tatt litt ansvar for at lillebror kunne vokse ut av fjortisstadiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
QRs Premium Terminal i DOH kåret til verdens beste | The Ticketor | Småprat | 3 | 25-04-2012 22:29 |
Verdens seks beste lavprisselskap kåret | SeatBelt | Flyforum | 19 | 24-09-2010 10:18 |