![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. For en fantastisk sommerhelgvi har hatt:-) Nå venter dagens arbeidsoppgaver på toppen av byen. Lufthansa sier at det er 40 dager til avreise for årets sommerferie…på dagen 1 år etter min siste flytur…et annerledes år men du verden så fint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
God og nydelig morgen fra Stavanger.
Da var en her igjen og jobb i hula venter på eftan. WF står for transporten til BGO hvor det først blir lunsj hos opphavet. Hagen her står i nydelige farger nå og Fido som er ansvarlig for plenklipping har levert, men lurer på hva en skal med stort hus og enda større hage når en bare er her ca 1/3 av året… Men nå nytes en kopp Matcha latte før en ruller ut til «gamlekontoret» på Sola for kaffeslabberas med gutta. Ha en glitrende flott mandag ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Asker. Får straks ruse ned til skolen med minstemann før L1 tar meg på jobb. Sommerlig er det definitivt blitt. Ha en fin dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra Knausen. Solbrente men fattet etter en en herlig helg.. Fikk til og med spilt tennis med familien i solnedgang som en fin avslutning (fikk skikkelig juling) Nå er jeg ikke så høy på pæra da det snart er ut på OSL og 2A til Grekerland. Shipping er gøy, men sjømann hadde jeg taklet dårlig da 12 dager borte fra kjernefamilien stinker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gooo'morgen fra Malmö. Klokken har ramt 7.47, og jeg nyder morgenkaffen, under en desværre overskyet himmel. I dag, skal der ikke ske så meget. Lidt rejseplanlægning, men heller ikke meget mere end dette.
I må have en dejlig dag <3
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God morgen fra strålende solskinn i Oslo. Kaffe, nyheter og forum er en god start på dagen. Formen er stigende, så får satse på noen lette arbeidsoppgaver etter hvert. Ha en nydelig start på uka
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra Tønsberg. Godt å være hjemme, selv om det riktignok er et formidabelt berg med klesvask som venter. Heldigvis gode tørkeforhold de neste to dagene. De skal nok nytes utendørs i den grad som er mulig med en liten kar på slep.
Nå snart frokost nr 2, som nok blir litt mer omfattende enn kun en espresso |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgen fra Athen!
Herlig å se denne vakre greske hovedstaden våkne til liv! Veldig praktisk med T-bane rett fra Syntagma plassen og direkte ut til flyplassen. Line 3 er også en vanlig T-bane linje med athenere på vei til jobb og det er morgenrush og tettpakkede vogner mellom de mest sentrale sentrum holdeplassene og praksisen er som følger: ‘ Bare døtt på! Bare klem på! Skal du værra med så heng på!’ Man kommer virkelig i BERØRING med masse folk på denne korte turen. Men det er også veldig eksotisk og oppleve litt gresk hverdagsliv! Flyr med bolaget hjem til Oslo, men overtar neppe setet til SudCaravelle etter som jeg flyr via Stockholm. Har litt små greier jeg må få handlet der og da er det praktisk å få gjort det når jeg nå likevel er på farten. Har vært veldig fornøyd med hotellene på denne reisen, men sover ganske dårlig borte, så det skal bli godt å komme hjem til egen seng. Så gammel er man blitt ![]() Ha en fin uke! Last edited by FBI2012; 19-05-2025 at 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Heldigvis så betjenes stort sett flyplassene i kinesiske storbyer av egne linjer som gjerne koster litt mer da. God morgen fra Oslo, en ren frimandag jeg får kanskje bruke til noe nyttig. Feks å trene litt. Have a nice one. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nei, det er bare tolv dager. Jeg er hjemme igjen neste fredag. Sjøfolk derimot kan ha alt fra 14 dager til 12 måneder på sjøen (ved spesielle situasjoner også lenger). Jeg er som nevnt ikke rustet for så lange skift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Free Luigi
|
![]()
Er vel nesten utelukkende i shippingbransjen at mer enn 12 mnd skjer, hvor enten unge familieløse, eller mennesker fra lavkostland, blir utnyttet pga personalmangel...
![]() |
#13 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra Munchen flyplass. Snarere fantastisk morgen.
På vei hjem etter den siste jobbreisen vekk fra Storsmurfen på sånn 2,5 måneder. Kan ikke huske sist det var så lenge, så det skal virkelig bli svinaktig best. Riktignok er det et par reiser i løpet av tiden, men ikke uten drømmedama. En like god dag ønskes alle her, enten man er utnyttet eller familieløs.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Dette gjelder dessverre maaange bransjer og er vel litt av det som gjør at folk i vestlige land kan "kose" seg med lavkost-produkter. Sjøfolk har alltid hatt turnus av ganske praktiske grunner. De aller fleste rederier behandler sjøfolk bra, eller så gidder de ikke. Personalmangel her har vel heller ført til at de kan sette mere krav til arbeidsgiver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Men hei hei fra SC. Nå bærer det ut i mørket med vovsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Free Luigi
|
![]()
Korrekt. Nå ville jeg bare egentlig kommentere at det er "vanlig" med - for folk flest - lange turer til sjøss når man først er sjømann, men at ekstremturer på over 6mnd i strekk stort sett er overlatt frivillighet (type, man er 19 og det er likegyldig om man er ombord eller ikke), eller at man utnyttes fordi man er lavkostarbeider. Og at det stort sett foregår innen cargo, i mindre grad i de andre sektorene. Ikke at det ikke finnes i andre bransjer, eller er noe unikt, det finnes jo de som "flytter" for å arbeide og på den måten er 15 år i arbeid uten å se familien sin. Men det føles ikke helt som det samme som at mannen min var oppmot 4 måneder til sjøss i rutinemessig arbeid.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Glad mandag:-) | EB | Flyforum | 18 | 27-06-2023 17:09 |
Glad mandag:-) | EB | Flyforum | 16 | 31-01-2017 13:54 |
Glad mandag:-) | EB | Flyforum | 26 | 18-04-2016 17:23 |
Glad mandag:-) | EB | Flyforum | 15 | 11-04-2016 17:56 |
Glad mandag... | EB | Flyforum | 21 | 02-10-2007 00:46 |