![]() |
|
![]() |
#1 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
I anledning nær forestående tur med Turkish har jeg et spørsmål:
Er kokken et vanlig besetningsmedlem som kler seg ut, eller er han bare en slags «gallionsfigur» som ikke har samme funksjon og trening som den vanlige besetningen? Altså litt alà dusjvertinnen til Emirates. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Det samme lurer jeg også på.
For når jeg reiser med SAS til USA så er det alltid en kokk som lager maten og serverer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg vet ikke med Turkish, men hos Austrian er ikke «kokken» en del av minimums crew. Dvs han/hun har ikke sikkerhetsrelaterte arbeidsoppgaver. De er kun der for service.
I SAS er stewarden en del av minimum crew og har samme kvalifikasjoner som andre i crewet. Det er gjerne en person med kokk/servitør bakgrunn. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fløy TK tur/retur Jakarta i Business i fjor sommer (A350)
Kokken var rundt for å ta i mot bestillinger før avgang. Veldig god mat. Sikkert det samme som serveres fortsatt da de endrer sjeldent på noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Jeg fløy med en MD-80 med SAS til England på 90-tallet en gang, og da hadde de en kokk som serverte maten på business class.
Jeg husker godt at han sa "Det var dere som bestilte en Big Mac, ikke sant?", i det han serverte oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turkish til SVG og BGO? | Theaviator | Flyforum | 21 | 09-05-2012 16:27 |
Turkish til BKK i biz | AirbusTrond | TripReports | 33 | 14-03-2012 22:51 |
Turkish - under 1.000 til Istanbul | AirbusTrond | Reiseforum | 5 | 13-01-2011 12:39 |
Turkish til ATL | LN-MOW | Flyforum | 8 | 24-08-2010 12:39 |
Turkish Airlines til GOT | CK | Flyforum | 3 | 30-06-2009 12:39 |