![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,826
|
![]()
Dette er det villeste jeg har sett... Tenk gjengen aller bakerst..
https://www.youtube.com/watch?v=mVrn-TMtRjA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Hvis det der hadde vært auto landing ville computerne bli sendt på skraphaugen
![]()
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
|
![]()
Er det litt dårlig fotarbeid her? Flyet slenger jo mer etter landing enn før?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,634
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]()
Hadde de ikke bouncet, så tør jeg påstå dette ikke hadde skjedd. Det ble alt for mye rudder siden flyet var i lufta og ikke hadde kontakt med bakken. Den første korreksjonen mot styrbord virker ganske skremmende. Der har man allerede trampet for mye til venstre, og overkorrigerer til høyre samtidig som man får en kraftig værhaneeffekt. Der må det mye rudder til for å hente seg inn mot venstre igjen. Hele rollouten er jo et skoleeksempel på for sen og for mye korreksjon alle veier. Det er jo mange tonn flymaskin som veiver frem og tilbake når det først beveger på seg. Viktig å stoppe med én gang man får respons, ellers får man disse oscilleringene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lima November
Join Date: Jul 2010
Posts: 354
|
![]()
En konsekvens av mangel på "hands on flying"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,634
|
![]()
Unasett begrenset hvor mye hands on flying du får på langruter. Nå har vel Emirates pilotene endel flere sektorer enn det f.eks. jeg har, siden de også flyr noen forholdsvis korte ruter med A380, men jeg ligger hele tiden på grensen til å ha mine påkrevde 3 starter og landinger siste 90 dager...
Helt klart bra om man har endel erfaring fra kortere ruter før man begynner på langruter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,400
|
![]()
Dette skal være tatt fra kabinen ...
https://www.youtube.com/watch?v=51DkT-S5qpU
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God vindfull torsdag | ENGM 911 | Flyforum | 11 | 27-06-2013 12:18 |
A380 t/o og landing | petru26 | Bilder & foto | 2 | 22-03-2012 00:57 |
Dekkene på A380 eksploderte under landing | C130 | Flyforum | 20 | 01-04-2010 23:46 |
A380 Hard Landing at Oshkosh | Hickok | Flyforum | 10 | 30-07-2009 12:53 |
A380 JFK LANDING | oddi | Flyforum | 3 | 22-12-2008 17:00 |