![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]()
Ja da har jeg lagt inn alle mine flyreiser, og siden min aller første tur var mellom Fornebu og Haugesund I 1978 blir det da gjennom 38 år.
Antall flygninger: 139 Antall domestic Norge: 86 = 61,87% Antall domestic USA: 2 = 1,43% Antall domestic Danmark: 2 = 1,43% Antall domestic Sverige: 1 = 0,71% Antall Inter Continentale: 2 = 1,43% Antall Intraeuropeisk: 46 = 33,09% Jeg har vært I luften I totalt 159 timer og 41 minutter. Noe som gir 1 time og nesten 9 min pr flygning I snitt. Jeg har fløyet antall ganger med: Widerøe: 58 = 42% Norwegian: 31 = 22% SAS: 23 = 17% British Airways og Braathens: 6 = 4% Scanair/Premiair: 5 = 4% KLM: 4 = 3% Finair, Malev og United: 2 = 1% Jeg har fløyet antall ganger med: B737: 60 = 43% Dash 8-100: 40 = 29% Dash 8-200: 11 = 8% DC9/MD80/MD90 og Dash 8-400: 4 = 3% A319, DC10 og Dash 8-300: 3 = 2% A300, A320, B727, B747 og B757: 2 = 1% CRJ900: 1 = 1% Av mine flygninger er 126 fritid og 13 jobb. Jeg har sittet ved vindet 138 ganger og en gang I cockpit. Lengste enkeltstående flygning: LHR - ORD 6.349 km Lengste flytur (Inkludert bytter): FBU - LHR - ORD - MSP 8.048 km Korteste flytur: VDS - KKN 38 km Lengste domestic: OSL - KKN 1.369 km Korteste domestic (Ikke I Norge): CPH - AAR 148 km Lengste domestic (Ikke I Norge): ORD - MSP 537 km Lengste intraeuropeisk: OSL - ACE 3.940 km Korteste intraeuropeisk: OSL - ARN 386 km |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]()
Så kult!!!
Jeg elsker sånn statistikk. Det er gøy å se og enda mer gøy i form av at man blir minnet på hva man har gjort. Happy Flying
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Skulle ønske jeg også hadde kontroll på mine reiser også.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]()
Takker så mye, ved DC9/MD80/MD90 er det antall det totale jeg har fløyet med de flytypene. Usikker på helt nøyaktig hva. Vet at den første som forøvrig var min aller første flytur var med en DC9 mellom FBU og Haugesund. Har og vært borti MD80 og 90 varianter uten at jeg husker nøyaktig hvem derfor ført opp slik.
Av B737 har jeg fløyet alt fra 300 til 800, men har ført inn alt som B737 da jeg er litt usikker på hva som har vært hva på den enkelte flygning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
har delvis kontrol på mine rejser....
allerførste tur var til RNN med en DC6 i 1957..som Uledsaget barn, men med en SAS stewardesse i rød uniform....så kom der mange tur med CV440 også mellem CPH-RNN v.v.. at jeg så begyndte i SAS , gjorde jo så at der kom mange, rigtigt mange flyture på- i 193-74 var jeg soldat på Bornholm...det gav 2-3 flyvninger hver vej i 7 måneder...så jo der er mange flyvninger...men dem har jeg alle styr på... Hilsen Ole Last edited by sk931; 16-01-2016 at 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]()
Hadde uteglemt en flygning så da blir det en liten justering så her er rett liste.
Antall flygninger: 140 Antall domestic Norge: 87 = 62,14% Antall domestic USA: 2 = 1,42% Antall domestic Danmark: 2 = 1,42% Antall domestic Sverige: 1 = 0,71% Antall Inter Continentale: 2 = 1,42% Antall Intraeuropeisk: 46 = 32,85% Jeg har vært I luften I totalt 161 timer og 1 minutt. Noe som gir 1 time og 9 min pr flygning I snitt. Jeg har fløyet antall ganger med: Widerøe: 58 = 41% Norwegian: 32 = 23% SAS: 23 = 16% British Airways og Braathens: 6 = 4% Scanair/Premiair: 5 = 4% KLM: 4 = 3% Finair, Malev og United: 2 = 1% Jeg har fløyet antall ganger med: B737: 61 = 44% Dash 8-100: 40 = 29% Dash 8-200: 11 = 8% DC9/MD80/MD90 og Dash 8-400: 4 = 3% A319, DC10 og Dash 8-300: 3 = 2% A300, A320, B727, B747 og B757: 2 = 1% CRJ900: 1 = 1% Av mine flygninger er 127 fritid og 13 jobb. Jeg har sittet ved vindet 139 ganger og en gang I cockpit. Lengste enkeltstående flygning: LHR - ORD 6.349 km Lengste flytur (Inkludert bytter): FBU - LHR - ORD - MSP 8.048 km Korteste flytur: VDS - KKN 38 km Lengste domestic: OSL - KKN 1.369 km Korteste domestic (Ikke I Norge): CPH - AAR 148 km Lengste domestic (Ikke I Norge): ORD - MSP 537 km Lengste intraeuropeisk: OSL - ACE 3.940 km Korteste intraeuropeisk: OSL - ARN 386 km |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2014
Location: Råholt
Posts: 221
|
![]()
Tja har ikke flydd like mye som dere som flyr til USA et par gang i månen men;
Antall flyvninger = ca 81 Første flyvning = 7. oktober 2010 TRD-OSL Norwegian B737-300/800 Første flyvning ut av Norge = 7. november 2012 TRD-HRK SAS B737-800 Rosenborg charter Lengste flyvning = (4379 KM) 4./11. mars 2014 TRD-LPA Norwegian 737-800 Vanligste flyvning = TRD-OSL/OSL-TRD = 60 flyvninger Flest flyvninger på 1 år (fra X dato å 1 år fram) = 40 (Det kan sies mye negativt om Norges Barneværn men min første reaksjon på 1 ekstra år på ungdomsheim med flytting til en plass jeg måtte fly hjem den var "jippi da får jeg fly") Flyselskap flydd med, flyvninger i () = Norwegian (57), SAS (13), KLM (6) og Widerøe (5) Flytyper flydd med = B737-300, B737-600, B737-700, B737-800, Embraer E190, Dash 8 Q300 og Dash 8 Q400 Norske flyplasser vært innom; TOS, BOO, TRD, MOL, BGO, SVG, KRS, TRF og OSL Europeiske flyplasser vært innom; HRK, AMS, LHR og LPA Type reise = 40 Barneværn og 41 fritid Beste flyminne? Cockpit besøk hos KLM i luftrommet like sør for Kristiansand på vei til AMS i fjor. I år er det bare dagstur TRD-OSL 11. februar som er bestilt men jeg vet det kommer flere pga flytting |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]()
Jeg prøvede engang - lidt halvhjertet viste det sig - at føre logbog over mine flyrejser. Jeg har ikke fået alle short
haul flights med, for jeg kommer stadig i tanke om besøgte steder, som ikke er bogført! Min luftdåb var i slutningen af 1960erne som gymnasieelev, CPH-LGW-CPH. Det var såmænd i et LN-registreret fly, en DC6-B fra Braathens S.A.F.E. Shorthaul: I min tid i luftfartsbranchen gik det siden over stok og sten med diverse selskaber i Europa, hvoraf SK og deres dengang 'poolpartners' stod for det meste! Da jeg havde fløjet CPH-LHR-CPH hundrede gange, holdt jeg op med at tælle! Det var engang i 1980erne! 'Medium' haul: ME, MS, SR, LY Har fløjet BEY-ZRH i CV 990 Convair Coronado, et elegant fly som alle var glade for, dog undtaget flyselskabernes regnedrenge! Longhaul: Mest med BA! Desuden SK, PA,TW, NW, AF, CX, og KL. Størstedelen i B-747 af forskellig art, men også VC10 og B-707! Indenrigs: CPH-BLL -CPH et utal af gange, når jeg skulle hjem til familien. Jeg holdt af de tøffende 'Metrop'er' -CV440- som lavede et sound- and smoke show, når de startede op! Senere gik vi over til 'sportsvognen' DC9-21! Efter mit karriereskifte flyver jeg kun 2-3 gange om året! Da jeg bl.a. har . været med nogle rejseselskaber, har jeg ikke altid haft indflydelse på valg af flyselskab. Privat har jeg i de senere år hovedsagelig fløjet med DY, OS og SK, alt efter destination. Charter: Meget lidt: Bortset fra ovennævnte BU har der været en enkelt gang med hhv. Maersk, Sterling, Thomas Cook og Malmø Aviation. Viv ![]() Last edited by oy-viv; 22-01-2016 at 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]()
Nå er en milepæl nådd. Da jeg igår fløy fra Helsingfors til Oslo var dette min flygning nr 150.
Listen er nå: 150 flygninger 87 Domestic Norge 5 Domestic utlandet 56 intraeuropeiske 2 IC Widerøe 58 = 39% Norwegian 34 = 23% SAS 23 = 15% British Airways 8 = 5% Braathens 6 = 4% Scanair/Premiair 5 = 3% Lufthansa, Finnair og KLM 4 = 3% Malev og United 2 = 1% Boeing 737 63 = 42% Dash 8-100 40 = 27% Dash 8-200 11 = 7% A319 5 = 3% DC9 og Dash 8-400 4 = 3% A320, CRJ-900, DC-10 og Dash 8-300 3 - 2% A300, A321, B727, B747 og B757 2 - 1% E190 1 - 1% |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]()
Det er jo alltid moro å se at man ikke er alene om å være litt halvgal og logge typer, flytider, registreringer osv. Som gammel mann med interesse for fly og jobb i luftfartsbransjen i 35 år, har det snart blitt 2000 turer med over 200 forskjellige flytyper. Heldigvis har jeg fått logget absolutt alle flyturene mine, de første riktignok uten registreringen på flyet.
Det har jo blitt mange minneverdige turer, de som nok sitter best i er selvsagt første flytur med en SAS DC-7C, et par turer med Concorde og en del russiske rariteter rundt omkring. Men, det som man erfarer opp igjennom årene er at det er det man ikke gjør som man til slutt angrer mest på. Når oy-viv nevner turen hun hadde med Convair 990 Coronado minner det meg bare på at jeg hadde all verdens muligheter til å fly den med en av Spantax utallige charterruter til Palma. Men tror dere KnutW noengang på alle de årene fikk soset seg til å gjøre det..? Neida. Og ikke Maersk eller Conair Boeing 720 heller. Eller Dan Air's Comet som kom over hustaket opptil flere ganger i uka! Nuvel, gjort er gjort og spist er spist, moralen for alle flyinteresserte er: Få ut finger'n og ta deg en tur med den flymaskinen før det er for sent! Til de av ungdommene som ikke ennå har fløyet en 747 eller A340; ikke drøy for lenge før dere bestiller. Og prøv og få deg en tur med 340-600 før både den og du dør. Opplevde den for første (-og kanskje siste..?) gang i fjor og den gikk rett inn på lista som favorittfly nummer én, kun slått av Concorde. Og kanskje IL-62. Blir vel nummer to eller tre da? OK, favoritt blant de som fremdeles flyr! Det eneste flyet man nok ikke trenger å ha noe som helst panikk for å få seg en tur med er nok DC-3, eller C-47 som er mer vanlig. Min hypotese er at når den aller siste B737 MAX serie X settes på museum vil det fremdeles være minst én Dakota som flyr et eller annet sted i verden. God tur videre til alle dere flyinteresserte, husk loggboka! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]()
KnutW: Du er i en særlig liga, når du har fløjet Concorde
![]() Mit 'trofæ' hvad flyvemaskiner angår er nok VC10! Et meget elegant fly, som var behageligt at flyve med, efter datidens standard. Jeg har aldrig fløjet i russisk byggede fly, men IL-62 jo var en flot kopi af VC-10eren, og måske var den lige så behagelig at flyve med ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]()
Jeg bare gjør som Weng... bøyer meg i hatten for KnutW. 2000 flighter, inkludert "et par med Concorde...".
Fytti katta. Det er heftig, og Concorde flighten(e) er jeg så misunnelig på. Det manglet ikke på fantasier og drømmer om Concorde når jeg var yngre. Men hadde aldri i nærheten av råd. Når jeg omsider fikk råd var den for lengst satt på hylla. Grompf
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,827
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() Quote:
Litt retting på tid, jeg har til nå fløyet 177 timer og 11 minutter til sammen. Dette gir 7 dager 9 timer og 11 minutter i luften. Og det gir meg et snitt på 1 time og 10 min pr flytur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]() Quote:
IL-62 var sikkert mer støyende inni; (sakset fra trip report; Solovievsymfonien Iljushin IL-62 var den første flytypen som sto på programmet i Nord-Korea. I denne 60-talls klassikeren, av noen kalt luftens sovjetiske limousin, er det fire stykk Soloviev D30KU motorer som står for fremdriften. De etterlater tilhørerne, passasjerer og flyplassnaboer, overhodet ikke i tvil om at alle fire er startet opp og går for full musikk. Spesielt under avgang og utklatring gir de fra seg en høy og skingrende hvinelyd. For de av oss entusiaster som vet å sette pris på gromlyden er dette fenomenet kjent som Solovievsymfonien. For de mindre entusiastiske er nok begrepet helsikes spetakkel mer dekkende. Dog roer det seg betraktelig ned når man går over i cruise-fasen, og sitter man foran i kabinen er IL-62 faktisk ganske stillegående og meget behagelig skyss. ) Jeg satt både baki og foran på IL-62, og som sagt er det veldig bråkete baki under take-off og utklatring. Foran er det helt greit, og spesielt på cruise er den veldig behagelig og relativt stillegående. Sovjetisk limousin er egentlig en god betegnelse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]() Quote:
Den fløy ruteflyging med passasjerer i bare syv måneder, fra 1. november 1977 til 1. juni 1978, og da kun mellom Moskva og Alma Ata (Almaty i dag). Før det gikk den på samme rute med post, nærmest som test-turer. Det var to av de som havarerte. Den første ulykken var under Paris-showet 3. juni 1973, den andre under en testflyging ved Khabarovsk 23. mai 1978. Sannsynligvis var det denne siste ulykken som medførte at den ble tatt ut av rutetrafikk en ukes tid etterpå. Last edited by KnutW; 09-03-2017 at 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,542
|
![]() Quote:
Fløy Il-62 på langtur i 1990. Det var første tur til Thailand, og av budsjettmessige årsaker endte vi opp med å fly med LOT. Ruten var Oslo-København-Warszawa-Tashkent-Bangkok. Brukte vel omtrent et døgn... IL-62 ut fra WAW. Men opplevde Il-62 som en fin maskin, selvfølgelig mye lyd ved take-off. Det mest sjenerende var en haug med fulle kranglete finner om bord ![]() Sent from my iPad using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]()
Da kostet vel FBU-CPH leggen omtrent det samme som resten av turen..?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,542
|
![]() Quote:
Hadde gjennomgående billett og tror prisen for hele pakken var ca kr 6.000,-. Første leg'et var med SAS. Aeroflot var enda litt billigere, men det tok vi ikke sjansen på... Thai, SAS og LH lå på mellom 8 og 9.000,-. Så det har skjedd noe med flyprisene de siste årene ja... Sent from my iPad using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
MVA på flyreiser | KristianSk | Småprat | 7 | 04-11-2013 12:36 |
OSL sett gjennom mine auge | ENGM 911 | Bilder & foto | 9 | 04-08-2013 21:12 |
SVG - De fem siste dagene sett gjennom mine "øyne" | chrSVGa380 | Bilder & foto | 21 | 13-02-2013 20:44 |
2009 gjennom mine øyne, en sen årskavalkade | Tom McNikon | Bilder & foto | 25 | 17-01-2010 21:59 |
Dyrere flyreiser for overvektige | Jack | Flyforum | 1 | 07-06-2008 17:10 |