Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-11-2016, 09:29   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default God søndag fra Oslo

God morgen. Greit med besteforeldre så far kunne sove litt lenger. Vurderer ta meg en løpetur, selv om regnet foreløpig gjør at jeg er stuck i sofaen. Vi får vel etterhvert komme oss hjem og rydde litt før kona kommer hjem i ettermiddag. Ha en fin dag

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 20-11-2016, 09:32   #2
Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold

Default Re: God søndag fra Oslo

Godmorgen fra CPH hvor turen idag går med EZY4552 til BER Berlin Schönefeld.
Scandinavien_Airlines is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 09:33   #3
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Kringsjå. Her kalles nedbøren for snø... Har noe skolearbeid som må gjøres så er vel greit nok

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 10:01   #4
Sondbjo
ScanFlyer Gold

God morgen fra Bærums Verk. Her snør det og himmelen er meget deprimerende å se på LOL Har en kjedelig oppgave i Ledelse og Makt å gjøre ferdig. Ellers ingenting spennende bortsett fra ferieplanlegging

Ha en god dag
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 10:15   #5
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God morgen fra Oslo. Dro rett fra Gardermoen på fest. Greit å ikke ha noen planer i dag og kan bare daffe. Kanskje se på cupfinale selv om det er helt det samme hvem som vinner.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 10:17   #6
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God søndag fra Eindhoven. Her sløver man med sen og god frokost hos Pullman før man tar en siste runde med severdigheter i strålende høstsol. Philips museum er vel også obligatorisk. Så er det tog, lounge og 6F hjem. En ganske sløv søndag altså.

Ha en god en alle som sløver seg gjennom søndagen.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 10:27   #7
Concorde98
ScanFlyer Silver

God morgen fra senator loungen i MUC. Grei tur i biz med LH ned hit, straks videre til Lisboa. Ha en fin en!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 10:33   #8
Fredrik74
ScanFlyer Silver

God morgon från senator-loungen på LHR. Hade inte tänkt vara här men för andra gången i rad har jag missat flyget från LHR. Hade inte räknat med att första tåget till Heathrow terminal 4 skulle vara framme efter 8 vilket inte fungerar bra ihop med KLMs avgång 08:40.

Nåja, för 2600 SEK får jag ta SK via OSL hem istället. I Go Light.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 10:40   #9
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God morgen fra Grønland. Skikkelig gråvær, men heldigvis ingen snø i sentrum. Hadde en hyggelig middag på Vognmand Nilsen i går. Setmenyene der kan være av litt varierende kvalitet, men den som serveres nå om dagen var meget bra. Både forretten med krabbe og hovedretten som var lange (fisk i torskefamilien) var fulltreffere. Får vel glane litt på cupfinalen i dag, selv om det er totalt likegyldig hvilke av disse lagene som tar hjem pokalen. Ha en fiin søndag

Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 12:53   #10
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

God ettermiddag fra Snillfjord.

Pent vær og ikke mer om det. Kort sagt gjelder kun et ord akkurat nå...cupfinale!! Satser på en underholdende kamp. Spennende med en underdog i en slik kamp, men håper på sort/hvit seier. Gjestene er på plass og pizzaen er i ovnen.

Ha en fortreffelig en, med eller uten ball!
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 13:10   #11
badsofa
ScanFlyer Blue

Mornings fra Hardanger!

Overskyet og uten nedbør.

Kaputt og strak ut på sofaen og der blir eg liggende ut dagen etter et klassisk sjøslag. Vurderer reparering snart Seier til de svarte og hvite sender favorittlaget et steg lenger inn i europa ligaen, med resultat at det blir trolig en tur mindre så likegyldig til dagens cupfinale.

Så sendeskjema blir vel cupfinale, Spartak Moskva - Amkar Perm, PL kampen så får man runde av med Milan - Inter.

Burde vel bestillt hotell og leiebil i MUC i løpet av dagen, men blir nok utsatt til i morgen..

Over and out!
badsofa is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 13:38   #12
Fevangen
Newcomer

God morgen fra Frogner. Det er lenge siden vi har vært så sent ute - etter hyggelig middag med venner på Olivia endte vi rundt omkring på Solli plass. Den delen av Oslo har jeg ikke savnet helt - det litt blærete utelivet. Idag venter lunsj, julemarked og middag med venner, samtidig som jeg vurderer å svi av 50k på en Speedmaster imorgen.

Nuvel, nyt dagen!

Sent from my iPad using Tapatalk
Fevangen is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 14:27   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Jæjæ .. da var vi i gang. Frokost inntatt, og nå kaffekopp nummer to mens man går gjennom postboksen.

Harald Are Lund på radioen - langt bedre enn alternativet.

Null grader ute, men solen vil nok oppgradere til tosifret ganske kjapt. 9 1/2 time til Thanksgiving-ferie ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 14:41   #14
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Wahington DC. Frøken kjørte en 19 timers dag i går som ble avsluttet med oppkast. Så ble det 6 t søvn på denne før hun var fitt for fight ighen 02.30 am... får se hvor lenge hun holder i dag. Rukket svømmebasseng bra frokost på Hyatt Place. Liker konseptet og frokosten var jo bedre enn på mange mer fancy hoteller her borte.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 15:07   #15
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God ettermiddag fra det Sørlandske!
Gårskveldens juleølinntak merkes. Her er det usedvanlig dovent i dag. Må visst manne meg opp til å ta en tur gjennom dusjen før opphavet har invitert på middag. På tv i bakgrunnen gnåles det noe om at rosenkål har vunnet et eller annet. Who cares....

Dusjen ja!

Snakkes!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 18:14   #16
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Da har jeg kommet meg til Aprire-lougen på AMS og fårr emg litt vegetar-kost der. Den var faktisk helt grei til å være vegetar.

Masse kanserlerte tog i Nederland nå så det er ikek helt enkelt å komme seg dit hvor man skal. Var også veldig kronglete med en tur fra Eindhoven til Maastricht igår. Det som skulle være et direkte tog var kanselert. Ingn info på engelsk, emn ifølge appen deres skulle man ta ta buss til en annen by først. Stilte meg opp der bussene gikk og ingenting kom. Klarte få ta i en i NS-uniform som kunne fortelle at busen kun gikk fra neste by og at jeg måtte hoppe på et tog og gå av på første stopp. Det viste seg å vøre feil, det var stopp 3 jeg skulle tatt Og der viste skiltene til bussene feil retning, etc. etc. Var veldig slitsomt å reise i Nederland uten å skjønne info som ved avvik kun er på nederlandsk.

Og fast track sikkerhet på AMS så sjekket de absolutt all bagasje for absolutt alle når jeg kom gjennom, da var det faktisk enda tregere enn slusen for Fast track på OSL.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 20-11-2016, 18:19   #17
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Da har jeg kommet meg til Aprire-lougen på AMS og fårr emg litt vegetar-kost der. Den var faktisk helt grei til å være vegetar.

Masse kanserlerte tog i Nederland nå så det er ikek helt enkelt å komme seg dit hvor man skal. Var også veldig kronglete med en tur fra Eindhoven til Maastricht igår. Det som skulle være et direkte tog var kanselert. Ingn info på engelsk, emn ifølge appen deres skulle man ta ta buss til en annen by først. Stilte meg opp der bussene gikk og ingenting kom. Klarte få ta i en i NS-uniform som kunne fortelle at busen kun gikk fra neste by og at jeg måtte hoppe på et tog og gå av på første stopp. Det viste seg å vøre feil, det var stopp 3 jeg skulle tatt Og der viste skiltene til bussene feil retning, etc. etc. Var veldig slitsomt å reise i Nederland uten å skjønne info som ved avvik kun er på nederlandsk.

Og fast track sikkerhet på AMS så sjekket de absolutt all bagasje for absolutt alle når jeg kom gjennom, da var det faktisk enda tregere enn slusen for Fast track på OSL.
Nei er ikke alltid lett når ting bryter sammen/har vedlikehold. I går brøt shuttelen mellom G og K gatene i terminal 2 i München sammen - der var det lite info å få fra personalet visstnok. Vi som allerede var i K området fikk masse info, men ikke de som var stuck i undergrunen der. Flyene venta dog så var ikke noe stort problem.
De har ikke en løsning som i terminal 5 på LHR hvor man kan gå... Men ellers er MUC en fin løsning for transfer og loungene er godt skilta. Tar MUC alle dager i året over FRA. '

Men uansett buss for tog er ikke en særnorsk oppfinnelse som mange later til å tro...
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 18:56   #18
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Og der ble man oppgradert fra 6F til 2F. Så ut til at alle som endte i Pluss var oppgraderte. "You are now in business", fikk man beskjed om. For en gangs skyld ikke bulkhead og fortsatt vindussete. Ledig midtsete kan man da glemme, men man kan ikke få alt.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 20-11-2016, 19:23   #19
Concorde98
ScanFlyer Silver

God kveld fra Lisboa. Her har vi sjekket inn i flott leilighet i 18 etasje med super utsikt. Dette blir greit fram til fredag. Shuttelen mellom K til G på MUC ble benyttet i dag og den fungerte nå heldigvis!
Ha en fin kveld!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 20:36   #20
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God kveld fra Lillestrøm. Småsliten, men har 8 dager uten reise foran meg. Det blir helsefarm med trim, sunn mat og vask av kål. Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Reply

Posting Rules