![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Høres ut som det er noen scanairfolk på hegnar online:
Ledelsen i et firma har full tilgang til å sjekke internettbruken til ansatte, og det viste seg at enkelte ansatte brukte svært så mye tid på enkelte nettforum, blandt annet Hegnarforumet og diverse luftfartsforum som f.eks scanair.no. http://forum.hegnar.no/response/chatResponse.asp?id=4509264&m=2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banned
|
![]()
Men stemmer den påstanden om at Norwegian-ansatte har fått beskjed av ledelsen om ikke å engasjere seg på diskusjonsforum på nettet?
Mange firma har jo en instruks om at ansatte ikke skal uttale seg på vegne av selskapet, det har de egne informasjonsfolk til å gjøre. Men å delta på forum à la dette kommer vel litt på sidelinjen vil jeg tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
|
![]()
Vi har jo eksempler paa DY-ansatte som har bedt om aa bli slettet nettopp av den grunn .. saa ja, det er korrekt, det ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg skjønner ikke, hva er det man er redd for?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superflyer
|
![]()
Sakset fra nevnte debatt :
" Innlegg av: Gjest (19.07.06 09:27), lest 97 ganger RE^1: NAS Deilig at det går dritt med NAS. Håper ett av flyene styrter snart slik at det norske folk en gang for alle får sett hvor viktig SAS Braathens er for norsk luftfart og den høye kvaliteten SAS Braathens har i forhold til dritt selskapet NAS. " Viser vel kvaliteten på folkene i denne debatten........ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Hegnar-forumet ligner paa yahoo's aksje-board. 'Investorer' er tydeligvis av samme ulla over hele verden ... Det er et faatall av poster som bringer nyttig info.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er vel ikke bare i Norwegian folk får problemer med arbeidsgiver når du uttaler seg på fora, virker desverre som om det er ganske vanlig.
![]() |
#8 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
På en annen side, denne saken fra Dagbladet viser at man faktisk har bra vern her i norge for at hva man gjør på fritiden som privatperson har man ganske sterke bekyttelser for i forhold til arbeidsgiver, så lenge man holder hattene fraskillt. At det man bedriver er både sært og kansje upopulært er en annen sak og en annen diskusjon, men moralen er: hva du gjør i arbeidsgivers tid, med arbeidsgivers ressurser er arbeidsgivers sak, og at som ansatt har man nok signert på papirer som sier at å uttale seg i saker vedrørerende sin arbeidsgivers ting, selv i egen fritid er noe begrenset. Men hvor langt meningen til å ytre ting kan strekkes under loven er jo i seg selv åpent for heftig debatt... -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mitt inntrykk er heller at det er til selskapenes fordel at de har en "representant" her, som kan forklare ting og belyse ting fra en annen vinkel.
Jeg vet faktisk at AY har tjent flere millioner på Scanair.no: Når staten skulle fornye flyavtalene for noen år siden, så fant AY ut av det gjennom at jeg så det her på dette forum. Ingen av selgerne, eller sjefen, visste noe om det. AY vant Finlandsrutene og alle østenrutene som vi hadde da. Jeg fikk en fantastisk belønning: En klem fra en av selgerne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En jurist sa følgende til meg: "Det er klart at arbeidstaker kan gå i fakkeltog mot sin arbeidsgiver, vi må bare avklare hvor langt han kan gå".
Det syntes jeg var veldig morsomt sagt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hegnar Online med breaking news ang. Finnairs Airbus-flåte | Brandal | Flyforum | 7 | 10-12-2010 16:44 |
Kjos gjest på Hegnar-TV i dag | TCAS | Flyforum | 0 | 28-05-2009 14:48 |
Hegnar og super-jumbo | espenlok | Flyforum | 4 | 13-12-2007 10:24 |
Hegnar med ros til SAS | EB | Flyforum | 3 | 03-06-2006 06:55 |