![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...-anden/6001241
Kanskje ikke Danmarks mest edruelige avis, men denne situasjonen høres unektelig ikke særlig bra ut. Virker uansett å være bra håndtert og alle kom fra det uten verre mén enn et par timers forhøyet puls. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
20 minutter, så reelt har der været tale om 10- 12 minutter i luften! Men indrømmet, jeg havde også fået forhøjet puls! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Jeg kjenner ikke saken annet enn fra ovennevnte artikkel. Men utfra det jeg leser (og leser mellom linjene) så har de hatt en motorbrann i høyre motor som de har fått slukket. Ok. Den motoren starter vi ikke igjen... Problemet oppstår når motor nummer to får compressor stall. Det er ikke alltid man kan få kontroll over denne kun ved å redusere power, noe jeg antar har fungert her. En kollega i et tidligere firma jeg jobbet i fikk nettopp dette. Og den motoren havarerte så det bokstavlig talt skrek etter umiddelbart (les: virket ikke lenger). Da er det plutselig lite hjelp i at ruta kun er på 20 min... Finn deg et jorde. Last edited by Swashbuckler; 18-03-2016 at 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Du har en veldig dårlig dag på jobben om du opplever motorbrann i den ene motoren og deretter compressor stall i den andre... Vil tro man kan ha høy puls en stund etter landing og.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Spørsmål fra en uten noen som helst expertise innen luftfart, men veldig nysgjerrig
![]() I et slik tilfelle, hvor man får problemer og må slå av en motor, vil man da holde "max" / "høyere" altitude inn mot flyplassen i tilfelle engine 2 også svikter, for å sikre at man kan glidefly inn, eller taes dette ikke hensyn til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Skal bli interessant å se rapporten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Selv om jeg ikke er pilot kan jeg godt sætte mig ind i, at det er en meget alvorlig situation! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke noe problem. Poenget mitt er så enkelt som at det er ikke mye å finne på når to motorer stopper.
Ser nå at det er presisert at compressor stallen skjedde i 1000 ft under innflyging. Da er det klart at sjansene er gode for at motoren klarer å holde ut frem til landing. Men det har nok gått kaldt nedover ryggen på både crew og pax da motor nr. 2 begynte å fuske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg kan ikke finde den oprindelige tråd, men moderator kan bare
ommøblere! ! Der er kommet en foreløbig rapport på LY-DAT, som var ved at komme galt af sted under indflyvning til BLL den 17. marts. Et resume: http://www.check-in.dk/braendstofman...d-i-motorstop/ Selve rapporten findes her: http://www.havarikommissionen.dk/ind...id=161&lang=da Esbjerg står som hændelsessted!. Højre motor satte ud umiddelbart efter take off fra EBJ, men flyvningen blev for alvor kritisk, da også venstre motor satte ud på finalen til BLL. Lidt uhyggelig læsning, synes jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Å fysj! Det der skal ikkje kunne gå. Skummelt at målar viser feil og dei framme har feil informasjon. Godt det gjekk bra.
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Billund (BLL) - Esbjerg (EBJ) | Michael Knudsen | Flyforum | 8 | 16-07-2011 00:35 |
Billund og Esbjerg | LN-GBM | Flyforum | 2 | 03-07-2006 22:31 |
DAT flyvninger mellom Stavanger og Billund | Geir | Flyforum | 2 | 28-03-2006 15:39 |
Billund melder Esbjerg til konkurrencestyrelsen | Bll spotter | Flyforum | 0 | 02-03-2005 08:58 |