![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Da er det nok bare et spørsmål om tid før vi får se OSL-ORD også. En etterlengtet destinasjon og stort hull på kartet fra OSL selv om jeg heller skulle sett det komme med SK eller UA for å dra nytte connections videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Hvorfor skal de prioritere Oslo? Er det ikke bedre at de prioriterer London, Paris, Roma, Barcelona, osv. hvor de store trafikkstrømmene går? Men strategien er for så vidt ikke klinkende klar siden vi også ser disse nye Max-rutene til perifere amerikanske flyplasser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Skal en følge din argumentasjon så burde de jo aldri ha "lansert" SEA fra OSL der pax-grunnlaget er mindre enn ORD, og de burde vel strengt talt også bare legge ned IC ops'ene fra Skandianvia og kun fokusere på de store passasjerstrømmene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,637
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Hvorfor i all verden startet SAS ARN-HKG når Cathay la ned sin rute på 90-tallet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,637
|
![]() Quote:
Vi trenger ikke havne for OT, men skiftende businessklima kan ha betydning for HKG. Kanskje Cathay la ned p.g.a. usikkerhet rundt Kinas overtagelse av området. Dette kan ha endret seg etterpå, men melder seg kanskje igjen da Beijing nå strammer grepet og struper demokratiet i HKG.
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Men jeg synes argumentasjonen din ift MSP er syltynn. Det er så mye som har endret seg på 20 år (reisevaner, kjøpekraft, kostnader og forretningsmodeller til flyselskaper osv osv) så det blir umulig å sammenligne. Dessuten er det en vesentlig forskjell på en helårlig daglig DC10'er til NW sammenlignet med 2-3u DY 787 i sommersesongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Min argumentasjon? Jeg stilte bare noen spørsmål. Det er ikke helt lett å forstå hva som er strategien til Norwegian, men noe jeg i alle fall har oppfattet er at de vil inn på interkontinentale ruter som har stort passasjergrunnlag. Da er kanskje ikke ruter fra Oslo/Bergen det mest naturlige, eller Cork for den saks skyld, men som sagt finnes det jo eksempler på at de gjør nettopp det også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Synes å huske at årsaken til Northwest nedla ruten til Oslo fordi det påvirket for mye av ruten minneapolis til amstrdam, passasjer fra skandinavia uteble på den ruten fra AMS.. men kanskje eg feil.. mener også å huske at ruten gikk egentlig bra.
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
|
![]()
Mitt største ønske år det gjelder nye ruter er Oslo-Phuket, evt Arlanda-Phuket.
Basert på antall svensker, nordmenn, finner, tyskere og andre bleikinger som ferierer i dette området, skulle man tro det var grunnlag for en rute eller 2 dit, uten mellomlandinger. Å lande i BKK kl 6 på morgenen etter 10 timer på et fly gjennom natten, for å stå i diverse køer med pass- og sikkerhetskontroller, for så å vente et par timer på den siste 1,5 times turen før man er på plass, er ingen optimal start på ferien. Selv betaler vi gladelig noen kroner ekstra for å våkne opp på rett flyplass uten mellomlandinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Flyr ikke Thai, i hvert fall i perioder, direkte fra både Køben og Arlanda til Phuket? Vil tro det er grenser for hvor stort det markedet er også når en plusser på alle charterturene som også går direkte. Tror det er andre steder i Asia Kjos heller vil til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Når det gjelder strategi så virker det som om de er litt "all over the place" og dermed sprer risiko samt har fleksibilitet ift markeds- og sesongsvingninger og dermed kan justere og endre deretter. Når det er sagt så kan det fort være at de tester litt ut og ser hvor responsen og inntjeningen er best. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
I tillegg var ruta visstnok populær for bonusreiser til gamlelandet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,934
|
![]()
Jeg er 100% enig med jb1 at Skandinaviske etterkommere ikke er mye av et marked, det er som om Norwegian skulle starte salgsarbeide og fokus paa Taasen Gamlehjem, vi som skandinaver I utlandet - ya sure ya betcha - velger selskaper etter akkurat de samme kritriene som andre.
Chicago er et stort marked, men mange selskaper uten god feed ut fra og inn til Chicago har slitt - Virgin Atlantic la ned en stund, Air France slet (sliter) I og med at Delta er begrenset I Chicago. Saa selvom jeg tror at OSL-CHI kommer, heller jeg mot at det blir en SAS rute (banner igjen I Kjerka) - UA / AA som er tunge I CHI ser nok paa selv obscure UK byer da High Yield er tildels betydlig hoyere fra UK (Det var hva AA fortalte om hvorfor de ikke startet opp Stockholm igjen)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,363
|
![]()
Mener du ORD når du skriver CHI, eller er det flere lufthavner rundt/i Chicago som kan ta i mot langrutetrafikk fra Europa?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Gatwick-Barbados!
Det er ei rute jeg håper de kommer til å vurdere. Trafikkeres i dag av VS og BA. Høy betalingsvillighet og sesong hele året. Barbados er eneste destinasjon som har vært fast trafikkert av concorde, utenom London, Paris og New York. Jeg vet myndighetene på Barbados står med armene åpne og ønsker Norwegian velkommen, og også klare med støtte.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,619
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,678
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye ruter med SAS A321LR - Spekulasjoner | JELSC | Flyforum | 93 | 02-10-2019 20:58 |
Spekulasjoner rundt SAS sin nye strategi | Dash | Småprat | 49 | 22-10-2012 14:08 |
Nye destinasjoner... | Turtle | Bilder & foto | 13 | 07-04-2010 23:48 |
Nye intercont-destinasjoner? | RIBRO | Flyforum | 55 | 08-09-2008 08:12 |
*SPEKULASJONSTRÅD*: Norwegian: Nye fly - nye destinasjoner | stripes | Flyforum | 56 | 20-11-2007 22:03 |