![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
(Tar meg den frihet å starte en "2013-tråd" selv om det er noen dager igjen til nyttårsskiftet.)
Det ligger an til en langhelg på meg og fruen i april da vi skal på konsert med "Mumford & Sons" i Oslo Spektrum. Konserten er på en torsdag så vi tenkte å gjøre en langhelg ut av det. Og da er jeg altså på jakt etter hotellanbefalinger. Tenker på et greit hotell sentralt beliggende i forhold til sentrum/Karl Johan og Oslo Spektrum. Tenker ikke high-end/luksus slik som Grand eller Continental men litt under det prisnivået. Har forøvrig bodd på Oslo Plaza og Comfort Hotel Børsparken før. Plaza var flott mens Comfort Børsparken var helt ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nye Comfort Hotel Xpress får mye skryt, men tror ikke de tilbyr frokost (kort vei til Spektrum). Ellers har du jo ParkInn (Radisson) i Øvre Slottsgate som er veldig alright medium-range.
http://www.comforthotelxpress.no/ http://www.parkinn.com/hotel-oslo Nb! Gi lyd om du selger billettene dine ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg bodde nylig på Comfort Hotel Xpress, praktisk plassering ved Youngstorget med 5-10 minutters gangavstand fra Karl Johan, Spektrum osv. God standard på rommene og en hyggelig pris.
Kan også anbefale My City Home, som er et leilighetshotell rett ved Karl Johan. Grei standard - med kjøkkenkrok og en liten stuedel med bord og sofa.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bodde på Comfort Xpress under Øyafestivalen. Kan anbefales på det sterkeste... Bra plassering, moderne rom og bra pris!
De tilbyr en type frokostpakke på døren hver morgen til rundt 50ish kr om jeg ikke husker feil. Men benyttet aldri det tilbudet. Spiste heller ute i de mange kaféene i området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gjør deg selv en tjeneste og unngå Anker Hotell
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Har du gullstatus i Club Carlson eller EBG? Da får du Plaza til 1674kr + 1300kr + 0kr, tor-søn.
Vet ikke om 1000kr/natten er en fornuftig pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noen som har erfaringer med Rica-hoteller i Oslo. Vurderer G20 eller kanskje Grand for et bonusuttak i desember.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg bodde på rica viktoria for 2 helger siden. Helt ok rom med minibar, kjempe hyggelig betjening og frokosten var knall !!. Det eneste jeg savnet var kefir, men med selvbetjent vaffeljern ble det en kjempefrokost lell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sitter og vurderer en hotellnatt i Oslo ifm. en konsert, og lurer på hvor jeg skal bo.
Beliggenhetsmessig ligger Clarion Collection Folketeateret øverst (skal altså på en konsert i Fplketeateret), som skal ha enten 1180 eller 932 kroner avhengig om jeg vil betale nå eller ved innsjekk, men når jeg søker videre hos Choice, finner jeg f.eks. Royal Christiania til under 800 kroner og Comfort Børsparken enda billigere. Er det noen som har noen erfaring med noen av de tre nevnte, kanskje helst de to første? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Styr unna Comfort Børsparken! Lugubert strøk på kveld/natt. Helt greie rom. Har ikke bodd på de to andre hotellene du nevner. Men har hørt mye bra om Folketeateret. Ellers er Clarion Collection Savoy en liten perle. Har bodd er to netter og synes det var nydelige opphold.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Comfort Børsparken er herved styrt unna. Kjenner beliggenheten, og jeg har uansett ikke tenkt å handle aksjer, så
![]() Savoy sier du. Ser det ligger et hakk lenger unna Folketeateret enn de andre, men. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Trikkeholdeplass rett ute i gata. Vet ikke om Folketeateret tilbyr kveldsbuffet eller serverer deg ferdig kveldsmat hvis du kommer seint. Men det gjør de på Savoy. Likte atmosfæren der veldig godt. Har riktignok lyst å prøve Folketeateret ved en annen anledning. Beligenheten til Savoy var perfekt også. Ca 5-600 meter til Karl Johan og 800 meter til Nationalteateret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som har erfaring med the thief? Har ikke hørt om stedet før en nylig tripadvisor runde. Dessverre et choice hotel, som jeg ikke har status hos. Spennende met et modern 5Star hotell i byen. Lønner seg prisen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Har bodd noen netter på Thief. Sinnsykt kult hotell spør du meg. Nydelige senger og fancy rom. Frokosten var også meget bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Alle Collection hotellene har kveldsmat.
Hvis du kan spare tre-fire hundre på å velge Savoy, forutsatt samme romkategori, ville jeg gjort det. Spaseravstand uansett hvor du skal i sentrum. Er du var for støy, be om rom mot bakgård. Royal Christiania er også et godt valg til den prisen. Større og dermed mindre intimt. Ingen kveldsmat da det ikke er et Collectionhotell.
![]() |
#16 | |
Peter Fox
|
![]() Quote:
Squat-eller-foster stilling i dusjen for å spylt legemet, frokosten er bra+ Hadde gått for Radisson Blue Scandinavia, våkne med litt stil og desto større hodepine.
![]() |
![]() |
#17 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
Jeg bodde på Folketeateret for to år siden, og var veldig fornøyd! Jeg slo til på tilbudet fra resepsjonisten om oppgradering for 200 kr til superiorrom. Rom og bad var stort og moderne, og beliggenheten glimrende. Jeg hadde vært på Øyafestivalen, så jeg gikk naturlig nok glipp av frokosten, men totalinntrykket var veldig godt. Jeg hadde ikke nølt med å velge det igjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Prøver meg her igjen: Skal på et arrangement i Oslo Spektrum, og det blir antageligvis for sent å rekke siste bussen hjem. Ser hos Carlson at de skal ha ca. det samme for et rom på Radisson i Nydalen og Park Inn i Øvre Slottsgate.
Noen formening om hva som kan anbefales av disse to om prisen er (omtrent) lik? Er egentlig ett fett for meg om jeg må gå til Øvre Slottsgate eller ta t-banen opp til Nydalen (den går kanskje ikke direkte nå om dagen, når jeg tenker meg om?). Man har jo Oslo Plaza også, som ligger veldig praktisk til, men de skal ha litt mer penger, og 5000 flere poeng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Men på tross av at Nydalen er i mitt nabolag som jeg trives meget godt i så skulle jeg på noe i sentrum og ikke hadde bodd her så hadde jeg heller valgt Øvre Slottsgate eller noe annet i gangavstand når prisen er lik. Antar det er en seng, dusj og dass du er på jakt etter, og ikke nærhet til Marka ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Choice har ofte meget gode priser i sentrum i helgene, og særlig sommerstid.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Apollo starter Oslo-Tirana og Oslo-Sita (Kreta) sommer 2018 | Navigator | Flyforum | 11 | 22-09-2017 18:18 |
Oslo-Tallinn-Brüssel-København-Oslo-Helsinki-Oslo | FlightDeck | TripReports | 17 | 03-07-2012 12:50 |
DY starter Oslo-Lakselv-Oslo til sommeren 2011 | LN-BEF | Flyforum | 14 | 02-07-2011 21:46 |
Paxgrunnlag? (skilt ut frå "Continental utvider fra Oslo-tråden" | basejumper | Flyforum | 35 | 27-01-2010 19:18 |
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 16 | 16-01-2009 13:41 |