![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Yikes! Det er ikke bare tørr nysne heller ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
WOW hvordan kan dem gjøre dette. Det er risiko for alle ombord, lurer på hva som skjer nå når Europa og resten får se disse bilene.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
"– Det er kapteinens ansvar å passe på at fly og is er fjernet fra vingene. Ingen norske flygere ville turt å ta av i et fly med så mye snø på vingene, sier Knut Backer til NRK.no etter å ha sett der russiske videoen."
Hehe, skal vel godt gjøres å ha et fly på vingen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Frister ikke akkurat å bestille billett der med det første
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den der var stygg..
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Uffda. Lite hyggelig tidspunkt å lese om dette på. Håper de gjør ting etter boka på fredag :s
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Skremmende!
Og like ille at selskapet sier dette ikke var noen brudd på sikkerhetsreglene. De burde heller satt kapteinen på bakken umiddelbart. Når de nå aksepterer denne type hendelse kan det jo skje igjen.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
He he.. En fin fin heads up for de som oensker aa spare noen smaakroner til oesten ved aa fly Aeroflot via Moskva.
Som jeg har sagt tidligere: Du ser ikke meg paa ett russisk flyselskap -- ever. Og naar selskapet selv gulper opp pisspreik som strider mot alle rutiner for deicing i den siviliserte verden, sier det alt Last edited by Tommy777; 11-04-2012 at 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Wow den var drøy!
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
"Det går klart frem fra videoen at det ikke var noen brudd på sikkerheten. Snøen ble blåst bort med en gang ved starten på avgangen og virket definitivt ikke inn på aerodynamikken og sikkerheten. Sikkerhet er vårt høyeste prioritet, skriver selskapet i en Twitter-melding."
Hvordan kunne kapteinen på forhånd vite at all isen som kom til å falle av før flyet rotata? Flaks spør du meg... Last edited by intotheblue; 11-04-2012 at 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Han vet vel dette av erfaring kanskje. ![]() Nei, jeg kommer definitivt ikke til å reise med noe russisk selskap.
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hørte en historie fra Fornebu av en som hadde jobba med deicing. Husker ikke alle detaljene. Enden på visa er at det ble en masse diskusjon. Aeroflotmaskina dro opp i ei snøføyke. Skulle ha vært en gang på 80-tallet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Denne er ekstremt stygg.
Minner om den gang jeg jobbet på bakken, og i gate hvor en kaptein (nevner ikke selskap for å unngå masse unødig tull) spurte meg om det skulle de-ices. Altså, kapteinen mente det ikke behøvdes. På vingen lå det 5-6 cm tung snø. Det var is på undersiden av vingen, å alikevel mente kapteinen her at det ikke var nødvendig. Jeg påpekte at alle andre hadde fjernet dette denne dagen, og selv om jeg langt ifra var noen ekspert. Sa jeg at min mening var at det vil være lurt å fjerne dette. Men igjen, skremmende, og Aeroflot er enda lengre ned på listen over selskap jeg ønsker å benytte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kan man se om dette er tung snø eller tørr nysnø (den henger vel på ganske lenge, noe som skulle tale for tung & våt snø)? Jeg ville imidlertid vært rimelig skeptisk dersom jeg satt ved vingen og så denne snømengden ikke bli fjernet før avgang...
Jeg har forøvrig vært med på en flygning med TU-154 fra Murmansk til Moskva for en del år siden, hvor deicingprosedyren var to mann på hver vinge med hver sin stråkost. Ingen deicing, men nå synes jeg å huske at det vært veldig kaldt og tørt, så det er kanskje et mindre problem da med litt snørester på vingene...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Free Luigi
|
![]()
All form for kontaminasjon på vingen vil føre til mer eller mindre alvorlige forstyrrelser i vingens performance, og dertil flyets performance.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Mener å ha lest her på forumet at noen fly er godkjente for å ikke trenge avisning. Husker ikke helt, men tror de kunne ha noen cm med snø på vingen. Var noe med at de hadde så kraftig egen avising at de kunne kvitte seg med snøen ved egen hjelp.
Noen som har vet noe om det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |