![]() |
|
![]() |
#1 | |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Virker muligens litt overdrevet, men sikkerheten kommer først.
http://e24.no/digital/samsung/sas-fo...a-fly/23790427 SK og DY forbyr bruk av denne telefonen ombord på grunn av brann og ekspansjonsfare. Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Veldig få av de her i Europa da Samsung trakk telefonen før den kom i salg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvordan skal flyvertinne/vert se forskjellen på disse, alt Samsung blir vel forbudt i sikkerhetskontrollen og på fly fremover
![]() Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Det som mest sikkert ville komme til å skje, er at hvis det oppstår en hendelse med denne ¨Galaxy Note 7¨ på et fly, så vil passasjeren lastes for hendelsen økonomisk osv... da det er et forbud. Ellers er det vanskelig og ¨stoppe¨ dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Et forbud vil uansett redusere bruken og dermed også sjansen for at noe skjer. Så får man håpe at det er nok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Hadde tre flighter med SAS i dag. På de to siste ble det opplyst om forbudet. Telefonen skulle være avslått i håndbagasjen under flight.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Sånn sett greit at millioner av Samsung telefoner er stuck på ymse Hanjin skip som er nektet og legge til kai etter konkursen
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Men mye går også med Hanjin. Og er jo samme eier som eier KE.....uten at jeg strengt tatt vet hvordan akkurat denne telefonen fraktes så er/var Samsung en god kunde av Hanjin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Mobiltelefoner er 'ferskvare'. Fedex flyr to 777'er i skytteltrafikk mellom Kina og USA med hovedsaklig iphoner i 'sesongen'. Regner med at Samsung gjør det samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Varens verdi og hvor fort den må i markedet fra fabrikk er avgjørende for valg av transport. Telefoner og nettbrett er klassisk flymateriale. Mens tv kan være mer variabelt. Det er vanskelig å forsvare flyfrakt for en 55 tommers tv med tanke på vekt og volum og at de kan selge den for 10000. En ny samsung s7 selger man for 6-7000 pt stk. Fraktokost pr enhet blir uforholdsmessig høy for en tv men ganske lav på en telefon. Og dermed lønner det seg å ta tlf på fly og tv på båt. Så spiller tiden også inn. Med båt tar det fort 6 7 uker fra Asia. Mens med fly så er det på plass på en uke. Så nå kan økonomen gjøre noen kalkulasjoner
![]() Sent fra min SM-G920F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Det som imidlertid ingen har skrevet om er om samme type batteri er i bruk andre steder. Vi får håpe dette ikke er tilfelle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
En VÄLDIGT god kund. Så god att andra rederier har problem att möta kapacitetsrequesten, även tillsammans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Du mener altså at det tilfredstiller kravene til uaktsomhet at man har med seg en slik telefon ombord? Hvor mye informasjon mener du at man må ha om dette forbudet før at det skal være uaktsomt å bryte det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Jeg skulle kanskje ha skrevet at inntil man har en metode til å fange opp disse, så er det ikke så veldig mye annet en å opplyse om forbudet man kan gjøre ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kjenner en som jobber i Samsung i Norge, og ham fortalte at det ikke er solgt noen av disse her til lands, men forstår jo hvorfor SAS og andre selskaper opplyser om dette.
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Da jeg fløy i helgen ble det gjentatt mange ganger ombord at om noen hadde Galaxy 7 Notes så måtte den være helt stått av så lenge de var inne i flyet. Det var ikke engang lov å lade den. Air Canada gjentok beskjeden så mange ganger at jeg ikke har hørt maken. Mener de også sa det hos Lufthansa.
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Jeg aner ikke hva et brannskadet fly koster for tida, men såpass mye at det i så fall blir dyrt for de fleste privatpersoner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Men tilbake til saken - det ryktes at en software-oppgradering som begrenser hvor mye batteriet lades skal være en kjapp-fiks ifht. de som ikke har levert inn telefonene.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ICAO setter forbud mot transport av designerte Lithium batterier ombord passasjer-fly | Frequent Traveller | Flyforum | 8 | 10-02-2016 13:07 |
Forbud mot nøtter på Fly | Futura | Småprat | 20 | 24-08-2012 14:13 |
Forbud mot reklame for flyreiser | SBT | Flyforum | 23 | 29-03-2011 13:37 |