![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøver å få oversikt over hvilke selskaper som gir full refusjon ved ubrukte billetter. Er dette generelt vanlig for fleksible billetter i de fleste selskaper?
Etter hva jeg forstår er dette nedfelt i penalties delen av fare rules. For SAS Plus er dette beskrevet som " AFTER DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED". For SAS Plus Saver er det "AFTER DEPARTURE TICKET IS NON-REFUNDABLE." Hvordan er dette på Flex billetter hos Norwegian, og har andre selskaper lignende conditions? Hadde vært greit med en oversikt over dette.
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Merk at hvis det er en tur retur pris og du har no show på returen så vil man konventere den brukte billetten til en enveis pris, og du får kun igjen mellomlegget. Dette kan være ganske lite/ingenting med selskaper som ikke har enveisprising typ LH og KLM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva skjer om man lar ubrukte refunderbare billetter bli liggende etter no-show, uten å aktivt be om refundering? Blir de på et eller annet tidspunkt refundert, eller "går de ut" og pengene tapt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Jeg tror sistnevnte. Har latt noen ligge i flere måneder uten at det har skjedd noe, men har alltid tatt kontakt med flyselskapet før billetten går ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva betyr sløyt?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airhelp, Refund.me og slikt | flyKSU | Reiseforum | 24 | 13-07-2022 10:54 |
SAS fjerner lounge fra PLUS - refund | Fnate | Reiseforum | 22 | 13-01-2017 01:09 |
Tax refund i Storbritannia | Tertit54 | Småprat | 17 | 10-03-2015 03:17 |
VAT-refund - London | VirreVapp | Reiseforum | 13 | 30-09-2014 17:20 |
Hilton: Noshow første natten - mister jeg hele oppholdet? | FamilyGuy | Reiseforum | 6 | 10-07-2012 18:50 |