![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Har booket en liten sen-påsketur til selveste Syden, nærmere bestemt Mallorca. Siden det ikke er badetemperaturer enda, er planen å bo i Palma.
Noen som har hotellanbefalinger? Budsjett opp til € 150,- pr natt. Må ha wi-fi og parkering. Tar gjerne i mot restaurant anbefalinger i samme slengen. Gjerne tapas... Og har planer om leiebil, hvor bør man dra og hva bør man se? Har aldri vært på øya før. Takker for alle gode råd og tips ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
*bump* Ingen som har vært i Palma? Eller ingen som tør å innrømme det kanskje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På 80- tallet bodde vi alltid på et hotell som het Bosqe Sol og som lå på Plaza Gomilla (eller Plaza Promilla). Ving plasserte alltid finnene i en fløy og nordmennene i den andre. Det var ville tilstander. Ser at hotellet eksisterer enda og har fått tre stjerner. Hadde vært gøy, men hadde nok tatt et annet.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Joda, jeg har vært i Palma, opptil flere ganger, men har stort sett bodd på hoteller utenfor Palma by (mini Barcelona). Dog har jeg bodd på HM Jaime III en gang, rent og pent hotell midt i sentrum. Jeg husker det som et bra hotell med god service, hyggelig betjening og om jeg husker rett var det også gratis WiFi. Parkering derimot er jeg mer usikker på... Men det finnes parkeringshus i gangavstand fra hotellet om jeg husker rett
![]() ![]() Restauranter... Vel det er bare å gå en liten tur, så finnner du gode restauranter på nesten hvert gatehjørne ![]() Om du er ute etter et mer gourmet-aktig måltid bør du ikke reise fra Palma uten å ha besøkt Simply Fosh. Det er en absolutt højdare! denne besøkes hver gang vi er i Palma ![]() Hvor man skal dra og hva man bør se.... Selvsagt må du innom turistfella La Sieu - katedralen. Mest for å ha vært der egentlig, men det er et imponerende byggverk. Ellers ville jeg tatt bilen og kjørt søvest og fulgt vestkysten nordover. Her er det mange fine plasser som bør krysses av, bl.a. kunstnerlandsbyen Deia, og den litt mer turistifiserte Valdemossa ikke langt fra Deia. Om noen sier du skal dra innom La Calobra (evt Sa Calobra) så styr unna. Om du ikke er blitt robbet andre steder blir du det iallefall der... Jeg var der for over 30 år siden, og den gang var det en nyoppdaget perle. Så var jeg der igjen for 4 år siden og nå er plassen totalt ødelagt... Ellers kan du selvsagt stoppe innom Soller, du kan kjøre til nordspissen og se Cap Formentor... Øya er ikke så veldig stor, men det er utrolig mye å se og oppleve der, blir aldri mett ![]() Håper dette kan hjelpe litt på vei. God tur og kos deg på øya. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Mange takk Fbu76 og ikke minst Bjarte. Nå har vi fullt program de 5 dagene vi skal være der
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]()
I Palma sentrum har jeg hatt overraskende positiv opplevelse med Hotel Saratoga.
Utenom sesongen er det ganske gunstige priser, har to bassengområder inkl takbasseng med god utsikt og rimelig god service. Noe spotty wifi dekning. www.hotelsaratoga.com For meg ligger de ALLER beste restaurantene utenfor byen, gjerne in the middle of nowhere. Bens D'Avall opp mot Denia på vestkysten ligger pittoresk til og med mulighet for alfresco dining. Det hotteste på høygastronomisiden er for meg Zaranda, midt inne på øyen, med tastingmenyer rundt €100+. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det ser ut til at HM Jaime III er fullbooket, men har sendt de en forespørsel på e-mail. Saratoga er en av de andre hotellene jeg har sett på, sammen med Continental. Så da får en av disse bli plan B. Takk Viking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hola!
Skal til Palma et par dager i september. Noen som har gode restauranttips på lur? Ønsker selvfølgelig å spise lokalt og kortreist.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Vi spiste nydelig dielam (leg of suckling lamb) der, og den anbefales. Den iberiske skinka var også riktig bra. Restauranten er ikke så stor, så det kan være greit å bestille bord. http://www.cafecantoni.com/?lang=en |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ungdomsbillett SAS (spørsmål/tips etc) | Marius_S | Reiseforum | 5 | 28-01-2019 02:43 |
Gibraltar - generelle spørsmål og tips | nick5000 | Reiseforum | 3 | 10-06-2017 22:13 |
Modeller på mallorca | svgspotter | Samlerhjørnet | 6 | 29-05-2010 17:17 |
Mallorca | svgspotter | Reiseforum | 14 | 04-03-2010 09:26 |
Hva skjer med de som er på Mallorca - Mallorca er stengt ! | ATC-flyradar | Flyforum | 6 | 02-08-2009 02:30 |